14.1 Úsečky – porovnávání, přenášení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
13.1 Kružnice, kruh Co mají obrázky společného?
Advertisements

4.1 Přímka (modelování, rýsování)
28.1 Jednotky obsahu metr čtverečný cm metr cm2 centimetr čtverečný
37.1 Vzájemná poloha dvou kružnic
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy
70.1 Porovnávání desetinných čísel
ÚSEČKA. MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE Rýsování – úsečka Radka Smetanová VY_32_INOVACE_rysovani-usecka_17.
Elektronická učebnice - I
36.1 Obsahy složitějších obrazců
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
20.1 Trojúhelníková nerovnost
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
29.1 Úsečky- grafický součet, rozdíl a násobek
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
33.1 Úhlopříčky čtverce a obdélníku, jejich vlastnosti
Elektronická učebnice - I
34.1 Souřadnice bodů, osy souřadnic x, y
30.1 Povrch krychle + síť Pojmenuj některá tělesa.
31.1 Povrch kvádru + síť Zkus najít na obrázcích kvádry.
3.1 Bod, úsečka (modelování, rýsování, měření)
15.1 Osa a střed úsečky Popiš, co vidíš na obrázcích.
18.1 Pravý úhel, pravoúhlý trojúhelník
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Elektronická učebnice - I
7.1 Polopřímka, opačné polopřímky
43.1 LOMENÉ VÝRAZY 3
53.1 Písemné odčítání v oboru přirozených čísel do
26.1 Obsah obdélníku Tatínek chce koupit nový koberec tvaru obdélníku.
5.1 Měření na centimetry a milimetry
49.1 Porovnávání čísel v oboru přirozených čísel do
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
50.1 Pamětné sčít. a odčít. přirozených čísel v oboru do
26.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků III. KONSTRUKCE
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
40.1 Dělení násobků deseti jednocifernými čísly
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
Elektronická učebnice - I
25.1 Rovnoběžníky Prohlédni si obrázky a pokus se říci, co je spojuje.
37.1 Písemné odčítání v oboru do 1000
21.1 Útvary souměrné podle osy
32.1 Úhel Víš, co je to zorný úhel?…. Diskutuj o tom se spolužáky….
36.1 Písemné sčítání v oboru do 1000
29.1 Pamětné sčítání a odčítání do 1000
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
Co mají společného tyto obrázky???
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
77.1 Desetinná čísla se třemi desetinnými místy
71.1 Sčítání desetinných čísel Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr.
72.1 Odčítání desetinných čísel
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
79.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 0 – 6.
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Kde žili pravěcí lidé v 2. Savec uctívaný v Egyptě 3. Největší zvíře.
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
TÉMA: Obvod trojúhelníku
Elektronická učebnice - I
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

14.1 Úsečky – porovnávání, přenášení Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 14.1 Úsečky – porovnávání, přenášení Poradíš, jak vyrobit plot, aby byly všechny plaňky stejně dlouhé??? … A špagety???? … A jak zjistím, kdo nebo co je větší??? Autor: Mgr. Blanka Průšová

14.2 Co již víme? B A Vím, co je úsečka a umím změřit její délku. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 14.2 Co již víme? Vím, co je úsečka a umím změřit její délku. Měříme pravítkem. Znám jednotky délky. centimetr…….. cm milimetr…….. mm decimetr…….. dm 1 cm = 10 mm 1 dm = 10 cm = 100 mm Zapisujeme: │ AB │ = 7 cm Čteme: délka úsečky AB je 7 cm. Vím, že jednou z možností porovnávání úseček je jejich změření a porovnání naměřených hodnot. B A

14.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 14.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Jak na přímce p sestrojím úsečku PM, která má stejnou délku jako úsečka AB? Změříme úsečku AB. Na přímce p zvolíme bod P. Sestrojíme bod M tak, aby PM = AB Postup můžeme i zjednodušit – místo pravítka můžeme použít: proužek papíru kružítko Říkáme, že jsme úsečku AB přenesli na přímku p. Úsečky AB a PM jsou shodné. (Při přemístění na sebe se kryjí.) Zapisujeme: AB PM !!! Délky shodných úseček se sobě rovnají !!! =

Zase můžeš použít proužek papíru, pravítko nebo kružítko. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 14.4 Co si řekneme nového? Jak zjistím, která z úseček je delší? Zase můžeš použít proužek papíru, pravítko nebo kružítko. Pamatuj: Pokud nejsou dvě úsečky shodné, pak říkáme, že jedna z nich je větší (menší) než druhá. U V Zapisujeme: UV < TS TS > UV T S

14.5 Procvičení a příklady Narýsuj do sešitu úsečky KL a MN Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 14.5 Procvičení a příklady Narýsuj do sešitu úsečky KL a MN a pomocí kružítka je porovnej. Zapiš : MN KL KL MN 2. Narýsuj úsečku AB, jejíž délka je 8 cm, a úsečku CD tak, aby platilo AB > CD. 3. Narýsuj úsečku KL, jejíž délka je 6 cm, a úsečku MN tak, aby platilo KL < MN. 4. Narýsuj úsečku PR o libovolné délce a úsečku ST tak, aby platilo PR @ ST.

14.6 Něco navíc pro šikovné U T N M F E R S K L C D Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 14.6 Něco navíc pro šikovné V následujících obrázcích porovnej všechny úsečky a doplň znaky <, >. U T N M F E R S K L C D RS ____ US KL____ LN CD ____ DF RS ____ UT KL ____ NM CD ____ EF

14.7 Line segment A B L K měřit plot kratší shorter fence delší longer Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 14.7 Line segment měřit plot kratší shorter A B L K fence delší longer measure

7.8 Test znalostí Správné řešení : 1.c, 2.c, 3.c, 4.b Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 7.8 Test znalostí 1. Velikost úseček nemohu porovnat: a) proužkem papíru b) kružítkem c) počátečním bodem d) pravítkem 3. Shodné úsečky: a) se sobě nerovnají b) neexistují c) se sobě rovnají d) mají opačný směr Úsečka AB měří 6 cm. Má-li být úsečka CD s ní shodná, musí měřit: a) 7 cm b) 12 cm c) 60 mm d) 70 mm 4. Velikost úseček nejpřesněji zjistím: a) pomocí kružítka b) pomocí pravítka c) proužkem papíru d) odhadem Správné řešení : 1.c, 2.c, 3.c, 4.b

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 14.9 Použité zdroje, citace BLAŽKOVÁ,R., VAŇUROVÁ,M., Matematika pro 3.ročník základních škol 3.díl 2.vyd. Všeň: Alter, 2004. ISBN 80-85775-77-8 2. Obrázky z databáze Klipart

14.10 Anotace Autor Mgr. Blanka Průšová Období 07 – 12/2012 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 14.10 Anotace Autor Mgr. Blanka Průšová Období 07 – 12/2012 Ročník 3. ročník Klíčová slova Úsečka, porovnávání úseček, přenášení úseček. Anotace Prezentace popisující porovnávání a přenášení úseček.