DMO Olga Bürgerová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vertikalizace pacienta sed, stoj, chůze
Advertisements

Léčebné polohy.
ZÁSADY PRVNÍ POMOCI PŘI ZLOMENINÁCH
Charcot – Marie – Tooth v dětském věku
Rehabilitace u CMP Zdeňka Dvořáková.
Fyzioterapie u SMA zásady cvičení osob s SMA poznatky z praxe
ZŠ ŠTÍTINA 5. TŘÍDA.  DNES K NÁM DO ŠKOLY PŘIJEL TOM. JE MU 28 LET A OD NAROZENÍ JE TĚLESNĚ POSTIŽENÝ. TRPÍ MOZKOVOU OBRNOU.
Žena a sport Mgr. Lukáš Cipryan.
VY_32_INOVACE_TMM24860BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
Vypracovala: Hana Zecková
Abnormity ve velikosti a uložení plodu ztěžující porod
Obrazy obrn n. mediani, n. radialis, ulnaris et peronei communis
Strečink Je možné provádět denně před i okamžitě po tréninku nejméně však 3x týdně nejlépe 2-3 hodiny po posledním tréninku dne (svaly již nejsou tak zakyselené.
Psychomotorický vývoj kojence
Rehabilitační postupy u CMT
Následná a akutní rehabilitace po CMP
Miroslava Puszkarová Kazuistika osob s dětskou mozkovou obrnou (spastický typ), vývoj, edukace a péče.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Poliomyelitis anterior acuta
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Žena a sport.
Somatopedie Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Anatomické názvosloví
Downův a Edwardsův syndrom
Dětský rehabilitační stacionář
O B L I Č E J O B L I Č E J HLAVA TRUP DOLNÍ KONČETINA PAŽE NOHA HORNÍ KONČETINA KRK.
Dětská mozková obrna (DMO, morbus Little)
Příčiny SPU.
DMO OLGA BÜRGEROVÁ.
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace
Nejčastější poškození mozku u předčasně narozených dětí
KOMUNIKACE S KLIENTEM MENTÁLNĚ RETARDOVANÝM
PARKINSONOVA CHOROBA OLGA BÜRGEROVÁ.
Psychomotorický vývoj a jeho poruchy Kurz Pediatrie
ONTOGENEZE LIDSKÉ MOTORIKY V 1. ROCE ŽIVOTA
První prenatální diagnostika u choroby Charcot-Marie-Tooth typ 1A v ČR. P. Seeman 1, M. Čtvrtečková 1, A. Lipková 2 1-Klinika dětské neurologie 2. LF UK.
Jaký je naše tělo Kontrola
Sportovní zranění ve fotbale
Mozečkové syndromy neo- a paleocerebelární, příznaky, vyšetření
Specifické poruchy školních dovedností
DYSARTRIE porucha koordinace mluvního výkonu, celková porucha motoriky řeči (porucha vyslovování jako celku, článkování – artros, segmentace řeči) vzniklá.
Ošetřovatelská péče o nemocného s Ca plic
HIPOTERAPIE A CANISTERAPIE
GENETICKÉ VADY.
Ošetřování dítěte s Downovou chorobou
Kostra - skládá se přibližně z 233 kostí.
HANDICAPOVANÍ MEZI NÁMI Mgr. Michal Oblouk. ZDRAVÍ = stav úplné fyzické, duševní a sociální pohody a) fyzické – tělesný stav zdraví b) mentální – stupeň.
Klinefelterův syndrom Vypracovali: Nikola Hrdá, Jakub Mušuka, Tereza Navrátilová, Peter Slodička, Eva Štefániková, Štefan Šuška, Nikola Tkáčová, Vojtěch.
Znamená zvedání a přenášení věcí pomocí vašich rukou nebo fyzické námahy Je třeba se naučit správnému zvedání a přenášení věcí jako prevence úrazů a zranění.
Postižení mezi námi Název projektu: OP VK
Mgr. Eliška Geržová FN Motol. ONEMOCNĚNÍ CHARCOT – MARIE – TOOTH řazeno mezi dědičné neuropatie postižení nervového systému - nejčastěji periferní části.
Somatopedie Speciální pedagogika zabývající se osobami s poruchami hybnosti, dlouhodobě nemocnými a zdravotně oslabenými.
Ontogeneze motoriky Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
MENTÁLNÍ RETARDACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Vývojové poruchy motoriky © Tom Vespa.
Klinický popis projevů
Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná Lidské tělo
DMO dětská mozková obrna
Seminář ke speciální pedagogice 1
TECHNIKA PRSA – ČINNOST HORNÍCH KONČETIN DÝCHÁNÍ
Vyšetření sluchu u nejmenších dětí
DYSARTRIE porucha koordinace mluvního výkonu, celková porucha motoriky řeči (porucha vyslovování jako celku, článkování – artros, segmentace řeči) vzniklá.
Pedie Co mají společné?.
DMO (dětská mozková obrna)
Bolestivé stavy pohybového aparátu
Projekty na podporu handicapovaných uživatelů knihoven
LIDSKÉ TĚLO ANOTACE DATUM AUTOR JAZYK OČEKÁVANÝ VÝSTUP
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

