Vývoj koně Vliv arabského, berberského a andaluského koně.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
LIDSKÉ RASY.
Advertisements

Arabská říše … vznik a vývoj.
HLAVNÍ OHNISKA NAPĚTÍ VE SVĚTĚ
ZÁKLADNÍ ETAPY ROZVOJE
Vliv klimatu na faunu 1.A.
„Rozvoj vzdělávání žáků karvinských základních škol
Vývoj politické mapy světa
DEMOGRAFIE - RŮST POČTU OBYVATEL
Zatmění slunce Sluneční zatmění může vzniknout jen jestliže je Měsíc v novu.Proč ale nevzniká při každém novu?Je to tím,že rovina dráhy Měsíce není totožná.
(dělení a nejznámější světová)
Periodizace dějin 6. ročník.
Češpivová Simona 8.A Koně. Historie Žádné zvíře na naší planetě není tak těsně spjato s člověkem, s jeho dějinami a jeho vývojem, jako kůň.
Anglický plnokrevník Martina Kotíková.
VY_32_INOVACE_01 Asie - úvod do Asie
Historie vzniku plemene - legendy - předchůdci plemene - pojmenování plemene Vlastnosti - míry - barvy Charakter.
Fríský kůň Pochází z Holandska Je velký cm Je vždy vraník
Shire horse Presentation by © Kristýnka
Historie Starověkého Řecka
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Lidské rasy.
Anglický plnokrevník. Historie Anglický plnokrevník vznikl v 17. a 18. století v Anglii, aby uspokojil vášeň šlechty a jejích králů pro koňské dostihy.
CHOV KONÍ Význam a využití koní – společenský význam – armádní , správní ; - antika - středověk (rytířský kůň) - novověk – výcvik a rychlost - tažné.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Fylogenie koně.
Byzantská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
KOLIK STUPŇŮ MAJÍ POLÁRNÍ KRUHY?
Chryzantémy.
Základní rysy západoevropské, byzantské a islámské kultury
Jméno autora: František Sajdl Třída/ročník: H4A, 4ročník
Civilizační centra Vznik a vývoj.
MAMUT Antonín Hejtmánek.
KLÍČOVÉ ÚDAJE Země původu: Portugalsko Doba vzniku: starověk Původní využití: lov králíků a zajíců Využití dnes: společenský pes, lov králíků a zajíců.
Nováčková Kateřina, Nováčková Dominika C2A
Arabové a jejich výboje
ARABOVÉ A jejich výboje.
Turecko Eliška Novotná.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Francie po 30leté válce Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Bitva u Poitiérs Dějepis Autor: Pavel Hrstka
LOKOMOTIVY A ŽELEZNICE
Alexandr Makedonský = Veliký
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Tajga Jehličnatý les.
Anežka Dvořáková, Barbora Suchomelová, Vítek Piskač, Matěj Keblovský
Západní náboženství.
LIDSKÉ RASY.
Poloha, rozloha, členitost
Presentation by © Kristýnka
Anotace Čtení s porozuměním, schopnost vyhledávat informace z vnějších zdrojů a doplnit tak učební látku Autor Dagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.1.7 Opakování hlavních raněstředověkých kulturních oblastí.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Globální svět v geopolitické perspektivě.
Islám a západ HISTORICKÁ PAMĚŤ A SOUČASNÁ KRIZE Duchovní kultura Evropy Král, Špála.
ČESKÁ REPUBLIKA Znak ČR Mapa ČR Vlajka ČR. 1. Základní informace o ČR  Rozloha: km² (113. místo na světě)  Počet obyvatel: (k ,
Konflikty ve světě. Balkán ETA ve Španělsku Separatismus v Belgii Liga Severu v Itálii Severní Irsko (Kypr)
Koně Arabský plnokrevník
OBYVATELSTVO SEVERNÍ AMERIKY
Vývoj pevniny a litosférické desky
Migrace ptáků.
NOVOVĚK Kapitola II. ZÁMOŘSKÉ OBJEVY.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: ZŠ J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Křesťanství a středověká Evropa
RANÝ STŘEDOVĚK (5. stol – konec 12. stol.)
DĚJEPIS – 7. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_08
LIDSKÉ RASY.
RANÝ STŘEDOVĚK (5. stol – konec 12. stol.)
"první významný stát ve středověku"
Rasy, národy a náboženství
Transkript prezentace:

Vývoj koně Vliv arabského, berberského a andaluského koně

Berberský kůň V 7. století pronikli berberští chovatelé koní ze severní Afriky do Španělska a poté i nadále směrem ke Gálii. Maorské zabírání Evropy bylo sice v 8. století zastaveno, ale od těch dob již východní krev nastálo ovlivnila Evropu a stala se základem pro mnohá dnešní plemena.

Andaluský kůň Andaluský kůň byl hlavním evropským koněm po více než dvě století a dávali mu přednost králové i vojevůdci. Jeho vliv byl pronikavý a znatelný. Na začátku 16. století byli andaluští koně dovezeni do Ameriky a stali se základem plemen, která známe i dnes.

Arabský kůň Islámský Jihad ze 7. století odráží stejně tak koňské jako lidské dějiny a potvrzuje šíření arabského koně na Iberský poloostrov a případně do Evropy. V tomto období muslimská říše sahala od Číny po Evropu a stepní koně šířící se z Malé Asie byli ovlivňováni arabskou krví a dalšími typy plnokrevníků, například achaltekincem.

Evropská plemena a andaluský kůň Jen málokterá evropská plemena nejsou poznamenána andaluským koněm, jehož vliv se projevuje od lipických koní při španělské škole až po základy takových plemen, jako jsou fríský kůň a velšský kob. Ačkoliv andaluský kůň nevykazuje velkou rychlost, kombinuje v sobě sílu s výjimečnou odvahou a ohnivou povahou.