Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Tematická oblast: Obchodní korespondence Autor: Ing. Vlasta Straková Téma: Reklamace Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_OK_15_reklamace Datum tvorby: Anotace: Prezentace je určena pro žáky 2. a 3. ročníku SŠ, slouží procvičení učiva a ověření znalostí žáků. Klíčová slova:reklamace Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
REKLAMACE PŘI NEDODRŽENÍ SMLOUVY NEBO OBJEDNÁVKY je nutná reklamace. popis zjištěných nedostatků (množství, kvalita, materiál, barevné provedení) požadavek zákazníka dopis musí být rozhodný, pokud je to možné, tak bez podmiňovacího způsobu doporučeně
REKLAMACE Požadavek na - výměnu, -opravu, - dodání chybějících kusů, - slevu, -náhradu škody, - zrušení smlouvy, - zrušení objednávky.
REKLAMACE Na reklamaci je třeba vždy reagovat. Uznaná reklamace - prodávající se omluví, přijme návrh kupujícího příp. navrhne jiné vhodné řešení Neuznaná reklamace – prodávají vysvětlí, proč nemohl reklamaci přijmout
ÚKOL – reklamace dodávky knoflíků [Objednávka je v souboru OK_14_objednávka: 1. zadání - objednávka] Firma Fandasport, a. s. reklamuje dodávku knoflíků. Dodavatel Bella-styl, s. r. o. dodal dvoudírkové knoflíky o průměru 20 mm pouze v barvě bílé, černé a červené v množství ks od každé barvy. Zipy byly dodány v pořádku. Fandasport, a. s. využije i tyto knoflíky a tak žádá o jejich dodatečnou fakturaci. Požaduje také objednanou dodávku knoflíků a za nesplnění dodávky požaduje slevu ve výši 5 %. Vypracujte reklamaci, adresu, kontakty a další údaje doplňte dle vlastního uvážení.
Zdroje Kroužek J., Kuldová O.: Písemná elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost 1, Praha, Fortuna 2003, ISBN Fleischmannová E. a kol: Písemná elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost 2, Praha, Fortuna 2005, ISBN Kuldová O., Kroužek J.: Písemná elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost 3, Praha, Fortuna 2007, ISBN Gafronová J., Bečka J. V: Stylizace obchodních dopisů (praktická příručka), Praha, SPN 1993, ISBN Kuldová O., Fleischmannová E.: Jak psát obchodní dopisy a jiné písemnosti, Praha, Fortuna 2001, ISBN Fleischmannová E. a kol.: Obchodní korespondence pro střední školy, Praha, Fortuna 2005, ISBN X Není-li uveden zdroj, je použitý materiál z vlastních zdrojů autorky.