Základní socioekonomické údaje o Spojených státech amerických (basic socioeconomic fact about The United States of America). - zeměpis Mgr. Ivo Dedek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁJMENA- osobní, přivlastňovací a předmětová
Advertisements

ENEMIES OF THE LATE ROMAN EMPIRE - dějepis Radek Holcepl - EDUCAnet ČB Metodické pokyny pro učitele Předmět: dějepis Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A2.
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PROJEKT 5.ročník - anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: Rok – měsíce – dny.
Převádění jednotek rychlosti - fyzika Chalupníková Rita - ZŠ Slatiňany Metodické pokyny pro učitele Předmět: fyzika Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A1.
Flat shapes - obvod geometrických útvarů - matematika Holasová Alena - ZŠ a MŠ Ostrava - Zábřeh, Kosmonautů 15 Metodické pokyny pro učitele Předmět:
Rozlišení rovinných útvarů a těles - matematika Jaroslava Broumová - ZŠ Školní Nové Město nad Metují, Metodické pokyny pro učitele Předmět:
NÁZEV ŠKOLY Gymnázium, Česká Lípa, Žitavská 2969, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU Digitalizace vzdělávání na.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:4.
Označení DUM Pl - DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Vzdělávací oblast: Anglický jazyk Autor: Mgr. Martina Hulenková
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_AJK458 Jméno autora:Mgr. Soňa Nekvindová Třída/ročník4. ročník.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
(komentovaný přehled)
Nový Zéland - Co nebo kdo je kiwi
Tasmánie – poslech, práce s textem. Anotace: Žáci si v prezentaci procvičí poslech a čtení, což je podpořeno vizuálně a sluchově. Žáci také pracují s textem.
Označení DUM 14 _ 08 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Pravěkým umělcem - výtvarná výchova Martina Dostálová - ZŠ K
Míchání barev - výtvarná výchova Mgr. Milena Coufalová - ZŠ Sv
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Ročník: 1. – 4. ročník Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_02_AJ_CM Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Vikingové - dějepis Dana Buchartova - ZŠ Planá Valy Metodické pokyny pro učitele Předmět: dějepis Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A2 Rok: 2010.
Průřezová témata klíčových kompetencí
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Zásady zdravé výživy - pestrá strava - pracovní výchova Mgr
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
AMERIKA USA – Základní údaje III2-Z7-I-12
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_161 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ2V Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovní zásoba Time words VY_22_INOVACE_33 Sada 3 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:4.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Australia – typical landmarks Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
A Job Interview By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Geometrical shapes - matematika Mgr. Jana Horáková - ZŠ Brno, Antonínská 3 Metodické pokyny pro učitele Předmět: matematika Jazyk: AJ Jazyková úroveň:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Soňa Jarošová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Structures, tunnels - zeměpis Růžena Dryeová - ZŠ SNP HRADEC KRÁLOVÉ Metodické pokyny pro učitele Předmět: zeměpis Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A2 Rok: 2010.
Teorie a metod. výchovy ke zdraví 2
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.2.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.2.
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_9 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_FIG_14_CANADA.
Present tenses practice Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku slouží k zopakování a procvičení použití přítomných časů. Název školy: ZŠ štětí,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_FIG_13_IRELAND.
PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ, SLOVESA
The USA national symbols
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
MY HOUSE - MY CASTLE Autor: Mgr. Ivana Tesařová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Alena Kaĺavská NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_The UK TEMA: The UK
Jazyk a jazyková komunikace - Anglický jazyk
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Basic facts I. Tematická oblast Angličtina: CANADA Datum vytvoření
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
AUTOR: Mgr. Alena Kaĺavská NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_Food TEMA: Food
The Czech Republic.
Transkript prezentace:

Základní socioekonomické údaje o Spojených státech amerických (basic socioeconomic fact about The United States of America). - zeměpis Mgr. Ivo Dedek - ZŠ T. G. Masaryka Bystřice pod Hostýnem Metodické pokyny pro učitele Předmět: zeměpis Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A11 Rok: 2010

Cíle aktivity Obsahové cíle: Žák si osvojí základní znalosti socioekonomických údajů o USA. Jazykové cíle: Žák rozumí slovní zásobě potřebné pro socioekonomickou charakteristiku státu a aktivně ji používá. Žák používá přítomný čas prostý. Kompetence: Kompetence komunikativní: žák formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory v logickém sledu, vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu. Kompetence sociální a personální: žák přispívá k diskusi v malé skupině i k debatě celé třídy, chápe potřebu efektivně spolupracovat s druhými při řešení daného úkolu. Pomůcky: Mapové podklady: nástěnná mapa Ameriky, atlasy. Audiovizuální pomůcky: dataprojektor, počítač s programem PowerPoint a připojením k internetu, reprosoustava.

Pracovní postup aktivity Motivační část hodiny: Učitel pomocí připravené techniky z YouTube uvede: http://www.youtube.com/watch?v=fKF6X4C8O4M - státní hymnu Spojených států amerických. Po skončení ukázky učitel zjišťuje, jestli žáci poznali národní hymnu (national anthem)a jestli poznali kterého. Pokud ne, pomůže jim dalšími otázkami. Pomocí prezentace ukáže žákům vlajku Spojených států amerických a zadá žákům úkol vymyslet teorie, co můžou znamenat hvězdy a pruhy zobrazené na vlajce. Osvojovací část hodiny: Učitel napíše na tabuli do jednoho sloupce novou slovní zásobu – number of the population or inhabitants, area, state system, head of state, official language, capital city, currency, national groups, religion, largest city. Do druhého sloupce napíše odpovídající číselné hodnoty a názvy k zadaným pojmům. Novou slovní zásobu objasní. Tip: Lze připravit na kartičky. Správnost utvořených dvojic si učitel ověří pomocí krátkých otázek v přítomném čase. What is the capital city of the United States of America? Do you know the currency of the United States of America? atd. Žáci doplní vynechávky v připraveném textu, který zároveň slouží jako zápis z hodiny (viz. příloha) Opakovací část hodiny: Nově získané geografické vědomosti a slovní zásobu si žáci upevní pomocí popisů obrázků v powerpointové prezentaci, viz příloha. Nebo se mohou ve dvojicích pokusit diskutovat o USA

Použitá literatura, zdroje: Všchny obrázky PPT staženy z google Použitá literatura, zdroje: Všchny obrázky PPT staženy z google.cz sekce obrázky; Smith-Dluha G. A kol.: Angličtina – Otázky a odpovědi. Infoa Olomouc 2008

Pracovní postup pro žáky Předmět: zeměpis Název aktivity: Základní socioekonomické údaje o Spojených státech amerických (basic socioeconomic fact about The United States of America). Jazyk: AJ Instrukce žákům v cílovém jazyce: 1. What are the stars and stripes on the flag of the United States of America? 2. Listen to the new words and repeat them after me. Write them in your notebook and match the correct pairs. 3. Let´s check your answers. 4. Complete the text. Use these words: number of the population or inhabitants, area, state system, head of state, official language, capital city, currency, national groups, religion, largest city. 5. Tell your neighbour what you remember about the United States of America. 6. Describe the picture.