OPTIKA. SVĚTELNÝ PAPRSEK PO DOPADU : 1) ODRAZÍ SE 2) JE POHLCEN 3) PRONIKNE DO PROSTŘEDÍ PŘI PRONIKNUTÍ SVĚTELNÉHO PAPRSKU ZÁVISÍ NA:  Typu prostředí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracovali: Alena Šlézová Zuzana Uhlíková
Advertisements

Světelné jevy a jejich využití
VY_32_INOVACE_19 - SLUNEČNÍ SOUSTAVA
OPTIKA ZDROJE ELEKTROMAGNETICKÉHOZÁŘENÍ
VY_32_INOVACE_19 - ATMOSFERICKÝ TLAK
=NAUKA O SVĚTLE A JEHO VLASTNOSTECH
VY_32_INOVACE_18 - TĚLESO V KAPALINĚ
Elektrický náboj a pole
Geometrická optika Mgr. Andrea Cahelová Hlučín 2013.
T E P L O - SKUPENSTVÍ TERMIKA.
Lom světla (Učebnice strana 172 – 174)
Světelné jevy Optika II..
Světlo se po dopadu na jiné optické prostředí
LOM SVĚTLA Jaroslav Solfronk 2013 Příroda II.
Zobrazení rovinným zrcadlem
19. Zobrazování optickými soustavami
Uhlovodíky s dvojnou vazbou
OPTIKA.
18. Vlnové vlastnosti světla
OPTIKA II.
Paprsková optika Světlo jako elektromagnetické vlnění
VY_32_INOVACE_06 - POSUVNÉ ÚČINKY SÍLY. POHYBEM TĚLESA ROZUMÍME ZMĚNU JEHO POLOHY VŮČI JINÝM TĚLESŮM V ZÁVISLOSTI NA ČASE. ROZLIŠUJEME DVA DRUHY JEDNODUCHÝCH.
VY_32_INOVACE_14 - ODRAZ SVĚTLA A ZRCADLA
Lom světla.
TĚŽIŠTĚ A ROVNOVÁŽNÁ POLOHA TĚLESA
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Jevy na rozhraní dvou prostředí
Digitální učební materiál
Fyzika 8. ročník Mgr. M. Kubátová
VY_32_INOVACE_10 - DERIVÁTY UHLOVODÍKŮ
A K U S T I K A Z V U K O V É J E V Y.
Aneta Trkalová Petra Košárková
VY_32_INOVACE_07 - OTÁČIVÉ ÚČINKY SÍLY
Světelné jevy Lom světla Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
VY_32_INOVACE_03_ VÝPOČET HUSTOTY
SVĚTELNÉ JEVY – ŠÍŘENÍ SVĚTLA
38. Optika – úvod a geometrická optika I
Odraz a lom na rovinném rozhraní Změna fáze a vlnové délky na rozhraní
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Lom světla Předmět: Fyzika.
Mikroskopické techniky
SVĚTELNÉ JEVY ROZKLAD SVĚTLA VY_32_INOVACE_16 - ROZKLAD SVĚTLA.
Lom světla - nastává při dopadu svět. paprsku na rozhraní dvou průhledných prostředí různé hustoty - čím je prostředí hustší, tím se paprsek pohybuje menší.
Fyzika 8. ročník Světelné jevy Anotace
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_613_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Digitální učební materiál
Zdroje energie R O P A VY_32_INOVACE_04 - ROPA.
Lom světla Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , červen.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/1 Název : Inovace.
SÍLA TŘECÍ SÍLA VY_32_INOVACE_09 - SÍLA - TŘENÍ.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Lom světla Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla – II.část
Lom od kolmice Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_FYZ_1_5.
L OM SVĚTLA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Fyzika - optika Zákon odrazu u zrcadel a zákon lomu u čoček.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zákonu lomu. Rozdělení čoček na spojku a rozptylku. Naučení.
O DRAZ SVĚTLA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Světlo, optické zobrazení - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ČOČKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla – II.část
Lom světla VY_32_INOVACE_52_Lom světla Autor: Pavlína Čermáková
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Riskuj - optika 2
Třída 3.B 3. hodina.
Transkript prezentace:

OPTIKA

SVĚTELNÝ PAPRSEK PO DOPADU : 1) ODRAZÍ SE 2) JE POHLCEN 3) PRONIKNE DO PROSTŘEDÍ PŘI PRONIKNUTÍ SVĚTELNÉHO PAPRSKU ZÁVISÍ NA:  Typu prostředí.  Hustoty prostředí.  Úhlu dopadu paprsku. MĚNÍ SE JEHO RYCHLOST?  Čím hustší prostředí, tím je paprsek: a) RYCHLEJŠÍ b) POMALEJŠÍ c) RYCHLOST SE NEMĚNÍ

ZÁKON LOMU: Světlo se láme při přechodu z prostředí opticky řidšího do hustšího ke kolmici. Úhel dopadu > úhel lomu. ς 1 < ς 2 α > β v 1 > v 2 v 1 > v 2 Světlo při přechodu z opt. hustšího do řidšího prostředí se láme od kolmice. Při překročení určitého úhlu dopadu se paprsek neláme, ale odráží. Dopadá-li kolmo na rozhraní, postupuje původním směrem. ς 1 > ς 2 α < β v 1 < v 2

Zákon lomu ná široké využití. Využívá se v čočkách a to např.: V brýlích na řešení očních vad. V optických přístrojích jako je: dalekohled, mikroskop, periskop, lupa apod. VYUŽITÍ ZÁKONA LOMU.

Zdroje:  Tapeta pro tuto prezentaci byla použita šablona : TC aspx  Snímek č. 3: - Pajs, Wikimedia Commons, volné dílo, [ ]  Snímek č. 5: Tapeta snímku byla použita z: