Seminář k představení Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) Zlín, 11. února 2015.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ESIF – CO NÁS ČEKÁ A NEMINE ING. KLÁRA DOSTÁLOVÁ VÝROČNÍ KONFERENCE ROP JIHOZÁPAD
Advertisements

INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Seminář k představení Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) Ostrava, 25. února 2015.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech Ing. Zdeněk Vašák RP MMR NUTS.
Ing. Rostislav Mazal, MMR Brno, 25. března 2015
Seminář k představení Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) Hradec Králové, 1. dubna 2015.
Integrovaný regionální operační program Dny malých obcí, 10. 3
Integrovaný operační program Konference „Bezpečná Evropa“ Hradec Králové.
Seminář k představení Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) Jihlava, 4. března 2015.
Seminář k představení Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) Praha, 4. května 2015.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
ministryně pro místní rozvoj
Mgr. Zdeněk Semorád, náměstek ministryně MMR pro evropské programy
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
seminář pro žadatele k 2. výzvě IROP „Územní plány“
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
seminář pro žadatele k 2. výzvě IROP „Územní plány“
Evropské fondy Mgr. Kateřina Neveselá
Dotace na míru starostům příležitosti pro obce prosinec 2014 prosinec 2014.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Představení priorit programu, podporovaných aktivit a alokací na jednotlivé specifické cíle Budoucí programové období.
Integrovaný regionální operační program Možnosti podpory sociálního začleňování v IROP.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM - aktuální stav Workshopy SMS ČR leden 2015.
Aktivity související s psychiatrickou péčí podporované z Operačního programu Zaměstnanost a Integrovaného regionálního operačního programu.
Územní dimenze a nové nástroje v programovém období Mgr. Jelena Kriegelsteinová Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM (IROP) - možnost získání FINANČNÍ PODPORY pro pořízení územně plánovacích dokumentů - alokace 46 mil. EUR 1.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
OBSAH Představení OP Praha Prioritní osa 3 Oblasti podpory – specifické cíle Výzvy Kontakty.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
Centrum pro regionální rozvoj České republiky v období Ing. Viktor Kruml, pověřený vedením oddělení, Ústí nad Labem Ing. Marie Míšková, vedoucí.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Ing. Lucie Veselá.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Excelentní výzkum Mgr. Helena Hořáková Praha, 17. února 2016.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Setkání s ASZ a NNO
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 lll INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Technika pro integrovaný záchranný systém plk.Mgr. Jaromír Lebeda.
JUDr. Olga Letáčková Aktuální stav a strategie pro období Roztoky u Prahy ROP Střední Čechy.
Dotační možnosti ve zdravotnictví v rámci ESIF programové období
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky DSO ORP Příbram.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Výzvy v rámci IROP Centrum pro regionální rozvoj České republiky Ing. Markéta Kupcová,
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Vyhlášené výzvy operačních programů pro kraj a jeho příspěvkové organizace.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Výzkumné infrastruktury Ing. Irena Havlová Praha, 8. února 2016.
Integrovaný regionální operační program – obecný úvod, hodnocení Pardubice Ing. Markéta Kupcová Centrum pro regionální rozvoj České republiky.
Praha Praha VÝROČNÍ KONFERENCE K PODPOŘE SNIŽOVÁNÍ ENERGETICKÉ NÁROČNOSTI BYTOVÝCH DOMŮ V ČR INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. července 2015 Mgr. Zuzana Slimáková.
Podpora kvality ve výzvách Analýza výsledků proběhlých výzev
Vyhlášené programy v roce 2016/2017
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Integrovaný regionální operační program
Individuální projekt OP VVV
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Prioritní osa 3 - výzva č. 25 a 27
Informace o výzvě pro školy
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků Praha, 20. července 2017.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků – MSCA -IF Praha, 25. července 2017.
Operační program životní prostředí
Daniel Braun Ministerstvo pro místní rozvoj Praha, 22. června 2012
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v území ORP Rychnov nad Kněžnou
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
IROP SC VZDĚLÁVÁNÍ Centrum pro regionální rozvoj České republiky
Transkript prezentace:

Seminář k představení Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) Zlín, 11. února 2015

Program semináře k představení IROP 9:30 – 10:00 Úvodní slovo – MVDr. stanislav Mišák, hejtman Zlínského kraje Mgr. Zdeněk Semorád, náměstek ministryně pro místní rozvoj, sekce evropských programů, MMR Priority a možnosti v programovém období 2014- 2020 a hlavní změny oproti programovému období 2007-2013 – Mgr. Kateřina Neveselá, NOK - MMR   10:00 – 10:30 Představení Integrovaného regionálního operačního programu - Ing. Rostislav Mazal, MMR 10:30 – 11:00 Silnice a dopravní obslužnost Integrovaný záchranný systém 11:00 – 11:15 Coffee break 11:15 – 12:15 Sociální

Program semináře k představení IROP Soc. služby, soc. bydlení a soc. podnikání Zdravotnictví Vzdělávání Zateplování Kultura E-government Územní plánování 12:15 – 13:00 Integrované nástroje v IROP (zástup. IPRÚ, ITI a CLLD) Informační systém KP14+ 13:00 – 13:30 Diskuse

Seminář k představení IROP Úvodní slovo hejtmana Zlínského kraje MVDr. Stanislava Mišáka

Seminář k představení IROP Úvodní slovo náměstka pro evropské fondy Mgr. Zdeňka Semoráda

Integrované nástroje Integrované územní investice (ITI) Integrované plány rozvoje území (IPRÚ) Komunitně vedený místní rozvoj (CLLD) Alokace: 28,7 % alokace IROP (1,33 mld. EUR), z toho ITI 14,1 %, IPRÚ 6,29 %, CLLD 8,39 %.

