Dělitelnost – slovní úlohy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o pohybu doháněcí
Advertisements

Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Pythagorova věta Mgr. Dalibor Kudela
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Matematika Obsahy obrazců.
Matematika a její aplikace
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Dělitelnost přirozených čísel-slovní úlohy
Největší společný dělitel
Obvod a obsah čtverce a obdélníku
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
DĚLITELNOST Prvočísla Dělitel Násobek Znaky dělitelnosti Čísla složená.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Řešení slovních úlohy o pohybu – předměty se pohybují proti sobě Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Oprava úvodní písemné práce
Poměr, měřítko SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Úkoly nejen pro Martínky.
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (13. – 18. úloha) III. označení digitálního učebního materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 5 VY_42_INOVACE_35 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Válec.
Opakování na 3.písmenou práci 6.ročník
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 6 VY_42_INOVACE_36 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Matematika - 1. stupeň ZŠ Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_03_18.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_573_PŘEVODY_JEDNOTEK_OBSA HU Téma: OPAKOVÁNÍ.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s dělením VY_42_INOVACE_26 Sada 2 Základní škola.
Slovní úlohy Dělitelnost
Obvod a obsah trojúhelníku
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Matematika nám jde L I O A E K V C =
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Objem kvádru a krychle slovní úlohy 6. třída. Jakou hmotnost má cihlová zeď dlouhá 8 m, široká 2,4 m a tloušťce 0,6 m, jestliže 1m³ má hmotnost 25 q.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Řešení slovních úloh trojčlenkou Kolik benz í nu potřebuji na cestu?
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Společný násobek a dělitel - co jsou násobky čísel? - dokážeme najít společné.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Dělitelnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 1.8 – 1.14 Množiny, slovní úlohy, dělitelnost N čísel Název sady: Matematika.
Autor: Mgr. Radek Martinák Válec – popis, povrch, objem Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika.
Převod skutečných velikostí do měřítka. Měřítka map a plánů- převod skutečných velikostí do měřítka Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_50_Meritka_map_a_planu_2.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Společný násobek a dělitel - co jsou násobky čísel? - dokážeme najít společné.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Výpočty s odmocninami.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
VY_32_INOVACE_Pel_II_18 Soustavy rovnic – slovní úlohy6
Dělitelnost – slovní úlohy
zpracovaný v rámci projektu
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Matematika a její aplikace- geometrie pro 1.stupeň.
Čtverec, obdélník Slovní úlohy.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Úlohy na výpočet obvodu a obsahu obdélníku a čtverce
Základní škola Čelákovice
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Dělení desetinného čísla celým číslem - procvičování
Tělesa –V kvádru-slovní úlohy
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
* Měřítko plánu, mapy Matematika – 7. ročník *
Slovní úlohy na soustavy rovnic
Dělitelnost - test 6. třída.
Slovní úlohy I. – o pohybu a řešené soustavami rovnic - procvičování
Transkript prezentace:

Dělitelnost – slovní úlohy 6. třída

Ve třídě je 27 žáků. Ti žáci, kteří mají v třídní knize sudé číslo, vytvořili v hodině tělesné výchovy skupinu A, zbývající vytvořili skupinu B. Ve které skupině je více žáků? Vyber správnou odpověď. a) Ve skupině A b) ve skupině B c) v obou stejně Řešení: 1, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15, 17, 19, 21, 23, 25, 27 - 14 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 24, 26 - 13 Správná odpověď: a)

Tyče dlouhé 270 cm a 480 cm musíme rozdělit na stejně dlouhé, co nejdelší části. Kolik jich bude a jak budou dlouhé? D(270,480) = 2 . 3 . 5 = 30 Jedna tyč bude dlouhá 30 cm. 2 135 3 45 3 15 3 5 5 1 480 2 240 2 120 2 60 2 30 2 15 3 5 1 270 : 30 = 480 : 30 = 9 16 9 + 16 = 25 Celkem bude 25 tyčí.

Obdélníkový záhon má má rozměry 80 dm a 56 dm Obdélníkový záhon má má rozměry 80 dm a 56 dm. Po jeho obvodu mají být vysázeny růže. Vzdálenosti mezi rostlinkami mají být vždy stejné. Jaký nejmenší počet růží a v jaké vzdálenosti od sebe je třeba vysadit? D(80,56) = 2 . 2 . 2 = 8 Rostlinky je třeba vysadit ve vzdálenosti 8 dm. 80 2 40 2 20 2 10 2 5 5 1 56 2 28 2 14 2 7 7 1 34 Na záhon je třeba vysadit 34 růží.

Jaký nejmenší počet pomerančů je v přepravce, je-li možné je beze zbytku rozdělit do sáčků po 10, 14 i 35 kusech? 10 = 2 . 5 14 = 2 . 7 35 = 5 . 7 n(10,14,35) = 2 . 5 . 7 = 70 V přepravce je 70 pomerančů.

Tramvaje linek 11, 12, 13 vyjíždějí v 7:00h od hlavního nádraží Tramvaje linek 11, 12, 13 vyjíždějí v 7:00h od hlavního nádraží. Tramvaj č. 11 jezdí po 12 minutách, tramvaj č.12 po 14 minutách, tramvaj č. Po 15 minutách. Kolikrát se v době od 7:00 do 22:00 h setkají tramvaje těchto tří linek na hlavním nádraží a v kolik hodin? 12 = 2 . 2 . 3 14 = 2 . 7 15 = 3 . 5 n(12,14,15) = 2 . 2 . 3 . 7 . 5 = 420 420 : 60 = 7 h 7:00 + 7 = 14:00 h 14:00 + 7 = 21:00 h Tramvaje se setkají dvakrát, ve 14:00 h a ve 21:00 h.

Použité zdroje: Pracovní sešit z matematiky pro 2. stupeň základní školy Prometheus, Nechvátalová, Krupka, Jedličková, 2008 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ambersweet_oranges.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Tram_01_Trio_Ostrava.jpg