Identifikátor materiálu: EU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Identifikátor materiálu: EU
Advertisements

Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Identifikátor materiálu: EU
ROZLOHA A ČLENITOST POBŘEŽÍ
Jižní Asie a indie.
Identifikátor materiálu: EU
Indie leží v jižní Asii Tichý Oceán Tichý Oceán Tichý Oceán
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceZemědělství Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní informace.
Jižní Asie Přibližná mapa Jižní Asie.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
VY_52_INOVACE_03/2/13_ZEMĚPIS J a JV Asie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: III/2 – Inovace.
Indie.
IDENTIFIKÁTOR MATERÍÁLU: EU –
INDIE.
Jižní Asie Se rozkládá na poloostrově Přední Indie a v přilehlých regionech a ostrůvkách v Indickém oc. Tvoří ji Indická tabule, která se připojila v III.horách.
Škola1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko AutorMgr. Ilona Šindelářová, ČísloVY_52_INOVACE_179 Názevindie Téma hodinyStáty jižní.
Identifikátor materiálu: EU
USA Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Anotace Státy Severní Ameriky Autor Mgr. Petra Vavrušková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci dokáží říci, která státy patří Severní Americe a rozdělit.
Identifikátor materiálu: EU
Identifikátor materiálu: EU
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Identifikátor materiálu: EU
LATINSKÁ AMERIKA 5. DÍL B R A Z Í L I E
Jižní Asie Anotace Prezentace zpracovává informace o regionu Jižní Asie i jednotlivých státech této oblasti. Obsahuje mapy, fotografie a křížovku. Autor.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceNerostné suroviny Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní nerostné.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceJesenicko Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje základní.
Anotace Prezentace, která se zabývá základními charakteristikou Ameriky Autor Mgr. Petra Vavrušková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci dokáží vyjmenovat.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceOstravsko Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje základní.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
JIŽNÍ ASIE.
Identifikátor materiálu: EU
VY_52_INOVACE_03/2/12_ZEMĚPIS
Identifikátor materiálu: EU - x - x
Identifikátor materiálu: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceVýchodní Čechy Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje.
Anotace Kanada – opakovaci test Autor Mgr. Petra Vavrušková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci zvládají vypracovat následný test znalosti Speciální vzdělávací.
Identifikátor materiálu: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá základními charakteristikou Ameriky Autor Mgr. Petra Vavrušková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci dokáží vyjmenovat.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Anotace Obyvatelstvo Ameriky Autor Mgr. Petra Vavrušková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci popíší složení, rasy a rozmístění obyvatelstva Ameriky Speciální.
Afrika – poloha, rozloha
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSvětadíly a oceány Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně je schopen rekapitulovat jednotlivé.
Jižní Asie.
Název: Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Identifikátor materiálu: EU
INDIE.
JIŽNÍ ASIE Indický subkontinent.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Indie Tadž Mahál hinduismus.
ANOTACE Materiál je určen k získání znalostí o jižní Asii a následně k procvičení a upevnění získaných poznatků. V úvodní výkladové části se žáci seznámí.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA KARLA KLÍČE HOSTINNÉ AUTOR: DOBIÁŠOVÁ MICHAELA NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_ C 13_STÁTY JIŽNÍ ASIE TÉMA: ASIE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_02_03B_Kanada Téma: Zeměpis Ameriky a Asie.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_JIŽNÍ ASIE ROČNÍK: 7. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda VZDĚLÁVACÍ.
Severní Evropa VY_32_Inovace_02KR-7 Mgr. Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
INDIE (Indická republika)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
JIŽNÍ ASIE AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_23_16_Z7_Skála
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_25_JIŽNÍ ASIE
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10 Světadíly
Sousední státy České republiky VY_32_Inovace_03KR-3
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Základní škola, Hradec Králové
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Severní Amerika - Kanada
Periferie světa, nebo sídlo budoucí velmoci?
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr
Transkript prezentace:

Identifikátor materiálu: EU -22- 59 Anotace Jižní Asie - pevnina Autor Mgr. Petra Vavrušková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci dokáží určit které státy tvoří jižní Asii a říci jejich základní charakteristiku. Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Jižní Asie, Indie, Pákistán, Bangladéš, Srí Lanka, Nepál Druh učebního materiálu Pracovní list / Prezentace / Druh interaktivity Kombinace Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina 12-15 let Celková velikost 835 kB leden 2012

Indie, Pákistán, Bangladéš, Srí Lanka, Nepál Jižní Asie Obr.1 Indie, Pákistán, Bangladéš, Srí Lanka, Nepál Obr.2 Obr.4 Obr.3

Indie (doplň chybějící údaje) Rozloha: Obyvatelstvo: Hlavní město: Úřední jazyk: Poloha: zaujímá většinu Indického subkontinentu, poloostrov ………………… . Povrch: Himaláje, nížiny u řeky Gangy, poušť Thár, roviny a plošiny Hospodářství: Těžba: černé uhlí, želez.ruda, ropa, uran, drahé kameny Zemědělství: rýže, pšenice, proso, fazole, juta,, čaj, banány, káva, tabák, skot( nejvíce ve světě) Obr.5 Obr.6

Indie (správné řešení) Rozloha: 3 287 000 km² Obyvatelstvo: 1miliarda Hlavní město: Dillí Úřední jazyk: hindština, angličtina Poloha: zaujímá většinu Indického subkontinentu, poloostrov Přední Indie Povrch: Himaláje, nížiny u řeky Gangy, poušť Thár, roviny a plošiny Hospodářství: Těžba: černé uhlí, želez.ruda, ropa, uran, drahé kameny Zemědělství: rýže, pšenice, proso, fazole, juta,, čaj, banány, káva, tabák, skot( nejvíce ve světě) Obr.5 Obr.6

Indie - zajímavosti Poutní místo Varanásí (posvátná koupel) Předloha ke Knize džunglí Tradiční oděv že – Sárí Nejhonosnější pomník světa Tádž Mahál Obr.9 Obr.10

Pákistán- Doplň Rozloha: …………… km² Obyvatelstvo: ……..mil. Hlavní město: …………. Úřední jazyk: urdština Poloha: SZ Indického subkontinentu Povrch: velehory Korákoram, Himaláj a Hindúkuš, podél Indu nížiny, poušť Thár Hospodářství: Zemědělství: skot, obiloviny, bavlna Těžba: zemní plyn Zajímavost: trest smrti za hanobení koránu Obr.7 Obr.8

Pákistán správné řešení Rozloha: 796 000 km² Obyvatelstvo: 150 mil. Hlavní město: Islamabád Úřední jazyk: urdština Poloha: SZ Indického subkontinentu Povrch: velehory Korákoram, Himaláj a Hindúkuš, podél Indu nížiny, poušť Thár Hospodářství: Zemědělství: skot, obiloviny, bavlna Těžba: zemní plyn Zajímavost: trest smrti za hanobení koránu Obr.7 Obr.8

Bangladéš-doplň Rozloha: …………. km² Obyvatelstvo: …….mil. Hlavní město:………… Úřední jazyk: bangálština Poloha: při …………….zálivu Povrch: nížinatá země na J největší bažiny na světě Hospodářství: Rýže, kaučuk, čaj, juta Obr.11 Obr.12

Bangladéš správné řešení Rozloha: 144 000 km² Obyvatelstvo: 120 mil. Hlavní město: Dháka Úřední jazyk: bangálština Poloha: při Bengálském zálivu Povrch: nížinatá země na J největší bažiny na světě Hospodářství: Rýže, kaučuk, čaj, juta

Nepál-doplň Rozloha: …………..km² Obyvatelstvo: ……..mil. Hlavní město: ………… Úřední jazyk: nepálština Poloha: izolovná vnitrozemská země Povrch: Hornatá země- Himaláje, v centru země – Katmándské údolí Hospodářství: Rýže, skot Zajímavosti: šerpové, Yetti Obr.13 Obr.14

Nepál správné řešení Rozloha: 147 000 km² Obyvatelstvo: 20 mil. Hlavní město: Katmándú Úřední jazyk: nepálština Poloha: izolovná vnitrozemská země Povrch: Hornatá země- Himaláje, v centru země – Katmándské údolí Hospodářství: Rýže, skot Zajímavosti: šerpové, Yetti

Srí Lanka-doplň Rozloha: ……………km² Obyvatelstvo: …… mil. Hlavní město: ………… Úřední jazyk: sinhálština, tamilština Poloha: ostrov ………… při JV pobřeží Indie, mezi Indií a Srí Lankou pás ostrovků =Adamův most Povrch: Hory Hospodářství: Těžba – grafit, vápenec Zemědělství: ovoce, zelenina, kokosové ořechy, kaučukovník Zajímavosti: ráj turistiky, pevnost Sígirija, Zlatý chrám, Dambula Obr.15 Obr.16

Srí Lanka správné řešení Rozloha: 66 000 km² Obyvatelstvo: 18 mil. Hlavní město: Kolamba Úřední jazyk: sinhálština, tamilština Poloha: ostrov Cejlon při JV pobřeží Indie, mezi Indií a Srí Lankou pás ostrovků =Adamův most Povrch: Hory Hospodářství: Těžba – grafit, vápenec Zemědělství: ovoce, zelenina, kokosové ořechy, kaučukovník Zajímavosti: ráj turistiky, pevnost Sígirija, Zlatý chrám, Dambula

Informační zdroje ANDĚL, Jiří; MAREŠ, Roman . "Nový svět" Amerika, Austrálie a Oceánie. 1. vydání. Olomouc : Olomouc, s.r.o., 2000. 283 s. ISBN 80-7182-113-6. KUHNLOVÁ, Hana. Zeměpis světa : Kontinenty. 1. vydání. Praha : Nakladatelství české geografické společnosti s.r.o., 2004. 40 s. ISBN 80-86034-59-3. HOLEČEK, Milan ; JÁNSKÝ, Bohumír a kol. Zeměpis světa 2 : Amerika - Asie. 1. vydání. Praha : Nakladatelství české geografické společnosti s.r.o., 1996. 72 s. ISBN 80-86034-03-8. Obr.1, 2, 3, 4, 5, 6, 8,9,10, 12, 14,15, 16 - dostupný z [cit. 2012-29-02]. Dostupný pod licencí Microsoft Office 2010 (viz http://explore.live.com/microsoft-servi ... cz&CTT=114) na WWW: <http://office.microsoft.com/cs-cz/images/>. Obr. 13 -FLag_of_Nepal In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-01-26]. Dostupné z: upload.wikimedia.org/wikipediaúcommons/9/9b/Flag_of_Napal.svg Obr. 11 - FLag_of_Bangladesh In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-01-26]. Dostupné z: upload.wikimedia.org/wikipediaúcommons/9/9b/Flag_of_Bangladesh.svg Obr. 7 -FLag_of_Bangladesh In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-01-26]. Dostupné z: upload.wikimedia.org/wikipediaúcommons/9/9b/Flag_of_Pakistan.svg

Metodický pokyn Pedagog se řídí pokyny autora v prezentaci. Slide č.3, 6, 8,10,12 – žák opíše a doplní co nejrychleji chybějící údaje. První tři se správným doplněním dostávají jedničku. Správné řešení vždy na následujícím slide. Obrázky je možné využívat k dokreslení tématu. Všechny údaje na slide žák opíše