Integrované nástroje Výhody: Nevýhody: ITI/ IPRÚ zohledňují širší vazby mezi městem a jeho spádovým územím CLLD - projekty jsou vybírány na místní úrovni multifondové financování komplexnějších záměrů Nevýhody: Podmínkou pro vyhlášení výzvy na realizaci projektů je schválení příslušné integrované strategie.

Integrované nástroje platí stejné podmínky jako pro individuální projekty v daném  specifickém cíli (způsobilost výdajů, územní zaměření, typů příjemců, veřejné podpory, veřejných zakázek apod.), zároveň soulad s danou integrovanou strategií žadatel, který chce realizovat projekt v integrované strategii, musí konzultovat svůj projektový záměr před jeho podáním s nositelem příslušné integrované strategie.

Národní orgán pro koordinaci Priority a možnosti v programovém období 2014-2020 a hlavní změny oproti programovému období 2007-2013 Ing. Kateřina Neveselá Národní orgán pro koordinaci

Evropské strukturální a investiční fondy 2014–2020 Evropský fond pro regionální rozvoj Dobrý den, dovolte mi, abych vám velmi stručně představila aktuální stav přípravy programového období 2014-2020, východiska, zaměření, možnosti zjednodušení a zefektivnění procesu implementace a v neposlední řadě také aktuální informace o přípravě JMP. Na prvním slidu vidíte rozložení alokací na jednotlivé fondy, kdy celkem se jedná o 23,83 mld EUR, které jsou rozděleny mezi 5 fondů, kdy nejvyšší alokace je přidělena Evropskému fondu pro regionální rozvoj a nejmenší naopak Evropskému námořnímu a rybářskému fondu. Na výsečovém grafu pak vidíte rozložení alokace v rámci jednotlivých tematických cílů, přičemž největší část připadá na tematický cíl vážící se k dopravní infrastruktuře.

Hlavní východiska příprav programového období 2014-20 Princip strategického zaměření a propojování: Podpora pouze těch priorit, jež naplňují rozvojové strategie ČR. Princip podpory fungujícího trhu: Podpora pouze těch odvětví a sektorů, kde dochází k selhání trhu. Zvážení formy podpory Princip podpory kvalitních projektů: Podpora pouze těch projektů, jež budou měřitelně naplňovat stanovené priority a cíle. Princip snadnější přípravy a realizace projektů: Snadnější administrativa pro žadatele a příjemce prostředků z OP, elektronizace agend a zjednodušování (sjednocování) pravidel. Na dalším slidu pak vidíte hlavní východiska příprav programového období 2014-2020, kam patří princip strategického zaměření a propojování, tedy podpora pouze těch priorit, jež naplňují rozvojové strategie ČR, princip podpory fungujícího trhu, tedy podpora pouze těch odvětví a sektorů, kde dochází k selhání trhu, princip podpory kvalitních projektů, což znamená podporu pouze těch projektů, jež budou měřitelně naplňovat stanovené priority a cíle a jako poslední pak princip snadnější přípravy a realizace projektů, což je ve své podstatě snadnější administrativa pro žadatele a příjemce prostředků z OP, elektronizace agend a zjednodušování (sjednocování) pravidel.

Zjednodušení architektury programů Programy 2007-2013 Programy 2014-2020 OP Doprava OP Životní prostředí OP Podnikání a inovace OP Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost OP Výzkum a vývoj pro inovace OP Výzkum, vývoj a vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost OP Lidské zdroje a zaměstnanost OP Zaměstnanost OP Technická pomoc Program rozvoje venkova OP Rybářství Integrovaný operační program Integrovaný regionální operační program ROP Severozápad ROP Severovýchod ROP Moravskoslezsko ROP Střední Morava ROP Střední Čechy ROP Jihovýchod ROP Jihozápad OP Praha Konkurenceschopnost OP Praha pól růstu OP Praha Adaptabilita Porovnání programů 07-13 a 14-20 Snížení počtu Sloučení programů Multifondové programy

Programy 2014–2020 Program Alokace v mld. EUR Tematické cíle Integrovaný regionální operační program 4,63 2, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11 OP Doprava 4,70 7 OP Životní prostředí 2,64 4, 5, 6 OP Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost 4,33 1, 2, 3, 4, 7 OP Zaměstnanost 2,13 8, 9, 11 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání 2,78 1, 9, 10 OP Technická pomoc 0,22 - OP Praha - pól růstu ČR 0,20 1, 4, 8, 9, 10 Program rozvoje venkova 2,17 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10 OP Rybářství 0,03 3, 6 CELKEM 23,83 Na následujícím slidu pak vidíte orientační přehled rozdělení alokací a tematických cílů, tedy to, co jste viděli za jednotlivé fondy, tak zde je to převedeno již na konkrétní programy.

Stav vyjednávání Dohody o partnerství a programů 2014–2020 Přijaty oficiální připomínky EK Na tomto slidu pak vidíte informace o aktuálním stavu vyjednávání s Evropskou komisí, a to jak u Dohody, která již byla 26. 8. 2014 schválena, tak i programů, které jsou schváleny vládou, a nyní probíhá formální dialog. Upozorňuji zde na datum 17. 11, který byl ze strany EK stanoven mezním termínem pro zaslání programových dokumentů EK, pokud chceme, aby byly schváleny v roce 2014, jinak budou schváleny až v polovině roku 2015.

