Elektronická učebnice - I

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
13.1 Kružnice, kruh Co mají obrázky společného?
Advertisements

16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
Elektronická učebnice - I
4.1 Přímka (modelování, rýsování)
10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
20.1 Malá násobilka - násobení
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
28.1 Jednotky obsahu metr čtverečný cm metr cm2 centimetr čtverečný
37.1 Vzájemná poloha dvou kružnic
74.1 Sčítání a odčítání zlomků se stejným jmenovatelem
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy
Elektronická učebnice - I
36.1 Obsahy složitějších obrazců
25.1 Písemné odčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
20.1 Trojúhelníková nerovnost
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
29.1 Úsečky- grafický součet, rozdíl a násobek
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
21.1 Malá násobilka - dělení
33.1 Úhlopříčky čtverce a obdélníku, jejich vlastnosti
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
34.1 Souřadnice bodů, osy souřadnic x, y
30.1 Povrch krychle + síť Pojmenuj některá tělesa.
31.1 Povrch kvádru + síť Zkus najít na obrázcích kvádry.
3.1 Bod, úsečka (modelování, rýsování, měření)
18.1 Pravý úhel, pravoúhlý trojúhelník
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Elektronická učebnice - I
7.1 Polopřímka, opačné polopřímky
53.1 Písemné odčítání v oboru přirozených čísel do
26.1 Obsah obdélníku Tatínek chce koupit nový koberec tvaru obdélníku.
47.1 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Monika Mrkusová Písemné.
5.1 Měření na centimetry a milimetry
49.1 Porovnávání čísel v oboru přirozených čísel do
14.1 Úsečky – porovnávání, přenášení
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
50.1 Pamětné sčít. a odčít. přirozených čísel v oboru do
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
40.1 Dělení násobků deseti jednocifernými čísly
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
Elektronická učebnice - I
25.1 Rovnoběžníky Prohlédni si obrázky a pokus se říci, co je spojuje.
37.1 Písemné odčítání v oboru do 1000
21.1 Útvary souměrné podle osy
39.1 Násobení a dělení mimo obor násobilek
36.1 Písemné sčítání v oboru do 1000
29.1 Pamětné sčítání a odčítání do 1000
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
Co mají společného tyto obrázky???
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
72.1 Odčítání desetinných čísel
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
79.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 0 – 6.
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
45.1 ROVNICE S NEZNÁMOU VE JMENOVATELI
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 56.1 Rovnice, neznámá V matematice označujeme někdy neznámá čísla písmeny. a, b, c, . . . . . . . . . . . . . x, y, z 15 + 5 = 20 a + b = c 5 + 15 = 20 x + y = z 15 (a) 5 (b) 5 (x) 15 (y) 20 (c) 20 (z) Autor: Venuše Kučerová

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 56.2 Co už víš V rovnici o jedné neznámé již bezpečně poznám, zda je neznámou jeden ze sčítanců, či jejich součet. V příkladu již bezpečně poznám oba sčítance a jejich součet. a + 800 = 2000 1200 + b = 2000 1200 + 800 = c sčítanec + sčítanec = součet 1200 + 800 = 2000 Umíš vysvětlit rozdíl mezi sčítanci a součtem?

56.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 56.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Rovnice má levou stranu, znak rovnítka a pravou stranu (levá strana = pravá strana). Jestliže převádíme levou nebo pravou stranu na opačnou, abychom zjistili hodnotu X, vždy měníme znaménko na opačné, než-li je na původní straně. Např: (+)15 + x = 20 x = 20 – 15 x = 5 Zápis x + 10 = 25 se nazývá rovnice. Písmeno, kterým je zapsáno hledané číslo, se nazývá neznámá. 1. Součet dvou čísel je 100. Jeden sčítanec je 37. Umíš vypočítat druhého sčítance? zápis rovnice: 37 + x = 100 zkouška: 37 + 63 = ____ 100 výpočet: x = 100 - 37 x = 63 Druhý sčítanec je 63.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 56.4 Co si řekneme nového? Na příkladu si ukážeme, jak řešit rovnice u slovních úloh a jak provádět zkoušku. V restauraci dopoledne upekli 100 kuřat. Večer jim zbylo 12 pečených kuřat. Kolik kuřat v restauraci během dne prodali? znázornění: 100 X 12 prodali přivezli zůstalo přivezli prodali zůstalo výpočet: x = 100 - 12 x = 88 100 - x = 12 100 - 88 = 12 nebo odpověď: Prodali 88 pečených kuřat. zkouška: 88 + 12 = 100 x = 88

