Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: Les - živočichové Název:Plazi II. Předmět: PŘ Ročník: 6. Číslo DUMu:VY_32_INOVACE_Př6_2_07 Datum vytvoření:
PLAZI
Plazi v ČR zmije obecná – náš jediný jedovatý had zmije obecná – náš jediný jedovatý had užovky užovky slepýši slepýši ještěrky ještěrky Všichni naši plazi jsou užiteční a chránění !!! Všichni naši plazi jsou užiteční a chránění !!!
užovka stromová užovka stromová užovka hladká Obr.1 Obr.2
užovka obojková užovka obojková užovka podplamatá užovka podplamatá Obr.3 Obr.8 Obr.4
slepýš křehký představitelem beznohých ještěrek. představitelem beznohých ještěrek. V ČR je silně ohrožen a jeho stavy poslední dobou klesají. ČR Obr.5
ještěrka obecná ještěrka obecná Obr.6
ještěrka živorodá ještěrka živorodá Obr.7
ještěrka zelená – největší druh v ČR, kryticky ohrožená ještěrka zelená – největší druh v ČR, kryticky ohrožená Obr.8
ještěrka zední ještěrka zední Obr.9
Další druhy (mimo ČR): Další druhy (mimo ČR): rekordní délka (ověřená odborníky) zatím největšího hada uloveného v přírodě je 9,76 m. Drží ho krajta mřížkovaná rekordní délka (ověřená odborníky) zatím největšího hada uloveného v přírodě je 9,76 m. Drží ho krajta mřížkovanákrajta mřížkovanákrajta mřížkovaná Obr.10
Anakonda velká je nejtěžším hadem světa. Anakonda velká je nejtěžším hadem světa. Obr.11
hatérie je řád plazů, který vznikl již v prvohorách je řád plazů, který vznikl již v prvohoráchplazů do dnešní doby přežily jen dva druhy spadajícído jedné čeledi do dnešní doby přežily jen dva druhy spadajícído jedné čeledi Vyskytuje se na přibližně dvaceti přibližně dvaceti ostrovech při ostrovech připobřeží Nového ZélanduNového Zélandu. Nového Zélandu Obr.12
Zdroje: Obr. 1 - JEAN, Patrick. wikimedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. Obr. 1 - JEAN, Patrick. wikimedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. Obr. 2 - FISCHER, Christian. wikimedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. Obr. 2 - FISCHER, Christian. wikimedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. Obr. 3 - DARKONE. wikimedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. Obr. 3 - DARKONE. wikimedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. Obr. 4 - MIHALCA, Andrei Daniel. wikimedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. Obr. 4 - MIHALCA, Andrei Daniel. wikimedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. Obr. 5 - MAREK. wikimedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. Obr. 5 - MAREK. wikimedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. Obr. 6 - GEBHARDT, Rolf. wikimedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. Obr. 6 - GEBHARDT, Rolf. wikimedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. Obr. 7 - SZCZEPANEK, Marek. wikimedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. Obr. 7 - SZCZEPANEK, Marek. wikimedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:.
Obr. 8 - RAU, Gabi. wikimedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. Obr. 8 - RAU, Gabi. wikimedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. Obr. 9 - PETHAN. wikimedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. Obr. 9 - PETHAN. wikimedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. Obr AUTOR NEUVEDEN. wikimedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr AUTOR NEUVEDEN. wikimedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr JOHNSON, Steven. wikimedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. Obr JOHNSON, Steven. wikimedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. Obr SAMSARA. wikimedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. Obr SAMSARA. wikimedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:.
Autor: Autor: Mgr. Zuzana Šimečková Mgr. Zuzana Šimečková Ve výukovém materiálu jsou použity autorské texty. Ve výukovém materiálu jsou použity autorské texty. Prezentace aplikace Microsoft PowerPoint (.pptx)
ANOTACE ANOTACE Materiál je určen pro výuku přírodopisu 6.ročníku. Zabývá se tématem plazi (plazi v ČR) a navazuje na materiál PLAZI I. Materiál je určen pro výuku přírodopisu 6.ročníku. Zabývá se tématem plazi (plazi v ČR) a navazuje na materiál PLAZI I. Jednotlivé obrázky slouží jako hlavní ukázky některých zástupců. Názvy jednotlivých druhů lze vymazat a žáci mohou druhy hádat. Jednotlivé obrázky slouží jako hlavní ukázky některých zástupců. Názvy jednotlivých druhů lze vymazat a žáci mohou druhy hádat.