Zahájení implementace programů Nadefinována byla kritéria vztahující se k: Dílčím fázím přípravy, vyjednávání a schvalování OP a přípravě prováděcí legislativy na evropské úrovni Oblast předběžných podmínek Přípravě systému řízení a kontroly vč. relevantní dokumentace a příprava dokumentace pro žadatele a příjemce Nastavení systémů pro administraci Upřesnění intervenčních oblastí Zapojení partnerů do procesu plánování implementace Kdy budou vyhlašovány nové výzvy a jak budou vypadat? Nadefinovaná kritéria se vztahující k: Dílčím fázím přípravy, vyjednávání a schvalování OP a přípravě prováděcí legislativy na evropské úrovni, tedy že byly do formálního schválení předloženy všechny DA a schváleny IA, program byl předložen EK ke schválení a byly specifikovány oblasti, k jejichž podpoře ne/měla EK výhrady v rámci formálního dialogu. Oblast předběžných podmínek, tedy že byly splněny tematické a obecné PP věcně se vážící k podpoře intervencí v rámci vyhlašovaných výzev Přípravě systému řízení a kontroly vč. relevantní dokumentace a příprava dokumentace pro žadatele a příjemce, konkrétně že byly připraveny a vydány na úrovni ŘO popisy funkcí a postupů zavedených řídicím orgánem, dále v případě, že je to relevantní, musí být připraveny a podepsány dokumenty o delegování funkcí na ZS, musí být připravena a vydána řídicí dokumentace, MMR-NOK provedl posouzení dokumentace před jejich vydáním na úrovni ŘO, byla připravena a vydána na úrovni ŘO dokumentace pro žadatele a příjemce a MMR-NOK provedlo posouzení před vydáním na úrovni ŘO. Nastavení systémů pro administraci, tedy že byla vybudována aktivní vazba mezi MS2014+ a účetními systémy poskytovatelů podpory. Upřesnění intervenčních oblastí, kam patří to, že budou nastaveny způsobilé výdaje programu, zpracována analýza absorpční kapacity, nastavena pravidla poskytování podpory v rámci plánovaných výzev v souladu s pravidly veřejné podpory a bude připravena a uveřejnění dokumentace k výzvě. Poslední oblastí je zapojení partnerů do procesu plánování implementace, kam spadá ustavení platformy pro plánování výzev a projednání harmonogram výzev plánovaných k vyhlášení do konce roku 2014 a samozřejmě také ustavení monitorovacího výboru. Jak jsem již uvedla, právě tato kritéria se snaží eliminovat případná možná rizika a v kontextu zkušeností s implementací programového období 2007-2013 i zkráceného programového období 2004-2006 považujeme za nezbytné, aby reálná implementace programů byla zahájena včas a to také s ohledem na potřebu naplnit cíle programů, resp. Dohody o partnerství. Výzvy: podle metodického pokynu pro výzvy musí řídící orgány zveřejňovat harmonogram výzev vždy na následující rok na svých internetových stránkách (k dispozici také na zastřešujících stránkách MMR), informace v harmonogramu budou obsahovat stejné informace napříč programy: identifikace výzvy, nastavení výzvy, zaměření / zacílení výzvy, vyznačení synergie, bude obtížnější manipulovat s harmonogramem výzvy (např. zrušení výzvy, snížení alokace, změna termínu výzvy), harmonogramy výzvy budou vytvářeny ve spolupráci s partnery daného řídícího orgánu, harmonogramy výzvy na rok 2015 by měly být zveřejněny na konci roku 2014 / začátku roku 2015, očekáváme vyhlášení prvních výzev již v I. polovině 2015, výzvy budou mít také jednotnou strukturu napříč programy.

Schválené metodické dokumenty Metodické dokumenty v gesci MF Příprava JMP – přehled Schválené metodické dokumenty UV č. 401 z 29. 5. 2013 MP pro přípravu programových dokumentů UV č. 597 z 9. 8. 2013 Evaluace Zásady tvorby a používání indikátorů Způsobilost výdajů a jejich vykazování Řízení rizik UV č. 873 z 20. 11. 2013 Řízení výzev, hodnocení a výběr projektů UV č. 44 z 15. 1. 2014 Monitorování ESI fondů; procesy v MS2014+ (1. část) Zadávání zakázek Publicita a informovanost Příprava řídicí dokumentace UV č. 166 z 12. 3. 2014 Revize programů UV č. 444 z 16. 6. 2014 Rozvoj lidských zdrojů UV č. 536 z 9. 7. 2014 Monitorování ESI fondů; procesy v MS2014+ (2. část) UV č. 682 z 27.8. 2014: Využití integrovaných přístupů Pro informaci vládě byly předloženy: Projekty vytvářející příjmy Oblast finančních nástrojů Oblast veřejné podpory Metodické dokumenty v gesci MF Vydáno ke konci června 2014 Audit UV č. 837 z 15. 10. 2014 Finanční toky UV 867 z 27. 10. 2014 Kontroly Zde vidíte aktuální stav přípravy JMP, kdy již všechny relevantní dokumenty byly předloženy na jednání vlády

Příklady zjednodušení systému implementace Výzvy, podání žádosti, výběr a hodnocení projektů: sjednocení požadavků na zpracování dokumentace určené žadatelům a příjemcům; větší důraz na propojení řízení výzev na hodnocení; koordinace vyhlašování výzev; vymezení povinných hodnotících kritérií; větší důraz na dvoukolové hodnocení; informování žadatele o výsledku a možnost odvolání vytvoření společné databáze hodnotitelů, jejich automatizovaný výběr, hodnocení a kontrola. nastavena maximální lhůta pro řídící orgány, do kdy musí být ukončen schvalovací proces; Možnost využití CBA Na tomto a následujícím slidu pak vidíte již konkrétní příklady zjednodušení systému implementace, zmíním například sjednocení požadavků na zpracování dokumentace určené žadatelům a příjemcům, vymezení povinných hodnotících kritérií, vytvoření společné databáze hodnotitelů, jejich automatizovaný výběr, hodnocení a kontrola, což jsou příklady aktivit, které se váží na vyhlašování výzev a výběru projektů anebo například zpracování vzorových dokumentů pro využití v oblasti veřejného zadávání a definování jednotných kontrolních listů, což spadá do oblasti realizace a kontroly projektů.

Příklady zjednodušení systému implementace Realizace projektů, kontrola: sjednocení struktury a obsahu zpráv o realizaci projektu; zpracování vzorových dokumentů pro využití v oblasti veřejného zadávání; rozšíření využívání modifikovaných ex-ante plateb; zavedení centrálního plánování finančních kontrol; definovány jednotné kontrolní listy; stanovení bagatelní hranice pro vymáhání nesrovnalostí; zavedení jednotného systému sankcí za porušení pravidel povinné publicity; redukce počtu log povinné publicity. anebo například zpracování vzorových dokumentů pro využití v oblasti veřejného zadávání a definování jednotných kontrolních listů, což spadá do oblasti realizace a kontroly projektů.

Přínosy jednotného metodického prostředí stanoven základní rámec pravidel, který je pro všechny ŘO a fondy EU stejný a závazný používání jednotné terminologie napříč fondy EU snadnější orientace žadatele / příjemce v systému přidělování evropských dotací zjednodušení administrativních postupů a zkrácení lhůt transparentnější a snadnější komunikace mezi žadatelem / příjemcem a poskytovatelem dotace elektronizace dat, dokumentů, procesů (jednotný monitorovací systém MS2014+) Zde vidíte přínosy jednotného metodického prostředí, tedy to, že je stanoven základní rámec pravidel, který je pro všechny ŘO a fondy EU stejný a závazný, je dosaženo používání jednotné terminologie napříč fondy EU a snadnější orientace žadatele / příjemce v systému přidělování evropských dotací. Důležité je samozřejmě také zjednodušení administrativních postupů a zkrácení lhůt, transparentnější a snadnější komunikace mezi žadatelem / příjemcem a poskytovatelem dotace a v neposlední řadě pak elektronizace dat, dokumentů a procesů (jednotný monitorovací systém MS2014+).

Děkuji za pozornost Katerina.Nevesela@mmr.cz

Integrovaný regionální operační program Ing. Rostislav Mazal, MMR

Základní informace o IROP Globální cíl IROP Zajistit vyvážený rozvoj území, zlepšit veřejné služby a veřejnou správu pro zvýšení konkurenceschopnosti a zajištění udržitelného rozvoje v obcích, městech a regionech.

Strategie realizace IROP POSLÁNÍ: Společně zvyšujeme kvalitu života v České republice VIZE: Zajišťujeme společně a odpovědně investice, které jsou vidět HODNOTY: Poctivě a nestranně, srozumitelně a otevřeně, ochotně a profesionálně  

Integrovaný regionální OP pro všechny regiony v ČR kromě Prahy (kromě eGovernmentu - specifický cíl 3.2) 4 prioritní osy + osa pro technickou pomoc financování pouze z EFRR návaznost na 9 tematických cílů EU Navazuje na ROPy a IOP, nicméně není kopií podporovaných aktivit z období 2007- 2013

Integrovaný regionální OP Celková alokace z EFRR: 4,64 mld. EUR cca 144 mld. Kč i s kofinancováním Řídicí orgán: MMR ČR Kofinancování: 85 % z EFRR a 15 % (příjemce + státní rozpočet) - Projekty obcí: 10 % obce + 5 % státní rozpočet Investice pod CLLD: 95 % EFRR + 5 % příjemce Kofinancování vychází z materiálu MFČR „Pravidla spolufinancování ESIF v programovém období 2014-2020“ ke stažení na webu IROP

Integrovaný regionální OP Novinky oproti období 2007-2013 30 % alokace pro integrované nástroje – ITI, IPRÚ, CLLD Větší důraz na koordinaci programů (příloha č. 1 PD IROP) Větší tlak na oporu podpory ve strategiích pro danou oblast Územní a tematická koncentrace Předběžné podmínky

Integrovaný regionální OP Pokyny pro žadatele a příjemce Budou rozděleny na obecnou a specifickou část Obecná část výběrová řízení, kontroly, změny v projektech, účetnictví, stížnosti Specifická část podporované aktivity, způsobilé výdaje, hodnotící kritéria

Integrovaný regionální OP Harmonogram výzev první verze zveřejněna na webu větší koordinace s navazujícími výzvami (např. z ESF programů) nebo pro specifické území (soc. vyloučené lokality) návaznost na splněné předběžné podmínky a připravenost výchozích strategií a absorpční kapacity aktualizace během února 2015

Vše ke stažení na http://www.strukturalni-fondy.cz/irop Harmonogram Aktuální verze PD IROP – k 15.12.2014 Probíhá vyjednávání s EK – snaha do konce února mít vyjednaná sporná místa Audit připravenosti – od dubna 2015 Schválení programu – do polovina roku 2015 První výzvy v IROP – od poloviny roku 2015 Předběžný plán výzev IROP Vše ke stažení na http://www.strukturalni-fondy.cz/irop