56.5 Procvičení a příklady 1 200 4 000 x 800 900 7 200 5 000 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 56.5 Procvičení a příklady 1. Zapiš pomocí rovnic a vypočítej neznámá čísla. sčítanec 1 200 4 000 x 800 900 součet 7 200 5 000 4 100 3 200 2 000 1 200 + 800 = x 2 000 = x x + 900 = 5 000 x = 5 000 – 900 x = 4 100 4 000 + x = 7 200 x = 7 200 – 4 000 x = 3 200 2. Hodiny anglického jazyka navštěvuje 240 žáků. Do hodin španělského jazyka chodí 170 žáků. Kolik žáků celkem navštěvuje hodiny cizího jazyka? zápis rovnice: 240 + 170 = x zkouška: 410 - 170 = ____ 240 výpočet: 410 = x odpověď: Hodiny cizího jazyka navštěvuje celkem 410 žáků.

60 60 60 56.6 Něco navíc pro šikovné 3 24 33 40 15 5 28 12 20 a b c d Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 56.6 Něco navíc pro šikovné Písmena ve čtverci nahraď čísly, která vypočítáš v následujících příkladech. a b c d e f g h i 27 + a = 30 b + 90 = 114 c – 16 = 17 17 + 23 = d e + 5 = 20 0 + 5 = f 100 – g = 72 h – 11 = 1 1 020 – 1 000 = i 60 3 24 33 60 40 15 5 60 28 12 20 Jestliže jsi dobře počítal, bude součet v každém řádku stejný!

56.7 Equation, unknown x + 12 = 25 UNKNOWN 2) NEZNÁMÁ LEFT SIDE Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 56.7 Equation, unknown UNKNOWN 2) NEZNÁMÁ LEFT SIDE 4) LEVÁ STRANA 1) ROVNICE x + 12 = 25 EQUATION RIGHT SIDE 6) ZKOUŠKA SPRÁVNOSTI 3) PRAVÁ STRANA CORRECTNESS TESTING 5) SOUČET TOTAL

Který výsledek rovnice 37 + x = 84 je správně? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 56.8 Test znalostí Správné odpovědi: Jaký název k rovnici 32 + x = 40 nepatří? a) neznámá b) sčítanec c) součin d) součet 3. Maminka v knihkupectví utratila 590 Kč. Koupila jednu knihu pohádek za 230 Kč a jednu encyklopedii. Kolik korun stála encyklopedie? a) 390 b) 360 c) 330 d) 260 Který výsledek rovnice 37 + x = 84 je správně? a) 54 b) 48 c) 44 d) 47 4. Jsou dány rovnice: 1) 33 + 22 = x a 2) 38 + 17 = x Urči: Součet které rovnice je větší, je menší, jsou si rovny, nebo nemá řešení? a) 1) rovnice > 2) rovnice b) 1) rovnice < 2) rovnice c) jsou si rovny d) rovnice nemají řešení 1. c 2. d 3. b 4. c Test na známku

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 56.9 Použité zdroje, citace BLAŽKOVÁ,R., VAŇUROVÁ,M., Matematika pro 4.ročník základních škol 2.díl 2.vyd. Všeň: Alter, 2003. ISBN 80-85775-96-4 Obrázky z databáze Klipart (slide 1-7)

56.10 Anotace Autor Venuše Kučerová Období 01 – 06/2013 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 56.10 Anotace Autor Venuše Kučerová Období 01 – 06/2013 Ročník 4. ročník Klíčová slova Rovnice, neznámá, neznámé číslo, sčítanec, součet, znak rovnítka, levá a pravá strana rovnice, zápis rovnice, výpočet rovnice, zkouška Anotace Prezentace popisující postup při řešení rovnice o jedné neznámé a následně její zkoušky.