Příprava na čtvrtletní písemnou práci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GONIOMETRICKÝ TVAR KOMPLEXNÍHO ČÍSLA
Advertisements

Co mám udělat, aby byl příklad po formální stránce správně?
VY_32_INOVACE_M.5.19-Desetinná čísla-prezentace
Jak jsi zvládl učivo 6.ročníku
Co mám udělat, aby byl příklad po formální stránce správně?
Příprava na čtvrtletní písemnou práci Vypracovala Petra Antlová.
Opakování na 1.čtvrtletní písemnou práci
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Souhrnné opakování desetinná čísla
MĚŘENÍ DÉLKY - OPAKOVÁNÍ
Oprava úvodní písemné práce
Matematika a její aplikace
Měření objemu.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel VY_42_INOVACE_02 Sada.
Procvičování učiva 5. roč. – 2. pololetí I.
Zaokrouhlování desetinných čísel
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_162
Pozor, čárka I..
Opakování před 1. pís. prací Pythagorova věta, mocniny, číselné výrazy
VY_42_INOVACE_87_ZÁKLADNÍ TVAR ZLOMKU Jméno autora VMIng. Miroslava Lačná Datum vytvoření VMčerven 2011 Ročník použití VM7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Příprava na čtvrtletní písemnou práci
Převody jednotek Jednotky délky.
SČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při sčítání desetinných čísel je důležité sčítat vždy číslice stojící na stejných řádech, tj. jednotky s jednotkami, desetiny.
P r o c e n t a % I. Ú v o d Matematika 7.ročník ZŠ Creation IP&RK.
Měření délky – cvičení Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Převody jednotek objemu - opakování
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Milena RÁČKOVÁ Název:VY_32_INOVACE_506_PÍSEMNÉ NÁSOBENÍ Téma: PROCVIČOVÁNÍ PÍSEMNÉHO.
JEDNOTKY OBJEMU 6.třída. A) Převeď na jednotku v závorce: 0,06 dm 3 (cm 3 ) 0, m 3 ( cm 3 ) 2,3cm 3 (mm 3 ) 27 cm 3 (dm 3) 5,4 dm 3 (m 3 ) 1 989mm.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Převody jednotek délky Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu:
Objemové jednotky a jejich převody
ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při písemném odčítání desetinných čísel musí být desetinné čárky pod sebou!  Musíme odčítat jen stejné řády, tj. desetiny.
Poměr v základním tvaru.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Zlomky Čísla smíšená..
Převeď zlomky do základního tvaru:
- Převod zlomků na desetinná čísla
VY_32_INOVACE_07M_Zlomek, výpočet více částí z celku - 3
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Úvod. Porovnávání celých čísel.
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Zaokrouhlování desetinných čísel.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
GONIOMETRICKÝ TVAR KOMPLEXNÍHO ČÍSLA
Převody délkových jednotek
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
h I. OPAKOVÁNÍ 1) Zaokrouhli deset. čísla na: 3, Setiny Jednotky Deseti tisíciny Desetiny Tisíciny …………………… 85, …………………… 1,751.
RACIONÁLNÍ ČÍSLA.
Převody jednotek obsahu
Převody jednotek délky
ZLOMKY A DESETINNÁ ČÍSLA
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Zlomky (4) Smíšená čísla
Zlomky Čísla smíšená..
Zlomky Čísla smíšená..
Převody jednotek délky
Úvod Porovnávání celých čísel
Poměr v základním tvaru.
Desetinná čísla (1) Základní pojmy
Převody jednotek objemu
Zlomky Čísla smíšená..
Převody jednotek obsahu
Transkript prezentace:

Příprava na čtvrtletní písemnou práci Opakování zlomků Příprava na čtvrtletní písemnou práci

Zápis zlomků 1. Převeď desetinné číslo na zlomek v základním tvaru a) 5,5 = b) 0,25 = c) 0,150 = 2. Převeď zlomek na desetinné číslo – zaokrouhli na setiny a) 9 22 = b) 42 27 =