Struktura IROP Prioritní osa 4 - Komunitně vedený místní rozvoj Prioritní osa 1 - Infrastruktura Konkurenceschopné, dostupné a bezpečné regiony Alokace 1,6 mld. EUR Doprava, integrované dopravní systémy, IZS Prioritní osa 2 - Lidé Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů Alokace 1,7 mld. EUR Sociální služby/bydlení, sociální podnikání, zdravotní péče, vzdělávání, zateplování Prioritní osa 3 - Instituce Dobrá správa území a zefektivnění veřejných institucí Alokace 0,8 mld. EUR Kulturní dědictví, e-Government, územně plánovací dokumentace Prioritní osa 4 - Komunitně vedený místní rozvoj - Alokace 390 mil. EUR - Posílení CLLD, provozní a animační náklady

Prioritní osa 1 Konkurenceschopné, dostupné a bezpečné regiony

Konkurenceschopné, dostupné a bezpečné regiony Prioritní osa 1 Konkurenceschopné, dostupné a bezpečné regiony Silnice – 945 mil. EUR Rekonstrukce, modernizace, popř. výstavba silnic a budování obchvatů. Silnice II. a výjimečně i III. třídy. Nutná vazba na TEN-T. Žadatel musí mít zpracovaný víceletý plán údržby a zajištěné národní zdroje financování. Příjemci: kraje, organizace zřizované nebo zakládané kraji

Konkurenceschopné, dostupné a bezpečné regiony Prioritní osa 1 Konkurenceschopné, dostupné a bezpečné regiony Silnice – 945 mil. EUR Kritéria pro vymezení prioritní silniční sítě Dopravně - hospodářský význam komunikace komunikace sloužící jako napojení sekundárních (obce s rozšířenou působností nad 7 tis. obyvatel) nebo terciárních (ostatní ORP a OPÚ) uzlů na síť TEN-T, komunikace sloužící jako napojení hospodářsky problémového regionu nebo periferního území (dle SRR ČR na roky 2014-2020) na síť TEN-T či sekundární nebo terciární uzel, za její součást bude považována i komunikace nižší kategorie, kterou bude umožněn přístup z prioritní regionální silniční sítě do cílového uzlu, komunikace sloužící jako napojení průmyslové zóny nebo hospodářského centra (uzel s min. 1 000 pracovními místy) na sekundární nebo terciární uzel či síť TEN-T. Stavebně – technický stav a šířkové uspořádání Intenzita dopravy, nehodovost a vliv na životní prostředí Síť zahrnuje 15,8 % z celkové délky silnic II. třídy a 1 % z celkové délky silnic III. třídy (jedná se o ty, které plní funkce silnic vyšší třídy).

Prioritní osa 1 Konkurenceschopné, dostupné a bezpečné regiony

Konkurenceschopné, dostupné a bezpečné regiony Prioritní osa 1 Konkurenceschopné, dostupné a bezpečné regiony Doprava - 473 mil. EUR přestupní terminály pro veřejnou dopravu aplikace moderních technologií v dopravě nákup nízkoemisních a bezemisních vozidel zvýšení bezpečnosti železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy rozvoj cyklodopravy a rozvoj zelené infrastruktury Příjemci: kraje, obce, dobrovolné svazky obcí, organizace, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí, provozovatelé dráhy nebo drážní dopravy, dopravci ve veřejné linkové dopravě, Ministerstvo dopravy ČR, subjekty zajišťující dopravní obslužnost

Konkurenceschopné, dostupné a bezpečné regiony Prioritní osa 1 Konkurenceschopné, dostupné a bezpečné regiony Doprava - 473 mil. EUR projekt je v souladu s Dopravní politikou ČR 2014-2020; projekt ve městě nad 150 tis. obyvatel je v souladu se Strategickou projektovou fiší, resp. s Plánem udržitelné městské mobility (SUMP) po jeho schválení; projekt ve městě do 150 tis. obyvatel je v souladu se Strategickou projektovou fiší; projekt přispívá k eliminaci negativních vlivů dopravy na životní prostředí; vozidla nakupovaná pro veřejnou dopravu jsou upravená pro přepravu osob se sníženou schopností pohybu a orientace; vozidla nakupovaná pro veřejnou dopravu musí splňovat Euro 6; projekt přispívá ke zvýšení bezpečnosti; projekt je v souladu s Národní strategií rozvoje cyklistické dopravy ČR pro léta 2013 – 2020.

Prioritní osa 1 Konkurenceschopné, dostupné a bezpečné regiony

Integrovaný záchranný systém – 151 mil. EUR Prioritní osa 1 Konkurenceschopné, dostupné a bezpečné regiony Integrovaný záchranný systém – 151 mil. EUR modernizace stanic složek IZS pro zajištění jejich odolnosti při mimořádné události (např. směřující k energetické soběstačnosti stanic) – 43% technika a prostředky pro řešení mimořádných událostí - 36% modernizace výcvikových zařízení a trenažerů – 21%

Integrovaný záchranný systém – 151 mil. EUR Prioritní osa 1 Konkurenceschopné, dostupné a bezpečné regiony Integrovaný záchranný systém – 151 mil. EUR Pouze ve vybraném území, kde dochází ke kumulaci negativních jevů (sucha, přívalové deště, mráz, orkány, havárie nebezpečných látek apod.). Příloha č. 6 PD IROP Příjemci: základní složky IZS (HZS, PČR, ZZS), obce, které zřizují jednotky požární ochrany (§ 29 zákona č. 133/1985 Sb., o požární ochraně) - jednotky sboru dobrovolných hasičů kategorie II a III (podle přílohy zákona o požární ochraně); organizační složky státu a jimi zřizované nebo zakládané organizace, které zajišťují vzdělávání a výcvik složek IZS

