Petr Machala. 1990 10 slovenských stran pro nezávislost oslavy Andreje Hlinky „Memorandum o suverénním Slovensku“ 28.10. 1990 – ve Slavkově přijata Deklarace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Advertisements

Číslo v digitálním archivu školy
DUM 18/1 Tady jsme doma Naše vlast.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_ Hudební skladatelé TÉMA: Antonín.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Představení výukové aktivity či projektu využívajícího ICT pro žáky
Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 ADMINISTRATIVNÍ.
Anotace Žák se seznámí s úvodem do ČR …. Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje obecné poznatky o ČR Speciální vzdělávací.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Vznik ČR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Volby – volba prezidenta v ČR
Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.04/
Číslo v digitálním archivu školy
Historie České republiky
NÁZEV: PROTEKTORÁT ČECHY A MORAVA
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev: Žiji ve státě Autor: David Kopecký kód DUMu:
ZEMĚ VE VESMÍRU 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Křivánková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Určeno pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Lidé a čas – Novější dějiny ČR – Národní obrození VY_32_INOVACE_150 duben 2011Mgr. Hana Patschová.
Dělení politických stran
Na cestě k demokracii Petr Machala.
Petr Machala. fungování státu, politických systémů, mocenských a vládních institucí vztahy nadřazenosti a podřízenosti politické chování lidí moc a autorita.
Petr Machala. tak vypadala ekonomická situace v 2. polovině 80. let nahoře se tančí, loď se potápí Znáte osud lidí a příběh Titaniku?
Česká republika, budování státu
Kolem vodiče s proudem. * Kolem vodiče, kterým protéká elektrický proud, je magnetické pole. Na tento fakt přišel Hans Christian Ørsted, který zpozoroval.
Petr Machala. Anketa: ANO: 53,8% NE: 20,8% NEMÁM PRÁCI: 25,4% Celkem hlasovalo čtenářů. nezamestnanost-je-v-cesku-rekordni.html.
Registrační číslo projektu:
Politická socializace
VY_32_INOVACE_154.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Jméno autora:Mgr. Stanislav Pexa Třída/ročník:
Poznej politiky Kristýna Dudová. předseda vlády, poslanec PČR předseda strany ODS, člen regionální rady, místopředseda oblastního sdružení.
ČESKÁ REPUBLIKA – ADMINISTRATIVNÍ ČLENĚNÍ
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_402_KAREL IV. Téma: ČECHY ZA VLÁDY KARLA.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Autor: Mgr. Eva Vondrková Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Vrcholné státní orgány Autor:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceStát a jeho představitelé Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje státní.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Funkcionalistický Zlín – významné stavby
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl17
Principy demokracie Petr Machala.
Petr Machala. dobrovolné organizace občanů, které usilují o získání účasti na politické moci (zákon číslo 424/1991 Sb., zákon číslo 500/2004 Sb. správní.
Významní čeští politici. Miroslava Němcová Předsedkyně poslanecké sněmovny v letech ?
Sametová revoluce Petr Machala.
PENÍZE Božena Genrtová.
VY_32_INOVACE_159 Karel IV. pro 4. ročník ZŠ
Bořivoj a Ludmila Přemyslovci. Bořivoj a Ludmila Přemyslovci.
Petr Machala. Co mají tyto obrázky společné? Dokážete stručně popsat příčiny a řešení sporu? "Ctím názor pana prezidenta, mně je taky líto, že srbský.
Státní samospráva obec
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Jméno autora:Mgr. Stanislav Pexa Třída/ročník:
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Číslo materiálu: EU Název: Lucemburkové 7. Autor: Mgr. Marek Lengál Třída:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Autor: Mgr. Miluše Šafářová
Na cestě k 17. listopadu 1989 Petr Machala.
ICT 2 – 3 – 25 HV František Škroup – Kde domov můj
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Naši prezidenti.
Petr Machala. Co je to hodnota? Napište definici. Co považujete za hodnotu? (zdůvodněte)
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Petr Machala Opakování České země v 90. letech. 1) V jaké kondici byla naše ekonomika v 2. polovině 80. let 20. století? (zakroužkuj správnou odpověď)
Petr Machala. nejdůležitější prostředek uplatňování suverenity státu legální a legitimní způsob jak se podílet na moci Napište co nejvíce důvodů proč.
ICT – 2 – 3 – Hudební výchova
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Československo, Česko a Slovensko a... ROZPAD 1992/1993 Iva Frýbortová Adéla Jeřábková Zuzana Pokorná Tereza Šoupalová.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Transkript prezentace:

Petr Machala

slovenských stran pro nezávislost oslavy Andreje Hlinky „Memorandum o suverénním Slovensku“ – ve Slavkově přijata Deklarace o čs. s tátnosti (Havel – Čalfa - Pithart – Mečiar) slib – čelit pokusům o narušování celistvosti Kdy se objevily první tendence odtržení státu?

června kandidovalo 40 stran, hnutí a koalic v Čechách a na Moravě ODS a KDS na Slovensku HZDS – Vladimír Mečiar Volby 1992

Federální vláda – Jan Stráský snížené kompetence hlasy “kdo na koho“ svalování viny výzkumy – většina občanů si přeje společný stát

3. července Václav Havel ve dvou kolech neuspěl abdikace od byl pověřen předseda Federální vlády Jan Stráský Prezidentské volby 1992

17.7. – SNS – odhlasována deklarace o svrchovanosti Slovenska – dohoda ODS a HZDS na ústavním zániku volání po referendu nevyslyšeno – Brno – harmonogram rozdělování Podle jakého klíče se budeme dělit? 2 1 :

Ústava Slovenské republiky byly přijata , účinnost již odhlasovalo Federální shromáždění zánik ČSFR Kdo rozdělil republiku, když to lidé nechtěli? X=+-?X=+-? …buď o fungující federace, anebo rozdělení… …usilujeme o mezinárodní subjektivitu Slovenska…

v červenci 1992 (po volbách) nová Ústava ČR od nový stát - Česká republika Kdy jsme začali pracovat na Ústavě ? čtěte poslouchejte

ČAPKA, František a Bohuslav KLÍMA. Nástin českých dějin. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2001, 166 s. ISBN X. [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: Vaclav_Klaus_headshot.jpghttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a7/Vaclav_Klaus_headshot.jpg/405px- Vaclav_Klaus_headshot.jpg [online]. [cit ]. Dostupné z: _pam%C4%9Btn%C3%AD_deska.jpg/800px-V%C3%A1clav_Benda_-_pam%C4%9Btn%C3%AD_deska.jpg [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: Czechoslovakia.png [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: