Porovnávání desetinných čísel

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Advertisements

70.1 Porovnávání desetinných čísel
Zpracovala Mgr. Jana Říhová pod metodickým vedením RNDr. Růženy Blažkové, CSc.
Desetinná čísla 2.část.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Téma: POROVNÁVÁNÍ CELÝCH ČÍSEL
HRAJEME SI S ČÍSLY POROVNÁVÁNÍ ČÍSEL VY_32_INOVACE_3
Zlomky Porovnávání zlomků..
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
5.
Zlomky Porovnávání zlomků.
Téma: CELÁ ČÍSLA znázornění absolutní hodnota porovnávání sčítání
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
9..
7..
AnotacePrezentace, která se zabývá porovnáváním zloků se stejným a různým jmenovatelem na číselné ose. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný.
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Desetinná čísla a jejich znázorňování VY_42_INOVACE_01 Sada 3 Základní.
POROVNÁVÁNÍ A ZAOKROUHLOVÁNÍ ČÍSEL
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Porovnávání.
49.1 Porovnávání čísel v oboru přirozených čísel do
Matematika a její aplikace Porovnávání celých čísel VY_42_INOVACE_30 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola.
Z CELÁ ČÍSLA POROVNÁVÁNÍ -8 < > - 22.
Matematika a její aplikace
5.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel VY_42_INOVACE_02 Sada.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
2..
Desetinná čísla – dělení
Zaokrouhlování desetinných čísel
autor: Vlasta Lindovská matematika – pamětné odčítání
Písmena N; Z; Q; R jsou používána pro označení číselných oborů.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Téma: Porovnávání desetinných čísel
Pozor, čárka I..
Odčítání desetinných čísel
Sčítání desetinných čísel
ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL Při odčítání desetinných čísel platí stejná pravidla jako při odčítání přirozených čísel, viz zápis 4.
1..
SČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při sčítání desetinných čísel je důležité sčítat vždy číslice stojící na stejných řádech, tj. jednotky s jednotkami, desetiny.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Celá čísla ZŠ Mysločovice, 7. ročník. Celá čísla  Množina celých čísel Z Záporná čísla Nula Kladná čísla.
ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při písemném odčítání desetinných čísel musí být desetinné čárky pod sebou!  Musíme odčítat jen stejné řády, tj. desetiny.
Zlomky Porovnávání zlomků..
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Jméno autora výukového materiálu
Celá čísla Úvod. Porovnávání celých čísel..
Úvod. Porovnávání celých čísel.
zpracovaný v rámci projektu
DESETINNÁ ČÍSLA.
RACIONÁLNÍ ČÍSLA USPOŘÁDÁNÍ CELÝCH ČÍSEL. RACIONÁLNÍ ČÍSLA USPOŘÁDÁNÍ CELÝCH ČÍSEL.
NÁSOBENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL PŘIROZENÝM ČÍSLEM
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
* Porovnávání zlomků Matematika – 7. ročník *
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Zlomky (5) Porovnávání zlomků
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Matematika 2 Porovnávání čísel do 100.
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Úvod Porovnávání celých čísel
Definiční obory. Množiny řešení. Intervaly.
MATEMATIKA PRO 1. ROČNÍK Porovnávání čísel
Transkript prezentace:

Porovnávání desetinných čísel * 16. 7. 1996 Porovnávání desetinných čísel Matematika – 6. ročník *

Desetinná čísla 8,56 8,58 8,6 8,61 8,559 8,565 8,584 8,616 Jaká čísla jsou na číselné ose označena červenými tečkami? Seřaď podle velikosti modrá čísla nad číselnou osou. 8,56 < 8,58 < 8,6 < 8,61 Čísla jsou na číselné ose vždy uspořádána podle velikosti, tj. číslo vlevo je vždy menší než číslo vpravo. 5,3 < 5,4 5,3 5,4 5,5 5,6 5,7 5,4 < 5,5 5,3 < 5,7 5,4 < 5,6 5,6 < 5,7 5,5 < 5,7

Porovnávání desetinných čísel Porovnej čísla: 52,682 7 a 52,683 1 Nejdříve porovnáme čísla před desetinnou čárkou 52 = 52 6 = 6 Při rovnosti postupně porovnáváme jednotlivé číslice za desetinnou čárkou 8 = 8 Pokud narazíme na dvojici čísel, která se nerovnají, porovnáme je a nerovnost platí i pro zadaná čísla 2 < 3 52,682 7 < 52,683 1

Porovnávání desetinných čísel Porovnej desetinná čísla: 6,8 7,2 37,600 37,6 3,24 3,204 < 1,002 5 1,020 4 5,205 4 5,206 = 0,123 54 0,123 45 0,824 0,824 0 > 10,006 10,000 72 5,205 4 5,254 32,235 4 32,235 38 2,580 63 2,580 6 2,058 2,58

Porovnávání desetinných čísel Seřaď desetinná čísla od nejmenšího (zapiš mezi ně znaky rovnosti či nerovnosti): 2,321 2,321 3 3,231 2,317 2,302 2,320 2,323 2,32 2,302 < 2,317 < 2,32 = 2,320 < 2,321 < 2,321 3 < 2,323 < 3,231

Porovnávání desetinných čísel Zapiš všechna přirozená čísla pro něž platí: 𝐱<𝟓 𝟏;𝟐;𝟑;𝟒 𝐱≤𝟒 𝟏;𝟐;𝟑;𝟒 𝟑≤𝐱<𝟓 𝟑;𝟒 𝟓<𝐱<𝟕 𝟔 𝟕≤𝐱≤𝟏𝟎 𝟕;𝟖;𝟗;𝟏𝟎 𝟐<𝐱≤𝟖 𝟑;𝟒;𝟓;𝟔;𝟕;𝟖