Konkurenceschopné, dostupné a bezpečné regiony Prioritní osa 1 Konkurenceschopné, dostupné a bezpečné regiony Projekt je v souladu s  Koncepcí ochrany obyvatelstva do 2020 s výhledem do roku 2030; Strategií přizpůsobení se změně klimatu v podmínkách ČR; dokumentem „Zajištění odolnosti a vybavenosti základních složek integrovaného záchranného systému – Policie ČR a Hasičského záchranného sboru ČR (včetně JSDH) v území, s důrazem na přizpůsobení se změnám klimatu a novým rizikům v období 2014 – 2020“ respektive “Zajištění odolnosti a vybavenosti základních složek integrovaného záchranného systému – Krajských zdravotnických záchranných služeb v území, s důrazem na přizpůsobení se změnám klimatu a novým rizikům v období 2014 – 2020“ podle příjemce

Prioritní osa 2: Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů

Koordinovaný přístup v soc. vyloučených lokalitách KPSVL sjednocuje základní strategické dokumenty jednotlivých ŘO (OPZ, OP VVV, IROP) pro podporovaná území: 1) Strategické plány sociálního začleňování – SPSZ (MPSV) 2) Místní akční plán rozvoje vzdělávání – MAP (MŠMT) 3) Koncepce rozvoje sociálního bydlení v území – KRSBU (MMR) V IROP se týká SC 2.1, 2.2, 2.4. V rámci KPSVL bude spolupráce nabídnuta minimálně 70 městům, obcím a svazkům obcí s největšími problémy. Už nyní je do KPSVL je zařazeno 20 obcí, se kterými Agentura v současné době spolupracuje.

Sociální inkluze – 338 mil. EUR Prioritní osa 2 Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů Sociální inkluze – 338 mil. EUR zřizování a rekonstrukce zařízení komunitní péče zřizování a rekonstrukce zařízení pro dosažení deinstitucionalizované péče infrastruktura komunitních center Příjemci: nestátní neziskové organizace, organizační složky státu, příspěvkové organizace organizačních složek státu, kraje, organizace zřizované nebo zakládané kraji, obce, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí, příjemci podpory určené na sociální bydlení jsou obce a nestátní neziskové organizace, církve, církevní organizace

Sociální inkluze – 338 mil. EUR Prioritní osa 2 Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů Sociální inkluze – 338 mil. EUR pořízení bytů a bytových domů pro soc. bydlení podpora na celém území ČR bez Prahy nebudou podporovány ubytovny, substandardní a segregované bydlení Příjemci: municipální a neziskový sektor – ne podnikatelský sektor

Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů Prioritní osa 2 Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů Parametry sociálního bydlení v IROP: sociální bydlení splňuje stavebně technické parametry dané stavebními předpisy určenými pro výstavbu budov pro bydlení, sociálním bytem se rozumí standardní bytová jednotka se základním vybavením bez dalšího zařízení nábytkem, sociální byt musí být umístěný v lokalitě s dostupným občanským vybavením pro vzdělávání a výchovu, sociální služby a péči o rodinu, zdravotní služby, kulturu, veřejnou správu a ochranu obyvatelstva, v lokalitě musí být zajištěná veřejná doprava, sociální bydlení je určeno osobám z cílových skupin, identifikovaných v tomto dokumentu, podpora nevede k segregaci osob z cílových skupin, pořizovací náklady na sociální bydlení nesmí přesáhnout stanovený limit, stanovený ve výzvě k předkládání žádostí o dotaci.

Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů Prioritní osa 2 Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů projekt je v souladu se Strategií sociálního začleňování 2014-2020 a Národní strategií rozvoje sociálních služeb 2014-2020; projekt je v souladu se strategickým plánem sociálního začleňování nebo s komunitním plánem nebo s krajským střednědobým plánem rozvoje sociálních služeb; projekt deinstitucionalizace má transformační plán; projekt zaměřený na sociální bydlení je zacílen na osoby v ekonomicky aktivním (produktivním) věku; projekt splňuje parametry sociálního bydlení;

Sociální podnikání – 26 mil. EUR Prioritní osa 2 Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů Sociální podnikání – 26 mil. EUR výstavba, rekonstrukce, rozšíření a vybavení sociálních podniků na vymezeném území návaznost na aktivity OP Zaměstnanost zavedení systému podpory startu, rozvoje a udržitelnosti sociálních podniků; vzdělávání osob sociálně vyloučených a osob ohrožených sociálním vyloučením na trhu práce s cílem podpory vzniku nových podnikatelských aktivit zaměřených na sociální podnikání

Sociální podnikání – 26 mil. EUR Prioritní osa 2 Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů Sociální podnikání – 26 mil. EUR Příjemci: osoby samostatně výdělečné činné, malé a střední podniky, obce, kraje, organizace zřizované nebo zakládané kraji, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí, nestátní neziskové organizace

Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů Prioritní osa 2 Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů projekt je v souladu s principy sociálního podnikání: Sociální prospěch podnik přispívá k podpoře sociálního začleňování, min. 30 % zaměstnanců z celkového počtu zaměstnanců sociálního podniku musí pocházet z cílových skupin, vztahy v sociálním podniku směřují k maximálnímu zapojení pracovníků do rozhodování. Ekonomický prospěch zisk je používán přednostně pro rozvoj sociálního podniku. Environmentální a místní prospěch uspokojení přednostně místní potřeby a využití přednostně místních zdrojů, zohledňuje environmentální aspekty.

Prioritní osa 2: Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů

Zdravotnictví – 284 mil. EUR Prioritní osa 2 Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů Zdravotnictví – 284 mil. EUR pořízení přístrojů a nezbytné stavební úpravy pro vysoce specializovanou péči (síť onkogynekologických a perinatologických pracovišť) soulad s Věstníky vysoce specializovaných pracovišť modernizace přístrojového vybavení nemocnic pro návaznou péči soulad s Koncepcí návazné péče opatření směřující k transformaci psychiatrické péče (např. centra duševního zdraví, zázemí pro mobilní týmy, psychiatrické ordinace) soulad se Strategií reformy psychiatrické péče

Zdravotnictví – 284 mil. EUR Prioritní osa 2 Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů Zdravotnictví – 284 mil. EUR nepodporovatelné jsou stávající psychiatrické léčebny – cílem je deinstitucionalizace péče a nabídnutí alternativy Příjemci: příspěvkové organizace zřizované Ministerstvem zdravotnictví ČR, kraje, organizace zřizované nebo zakládané kraji, obce, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, subjekty poskytující veřejnou službu v oblasti zdravotní péče, nestátní neziskové organizace, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí

Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů Prioritní osa 2 Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů U návazné péče jsou podporovatelné nemocnice, které zajišťují alespoň 4 základní obory péče – gynekologie a porodnictví, dětské lékařství, chirurgie a vnitřní lékařství, disponují minimálním počtem 300 lůžek a navazují na péči některého z vysoce specializovaných pracovišť (onkogynekologické, perinatologické, kardiovaskulární, traumatologické, cerebrovaskulární/iktové, onkologické). Koncepce návazné péče umožňuje podpořit i menší poskytovatele péče, pokud jsou v daném regionu LAU1 pouze zařízení s menší kapacitou lůžek a splňují všechna ostatní kritéria. Koncepce je na webu : http://www.mzcr.cz/Unie/obsah/strategicke-dokumenty_3217_8.html

Prioritní osa 2: Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů

Regionální vzdělávání – 473 mil. EUR Prioritní osa 2 Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů Regionální vzdělávání – 473 mil. EUR výstavba (v odůvodněných případech) a rozšíření kapacit pro předškolní vzdělávání výstavba (v odůvodněných případech) a rozšiřování kapacit základních škol výstavba, rekonstrukce a vybavení odborných učeben, laboratoří, dílen a pozemků pro výuku přírodovědných a technických oborů rekonstrukce a vybavení vzdělávacích zařízení pro rozvoj vybraných klíčových kompetencí úpravy budov a učeben, vybavení pro žáky se specifickými vzdělávacími potřebami

Vzdělávání – pokračování Prioritní osa 2 Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů Vzdělávání – pokračování rozvoj vnitřní konektivity škol a školských zařízení, připojení k internetu doplňková zeleň v okolí budov nelze podporovat všeobecnou vzdělávací infrastrukturu Příjemci: školy a školská zařízení v oblasti předškolního, základního a středního vzdělávání a vyšší odborné školy, školy a školská zařízení, další subjekty podílející se na realizaci vzdělávacích aktivit, kraje, organizace zřizované nebo zakládané kraji, obce, organizace zřizované nebo zakládané obcemi

Vzdělávání – pokračování Prioritní osa 2 Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů Vzdělávání – pokračování Návaznost na měkké aktivity z OP VVV – PO 3 Regionální školství rámcové vzdělávací programy; profesní podpora a vzdělávání pedagogů; vybavení pomůckami; podpora inkluzivního vzdělávání apod. Východiskem Místní akční plány pro vzdělávání a Krajské akční plány pro vzdělávání Projekt je v souladu s Implementačním plánem strategie celoživotního učení; Projekt zajistí fyzickou dostupnost vzdělávacích zařízení; Nebudou podporovány praktické školy

Prioritní osa 2: Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů

Snížení spotřeby energií – 623 mil. EUR Prioritní osa 2 Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů Snížení spotřeby energií – 623 mil. EUR Dohoda s OPŽP a národními dotačními tituly (NZÚ, Panel) nad rozdělením podporovaných aktivit zateplení obvodového pláště, stěnových, střešních, stropních a podlahových konstrukcí, výměna a rekonstrukce oken a dveří prvky pasivního vytápění a chlazení, stínění a instalace systémů řízeného větrání s rekuperací odpadního vzduchu

Snížení spotřeby energií – 623 mil. EUR Prioritní osa 2 Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů Snížení spotřeby energií – 623 mil. EUR výměna a pořízení zařízení pro vytápění nebo přípravu teplé užitkové vody zřejmě nebudou podporovány zdroje na fosilní paliva, v případě plynu to bude možné jen v odůvodněných případech. výměna rozvodů tepla a vody Příjemci: vlastníci bytových domů a společenství vlastníků bytových jednotek - budovy se čtyřmi a více bytovými jednotkami Probíhá předběžné hodnocení možnosti využití finančního nástroje pro tento typ podpory

Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů Prioritní osa 2 Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů dosažení nákladově optimální úrovně energetické náročnosti budovy podle požadavku platné vyhlášky o energetické náročnosti budov (vyhlášky č. 78/2013 Sb., o energetické náročnosti budov); doložení energetického posudku ve smyslu zákona č. 406/2000 Sb., o hospodaření s energií v platném znění; zohlednění nároků volně žijících živočichů vázaných na sídla při zlepšování energetických vlastností budov (zateplování, výměna výplní otvorů); dosažení hodnot ukazatelů energetické náročnosti pouze měněných prvků bude přípustné pouze u památkově chráněných budov.

PRIORITNÍ OSA 3 Dobrá správa území a zefektivnění veřejných institucí

Kulturní dědictví – 425 mil. EUR PRIORITNÍ OSA 3 Dobrá správa území a zefektivnění veřejných institucí Kulturní dědictví – 425 mil. EUR památky na Seznamu UNESCO a památky zařazené mezi kandidáty na zápis do tohoto Seznamu Národní kulturní památky památky, uvedené na indikativním seznamu kandidátů na zápis do národních kulturních památek ve stavu k 1. 1. 2014. zefektivnění ochrany a využívání sbírkových a knihovních fondů a jejich zpřístupnění (muzea, knihovny) výběr financovatelných muzeí a knihoven musí být založen na socioekonomických dopadech podpory

Kulturní dědictví – 425 mil. EUR PRIORITNÍ OSA 3 Dobrá správa území a zefektivnění veřejných institucí Kulturní dědictví – 425 mil. EUR Příjemci: vlastníci kulturního a přírodního dědictví nebo subjekty s právem hospodaření (dle zápisu v katastru nemovitostí), kromě fyzických osob nepodnikajících projekt je v souladu s Integrovanou strategií podpory kultury do roku 2020; součástí projektu je plán zpřístupnění podpořených souborů památek. budou doplněna kritéria pro muzea a knihovny

PRIORITNÍ OSA 3 Dobrá správa území a zefektivnění veřejných institucí

Dobrá správa území a zefektivnění veřejných institucí PRIORITNÍ OSA 3 Dobrá správa území a zefektivnění veřejných institucí eGovernment – 330 mil. EUR rozšíření, propojení, konsolidace datového fondu, zajištění úplného elektronického podání a elektronizaci agend (např. eCulture, eHealth, eJustice, eProcurement) modernizace informačních a komunikačních systémů pro specifické potřeby subjektů veřejné správy a složek integrovaného záchranného systému kybernetická bezpečnost (bezpečné sdílení dat) Příjemci: organizační složky státu, příspěvkové organizace organizačních složek státu, obce, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, kraje, organizace zřizované nebo zakládané kraji, státní organizace

Dobrá správa území a zefektivnění veřejných institucí PRIORITNÍ OSA 3 Dobrá správa území a zefektivnění veřejných institucí eGovernment – 330 mil. EUR V aktivitách spojených s eGovernmentem budou novými funkcionalitami informačního systému například: samoobslužný proces veřejné správy, propojování datového fondu veřejné správy, zajištění provozní spolehlivost a bezpečnosti, dostupnost služeb veřejné správy, interoperabilita na území státu s přesahem v rámci EU, celoplošná dostupnost Návaznost na měkké projekty z OP Zaměstnanost

Dobrá správa území a zefektivnění veřejných institucí PRIORITNÍ OSA 3 Dobrá správa území a zefektivnění veřejných institucí eGovernment – 330 mil. EUR projekt je v souladu se Strategickým rámcem rozvoje veřejné správy České republiky 2014+ a jeho implementačními plány; souhlasné stanovisko Hlavního architekta eGovernmentu pro projekty územních samosprávných celků nad 30 mil. Kč celkových způsobilých výdajů, pokud se nebudou vázat na centrální systémy veřejné správy nebo všechny projekty, které se budou vázat centrální systémy veřejné správy, a pro všechny projekty OSS.

Územně plánovací dokumentace – 46,4 mil. EUR PRIORITNÍ OSA 3 Dobrá správa území a zefektivnění veřejných institucí Územně plánovací dokumentace – 46,4 mil. EUR Územní plány stanovují základní koncepci rozvoje území obce, ochrany jeho hodnot a jeho plošného a prostorového uspořádání. Regulační plány stanoví podrobné podmínky pro využití pozemků, pro prostorové uspořádání staveb, pro ochranu hodnot a charakteru území a pro vytváření příznivého životního prostředí. Z IROP jsou podporovány pouze regulační plány, vytvářené z vlastního podnětu obce s rozšířenou působností.

Územně plánovací dokumentace – 46,4 mil. EUR PRIORITNÍ OSA 3 Dobrá správa území a zefektivnění veřejných institucí Územně plánovací dokumentace – 46,4 mil. EUR Územní studie navrhují, prověřují a posuzují varianty řešení vybraných problémů v území a jsou podkladem při rozhodování v území. Příjemci: obce s rozšířenou působností, kraje

PRIORITNÍ OSA 4 KOMUNITNĚ VEDENÝ MÍSTNÍ ROZVOJ Alokace prioritní ose pro CLLD 304 mil. EUR podporovány aktivity identifikované ve strategiích komunitně vedeného místního rozvoje Podporovány aktivity z IROP mohou být ze SC: 1.2, 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 3.1, 3.3 projekty, realizované ve 4. prioritní ose IROP, podléhají stejným pravidlům, jako projekty v ostatních prioritních osách a není možné podporovat jiné projekty, než umožňují tyto prioritní osy.

DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST Ing. Rostislav Mazal Ředitel Řídicího orgánu IROP Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Odbor řízení operačních programů E-mail: rostislav.mazal@mmr.cz

Komunitně vedený místní rozvoj Ing. Jiří Krist Národní síť Místních akčních skupin

InTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ Ing. et Ing. Martin Habuda, IPRÚ, Magistrát města Zlín

Informační systém konečného příjemce (ISKP14+)

Informační systém konečného příjemce (ISKP14+)

Informační systém konečného příjemce (ISKP14+) Další díly naleznete na webu:

Seznam školení pro žadatele o podporu z fondů EU Termíny a místo konání školení ISKP2014+ Liberec 18.2.2015, 9:30, 13:00 Praha 25.2.2015, 9:30, 13:00 4.3.2015, 9:30, 13:00 11.3.2015, 9:30, 13:00 Brno 18.3.2015, 9:30, 13:00 Praha 25.3.2015, 9:30, 13:00

DĚKUJEME VÁM ZA POZORNOST prezentace a dokumenty v ní zmíněné jsou ke stažení na http://www.strukturalni-fondy.cz/irop v případě dotazů nás kontaktujte na irop@mmr.cz