VÝPOČET ZLOMKU Z CELKU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Modrá velryba – poslech, práce s textem.
Advertisements

Název: Zápis slovních úloh
Tabulka funkce: V balíku je šest lahví kofoly. Jedna stojí 25 Kč. Sestav tabulku závislosti celkové ceny na počtu zakoupených lahví z jednoho balíku kofoly.
Desetinná čísla Sčítání
Rovnice s absolutními hodnotami
Učíme se počítat Matematika, 1. ročník VY_32_INOVACE_398, 20.sada, M2
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.C.09 Název pro školu:
Pravý úhel, pravoúhlý trojúhelník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Petrová. Materiál zpracován v rámci projektu.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.18 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 18 Název materiálu:Can Autor:Mgr. Hana Opálková Vzdělávací obor:Anglický.
VY_32_INOVACE_09_ČESKÝ JAZYK
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
Tabulka otázek Rozstřel
AZ kvíz Lomené výrazy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu
Název: Násobení čísly 10, 100 a v oboru
EU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Knoblochová. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
VY_32_INOVACE_428, 22. sada, Prvouka
Titul - název Případný podtitul Sada č. X VY_32_INOVACE_X_01_nazev Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ , „Modernizací výuky.
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
ROVINNÉ ÚTVARY A JEJICH OBVODY
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zlomky Matematika VY_32_INOVACE_100 – 5.sada, M Anotace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: 32_01 Sada: 03 Ověření ve výuce: Matematika Datum:
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
Černý Petr slovní zásoba ovoce − anglicky
vyjadřuje počet dílkůČITATEL vyjadřuje, na kolik dílků byl rozdělenJMENOVATEL zlomková čára.
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
základní sestava Základní sestava počítače Přiřaď slova k obrázkům:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.06 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 06 Název materiálu:Clothes Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací oblast:Cizí.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.C.15 Název pro školu:
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_452_Slovní druhy AUTOR: Mgr. Dagmar Petřeková ROČNÍK, DATUM:
ZLOMKY - ÚVOD.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 19Číslo.
2.
Matematika a její aplikace
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_444_Řazení slov podle abecedy AUTOR: Mgr. Dagmar Petřeková.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.03 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 03 Název materiálu:Face Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací obor:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název: Dělení čísly 10, 100 a v oboru Oblast: VY_32_inovace_M45_07Autor: Mgr. Zdeňka Klzová Stručná anotace:prezentace pro čtvrtý ročník seznamuje.
Kde je rybka? V p rezentaci si děti procvičí prostorovou orientaci. Návod: 1) Otázka je u každého obrázku stejná: Kde je rybka? 2) Dítě se snaží co nejpřesněji.
FAKTORIÁL Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
KRUŽNICE KRUH Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_452_Podstatná jména AUTOR: Mgr. Dagmar Petřeková ROČNÍK, DATUM:
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Neúplný podíl a zbytek s kočkou Lízinkou
ČÍSLOVKY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Před, za, pod, nad aktivita
VY_III/2_inovace_14_Ovoce
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.08 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 08 Název materiálu:Domestic animals Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací.
Dobře se podívej na obrázky v horní řadě.
Rozklad mnohočlenů na součin
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Procenta v praxi Kolik ušetříme na slevách? Jaké je složení potravin?
PROCENTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Konstantinovy Lázně, okres Tachov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_01_Výpočet zlomku.
VY_32_INOVACE_M7.10 Autor: Mgr. Jaroslav Korb
Výpočty rezistorů 1. příklad: Vypočítej výsledný odpor rezistorů zapojených za sebou. R1 R2 R3 R4 R7 R6 R5 R1 = 100 Ω R2 = 50 Ω R3 = 25 Ω R4 = 75 Ω R5.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
SLOŽENÝ ZLOMEK.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Procenta Výpočet počtu procent.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Doporučuji snímky, které obsahují vyšší počet, z počátku skrýt.
Černý Petr 1−10 Pomůcka se skládá z 21 karet. Na deseti kartách jsou čísla od 1 do 10, na deseti kartách jsou odpovídající skupiny teček a na poslední.
Transkript prezentace:

VÝPOČET ZLOMKU Z CELKU

3 _ 4 CO JE TO ZLOMEK? čitatele zlomkové čáry jmenovatele Zlomkem vyjadřujeme část celku. Skládá se z: 3 _ čitatele zlomkové čáry jmenovatele 4

Celek už umíme rozdělit na daný počet částí, na zlomek. ZLOMKY Celek už umíme rozdělit na daný počet částí, na zlomek. = = = = Autor © Jarmila Hájková

Výpočet zlomku z celku z 50 z 50 = 25 (50 : 2) × 1 = 25 Dokážeme vypočítat určenou část z daného celku? Vypočítej Celek musíme vydělit počtem dílků, na které je celkově rozdělen, a potom vynásobit počtem dílků, které jsme z celku vyjmuli. (50 : 2) × 1 = 25 z 50 z 50 = 25 Autor © Jarmila Hájková

jmenovatelem a vynásobit VYPOČÍTEJ Celek musíme vydělit jmenovatelem a vynásobit čitatelem. z 80 (80 : 4) × 2 = 40 z 80 40 = Autor © Jarmila Hájková

ÚKOL č. 1 První den závodníci ujeli trasy závodu. Kolik kilometrů ujeli, když víme, že celá trasa je dlouhá 325 kilometrů? A kolik kilometrů jim ještě zbývá ujet do konce závodu? (325 : 5) × 2 = 65 × 2 = 130 Závodníci již ujeli 130 kilometrů. 325 – 130 = 195 Závodníkům ještě zbývá ujet 195 kilometrů. Autor © Jarmila Hájková

ÚKOL č. 2 V keramickém kroužku je 16 dětí. Děvčat je . Kolik je v keramickém kroužku chlapců? Vyjádři to také zlomkem. (16 : 8) × 6 = 2 × 6 = 12 16 – 12 = 4 V keramickém kroužku jsou 4 chlapci. Děvčat je 12. Děvčat je . Chlapců je – = Autor © Jarmila Hájková

ÚKOL č. 3 V obchodě zlevnili televizor o z původní ceny, která byla 6 055 Kč. O kolik je televizor levnější? A kolik stojí nyní? (6 055 : 7) × 3 = 865 × 3 = 2 595 Kč Televizor je levnější o 2 595 Kč. 6 055 – 2 595 = 3 460 Kč Televizor nyní stojí 3 460 Kč. Autor © Jarmila Hájková

15 ZAPAMATUJ SI a výsledek vynásobit čitatelem. z 30 = 5 × 3 30 : 6 Počítáš-li zlomek z celku, musíš celek vydělit jmenovatelem a výsledek vynásobit čitatelem. 15 z 30 = 5 × 3 30 : 6 Autor © Jarmila Hájková

Samostatná práce: z 63 = z 48 = z 56 = z 45 = Autor © Jarmila Hájková

Řešení samostatné práce: z 63 = 18 z 48 = 32 z 56 = 28 z 45 = 25 Autor © Jarmila Hájková

Zdroje obrázků: Použitá literatura: Všechny uveřejněné odkazy [cit. 2010-08-19]. Dostupné od licencí Public domain na www: http://www.clker.com. snímek 6: http://www.clker.com/clipart-14851.html snímek 7: http://www.clker.com/clipart-13713.html snímek 8: http://www.clker.com/clipart-television-1.html Použitá literatura: VLK, F., MOSKOVÁ, J. Matematika pro 8.ročník zvláštní školy. Praha : SEPTIMA, 1996. ISBN 80-85801-69-8.