DMO Olga Bürgerová

Dětská mozková obrna Neprogresivní onemocnění, stálé poškození nezralého mozku do 1 roku, převažuje porucha motorických funkcí

Příčiny: Tato choroba je důsledkem poškození mozku, zejména hypoxií: v těhotenství (prenatální etiologie) hypertyreózu,epilepsii matky ,herpes,CMV, při porodu (perinatální etiologie poloha koncem pánevním ) - asfyxie v prvních měsících života dítěte (postnatální etiologie) mozková infekce

Klasifikace podle svalového tonu: Spastická forma, Atetóza, rigidita Porucha rovnováhy a cílených pohybů, ataxie

Anatomická klasifikace Diparetická forma symetrické postižení obou dolních končetin slabší dolní končetiny (méně vyvinuté) nápadný nepoměr mezi vzrůstem trupu a dolních končetin svalová hypertonie (svalové napětí) zkraty svalů - vadné držení dolních končetin i pánve inteligence bývá zachována

Pokr. Hemiparetická forma nejčastější skoro vždy více postižena horní končetina typické postižení charakterizováno paží přitaženou k trupu končetina pokrčena až úplně ohnutá v lokti předloktí otočeno hřbetní stranou vzhůru ruka ohnuta směrem do dlaně a uchýlena směrem k malíkové straně postižené končetiny slabší a zpravidla kratší ve srovnání s druhostrannými

Pokr. Kvadruparetická forma těžší forma diparetické f. obrnou postiženy všechny 4 končetiny jednotlivé formy DMO se často mezi sebou kombinují. Pak hovoříme o smíšených formách. Jsou časté deformity nohou. Mezi nejčastější patří koňská noha, kdy je pata tažena vzhůru a noha stojí na špičce

Motorická funkční klasifikace: 1. chodí všude, pomalejší, špatná rovnováha a koordinace 2. na schodech se musí držet,obtížné běhání, skákání 3. chodí všude s pomůckou – berle, chodítko,na delší vzdálenost elektrický vozík 4. chůze málo s chodítkem, venku vozík 5. totální závislost

Problémy: růstové problémy mentální postižení epilepsie poruchy zraku a sluchu abnormální pocity a poruchy citlivosti

Vyšetřovací metody: CT, MRI, EEG Svalový test, rozsah pohybů Psychologické vyšetření analýza chůze

Terapie: reflexní plazení – Vojtova metoda, Bobath aktivní pohyb ideální do 6. měsíců věku rehabilitace – Hippoterapie, canisterapie,muzikoterap. , arteterapie antiepileptika myorelaxantia, botulotoxin nootropika ortézy, dlahy operace integrace, asistence pupečníková krev?

Terapie: