Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Učení pro život
Advertisements

Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady A: VÝRAZY Autor: Petr Halama – Mgr. Alena.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 3
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028.
TÉMA: SAMOHLÁSKA U Vytvořila: Mgr
TÉMA: SAMOHLÁSKA O Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková Dne: 4. 10
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 2
Název projektu: Učení pro život
Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA
CELÁ ČÍSLA.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
Téma: Dělení desetinného čísla přirozeným číslem
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Téma: POROVNÁVÁNÍ CELÝCH ČÍSEL
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
Počítáme s celými čísly
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 1
Matematika a její aplikace
Téma: NÁSOBENÍ A DĚLENÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_040.
Téma: Sčítání a odčítání desetinných čísel
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
Téma: Násobení desetinného čísla celým číslem Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_091.
Téma: RACIONÁLNÍ ČÍSLA - ÚVOD
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Téma: POROVNÁVÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL
Téma: Dělení desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace2/_095.
Písemné násobení s nulou v činiteli
Téma: Nepřímá úměrnost Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_097.
Anotace Prezentace, která se zabývá sčítáním celých čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sčítají celá čísla. Speciální vzdělávací.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_034.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Věty o počítání s mocninami Věta o násobení mocnin.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_030.
Téma: Násobení desetinných čísel
TÉMA: SAMOHLÁSKA A Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková Dne: VY_32_Inovace/9_481.
Téma: Zaokrouhlování desetinných čísel 2
Téma: Odčítání desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_089.
Téma: Přímá úměrnost - úvod Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_086.
PRESENT SIMPLE 5. třída Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka)
Téma: Porovnávání desetinných čísel
TÉMA:OPAKOVÁNÍ VYJMENOVANÝCH SLOV B, L, M, P, S, V, Z. Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková VY_32_Inovace/8_470 Datum:
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 1
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_032.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: Dělení desetinných čísel 1 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_094.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 1
Racionální čísla.
Druhá mocnina a odmocnina VY_32_INOVACE_077_Druhá mocnina a odmocnina.
Autor: Mgr. Pavla Kofroňová
Písemné násobení (čísla do ) VY_32_Inovace_12TK-1
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Šablona 32 VY_32_INOVACE_04_30_Převody jednotek hmotnosti- procvičení.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Početní výkony s celými čísly: násobení
Transkript prezentace:

Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová basova.martina@centrum.cz , 8. 12. 2012 VY_32_Inovace/1_029

Anotace:. Prezentace uvádějící početní výkony s celými čísly Anotace: Prezentace uvádějící početní výkony s celými čísly. Vysvětlení principu násobení celých čísel na konkrétních příkladech. Příklady k procvičení. Jazyk: Český jazyk Očekávaný výstup: Provádí početní operace v oboru celých čísel. Speciální vzdělávací potřeby: Žádné. Klíčová slova: celá čísla, kladná, záporná, příklady, násobení Druh učebního materiálu: DUM - Prezentace doplněná výkladem Cílová skupina: Žák Typická věková skupina: 12-13 let (7. ročník)

Zatím umíme násobit jen čísla kladná a nulu Zatím umíme násobit jen čísla kladná a nulu. Početní operaci násobení teď rozšíříme i na čísla záporná. Př.: Když si vypůjčím 10 Kč od 4 lidí, budu dlužit. Celková dlužná je 40 Kč. Výpočet sčítáním: (−10) + (−10) + (−10) + (−10) = −40 násobením: 4 . (−10) = −40 Platí: 4 . (−10) = (−4) . 10 = −40

Výsledek součinu libovolného čísla kladného s libovolným číslem záporným je vždy číslo záporné. Výsledek vypočítáme tak, že vynásobíme absolutní hodnoty čísel a přidáme znaménko mínus.

Součin nuly a celého čísla je vždy nula. Např.: −7 . 0 = 0 0 . 8 = 0 Součin celého čísla s číslem 1 je vždy číslo samo. Např.: −7 . 1 = −7 1 . 8 = 8 Součin celého čísla s číslem −1 je číslo opačné. Např.: −7 . (−1) = 7 8 . (−1) = −8

A jak to bude s násobením dvou záporných čísel? Co už umíme? 5 . 6 = 30 násobit kladná čísla (−5) . 6 = −30 násobit záporné a kladné číslo 5 . (−6) = −30 násobit kladné a záporné číslo A jak to bude s násobením dvou záporných čísel?

Násobení dvou záporných čísel: (−8) . (−9) = −(−72) = 72 Součin dvou záporných čísel je vždy číslo kladné! Musíme si pamatovat:

SHRNUTÍ: Násobení čísel: + . + + - . - + . + - + . - -

(-9) . (-5) = (-11) . 10 = 12 . 2 = 15 . 2 = (-6) . (-9) = 10 . 5 = Příklady k procvičení 1: (-9) . (-5) = (-11) . 10 = 12 . 2 = 15 . 2 = (-6) . (-9) = 10 . 5 = (-8) . 6 = (-6) . 11 = 14 . 2 = 0 . (-50) = 4 . (-7) = (-6) . 6 =

Příklady k procvičení 1 - řešení (-9) . (-5) = 45 (-11) . 10 = -110 12 . 2 = 24 15 . 2 = 30 (-6) . (-9) = 54 10 . 5 = 50 (-8) . 6 = -48 (-6) . 11 = -66 14 . 2 = 28 0 . (-50) = 0 4 . (-7) = -28 (-6) . 6 = -36

15 . _ = -45 6 . 5 = _ Pozor na znaménka! _ . 9 = -81 4 . _ = 12 Příklady k procvičení 2: Doplň správná čísla: Pozor na znaménka! 15 . _ = -45 6 . 5 = _ _ . 9 = -81 4 . _ = 12 7 . 9 = _ (-8) . _ = 40 6 . 5 = _ (-2) . _ = -20

Příklady k procvičení 2 - řešení 15 . (-3) = -45 6 . 5 = 30 (-9) . 9 = -81 4 . 3 = 12 7 . 9 = 63 (-8) . (-5) = 40 (-2) . 10 = -20

Citace: Vlastní tvorba