Znázornění zlomků Zapiš měřítko a k písmenům A, B, C a D zapište zlomek ve smíšeném čísle, který představují. 1 dílek ≅ 𝐴= 𝐵= 𝐶= 𝐷= A B C D 1

1. Převeď zlomek na smíšené číslo a) 50 7 = b) 11 2 = c) 17 15 = d) 23 6 = 2. Převeď smíšené číslo na zlomek a)1 5 6 = b) 2 1 7 = c) 5 1 4 = d) 3 3 5 =

Zlomky a převody jednotek 1. Urči: 1 10 𝑡=_________𝑘𝑔 3 1 2 ℎ𝑙=__________𝑙 7 12 ℎ=________min 1 1 2 𝑘𝑚= __________𝑚 2. Vyjádři zlomkem, jakou částí metru je: 75 cm = 10 cm = 60 cm =

Porovnávání zlomků 1. Uspořádej od nejmenšího po největší, použij znaky > ; <; = : 6 8 0,5 5 12 2 3 0,25 6 9

Vypočítej Všechny výsledky vyjádři jako zlomek v základním tvaru, pokud lze převeď na smíšené číslo. a) 11 12 + 5 3 + 1 4 = b) 2 7 20 +1 1 10 − 4 5 = c) 18 25 ∙ 5 27 ∙ 9 15 = d) 6 1 2 −2 1 7 ∙10 1 2 = e) 5 18 : 5 6 − 7 12 =

Vyřeš slovní úlohy 1. Oddíl dětí jel na kole k přehradě vzdálené 33km 1 5 6 hodiny. Kolik kilometrů ujely za hodinu? 2. Ve školní družině dostalo každé dítě dopoledne 1 4 litru čaje a odpoledne 3 8 litru čaje. Kolik litrů čaje spotřebovalo za den 32 dětí ve družině? 3. Tři kamarádi se rozdělili o vydělané peníze takto: Petr dostal 2 5 , Karel dostal 2 9 a zbytek 102,- Kč si vzal Honza. Kolik si vydělal každý z nich?

ŘEŠENÍ Zápis zlomků 1. a) 𝟏𝟏 𝟐 b) 𝟏 𝟒 c) 𝟑 𝟐𝟎 2. a) 𝟎,𝟒𝟏 b) 1,56 𝐙𝐧á𝐳𝐨𝐫𝐧ě𝐧í 𝐳𝐥𝐨𝐦𝐤ů 𝟏 𝒅í𝒍𝒆𝒌= 𝟏 𝟓 𝑨= 𝟏 𝟓 𝑩= 𝟏 𝟏 𝟓 𝑪=𝟐 𝑫=𝟑 𝟏 𝟓 𝐒𝐦íš𝐞𝐧é čí𝐬𝐥𝐨 𝟏. 𝒂) 𝟕 𝟏 𝟕 𝒃)𝟓 𝟏 𝟐 𝒄) 𝟏 𝟐 𝟏𝟓 𝒅) 𝟑 𝟓 𝟔 2. 𝐚) 𝟏𝟏 𝟔 𝒃) 𝟏𝟓 𝟕 𝒄) 𝟐𝟏 𝟒 𝒅) 𝟏𝟖 𝟓 Zlomky a převody jednotek 1. 100kg 35min 350 l 1500m 2. 𝒂) 𝟑 𝟒 𝒎 𝒃) 𝟏 𝟏𝟎 𝒎 𝒄) 𝟑 𝟓 𝒎 Porovnávání zlomků 𝟎,𝟐𝟓 < 𝟓 𝟏𝟐 <𝟎,𝟓< 𝟐 𝟑 = 𝟔 𝟗 < 𝟔 𝟖 Vypočítej: 𝐚) 𝟐 𝟓 𝟔 b) 2 𝟏𝟑 𝟐𝟎 c) 𝟐 𝟐𝟓 𝐝) 45 𝟑 𝟒 e) 𝟏 𝟏 𝟗 Slovní úlohy: 1. 18km za 1hod 2. 20 l 3. Petr 108Kč, Karel 60Kč, Honza 102Kč