49.1 Porovnávání čísel v oboru přirozených čísel do

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
27.1 Přirozená čísla v oboru do 1000
Advertisements

16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
52.1 Písemné sčítání v oboru přirozených čísel do
4.1 Přímka (modelování, rýsování)
10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
20.1 Malá násobilka - násobení
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
58.1 Přímá a nepřímá úměrnost
74.1 Sčítání a odčítání zlomků se stejným jmenovatelem
Elektronická učebnice - I
70.1 Porovnávání desetinných čísel
Elektronická učebnice - I
36.1 Obsahy složitějších obrazců
25.1 Písemné odčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
54.1 Pamětné násobení a dělení do
66.1 Písemné dělení dvojciferným dělitelem
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
55.1 Pamětné násobení a dělení (činitel x dělitel násobek čísla 10)
28.1 Porovnávání čísel v oboru do 1000
29.1 Úsečky- grafický součet, rozdíl a násobek
57.1 Písemné násobení dvojciferným činitelem
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
21.1 Malá násobilka - dělení
1.1 Prostorová orientace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana.
Elektronická učebnice - I
34.1 Souřadnice bodů, osy souřadnic x, y
3.1 Bod, úsečka (modelování, rýsování, měření)
18.1 Pravý úhel, pravoúhlý trojúhelník
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
7.1 Polopřímka, opačné polopřímky
43.1 LOMENÉ VÝRAZY 3
53.1 Písemné odčítání v oboru přirozených čísel do
26.1 Obsah obdélníku Tatínek chce koupit nový koberec tvaru obdélníku.
47.1 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Monika Mrkusová Písemné.
5.1 Měření na centimetry a milimetry
Porovnávání desetinných čísel
Elektronická učebnice - I
14.1 Úsečky – porovnávání, přenášení
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
50.1 Pamětné sčít. a odčít. přirozených čísel v oboru do
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
40.1 Dělení násobků deseti jednocifernými čísly
5.1 Numerace do 20 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
Elektronická učebnice - I
37.1 Písemné odčítání v oboru do 1000
39.1 Násobení a dělení mimo obor násobilek
36.1 Písemné sčítání v oboru do 1000
29.1 Pamětné sčítání a odčítání do 1000
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
Co mají společného tyto obrázky???
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
77.1 Desetinná čísla se třemi desetinnými místy
71.1 Sčítání desetinných čísel Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr.
72.1 Odčítání desetinných čísel
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
87.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 9
84.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 6
79.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 0 – 6.
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

49.1 Porovnávání čísel v oboru přirozených čísel do 10 000 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 49.1 Porovnávání čísel v oboru přirozených čísel do 10 000 Pomocí číselné osy porovnej čísla. 4 000 5 000 5 800 5 200 7 400 7 350 7 000 3 000 5 100 5 700 7 050 7 300 Připomeň si: Ze dvou čísel znázorněných na číselné ose je větší číslo znázorněno vpravo od čísla menšího. Autor: Mgr. Monika Mrkusová

49.2 Co už umíme Doplň do rámečků znaky ˂, ˃, = . 27 127 35 350 305 35 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 49.2 Co už umíme Doplň do rámečků znaky ˂, ˃, = . 27 127 35 350 305 35 721 72 126 162 354 354 354 345 435 354 5 7 51 71 13 31 67 69 61 316 185 158 205 52 317 317

49.3 Co si řekneme nového KTERÉ ČÍSLO JE VĚTŠÍ? 3 156 343 5 871 5 824 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 49.3 Co si řekneme nového KTERÉ ČÍSLO JE VĚTŠÍ? 3 156 343 5 871 5 824 8 020 8 020 Určíme počet číslic. 4 ˃ 3 4 = 4 4 = 4 Počet číslic se liší. Porovnáváme počet číslic. Větší je číslo s větším počtem řádů 3 156 343 ˃ 5 871 5 824 8 020 Počet číslic je stejný. Porovnáváme dvojice jednociferných čísel v zápisech daných čísel zleva (od nejvyššího řádu). 7 2 ˃

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 49.4 Nové termíny a názvy Při porovnávání čísel porovnáme hodnoty jednotlivých řádů. Větší číslo je to, které má v řádu větší číslo. Porovnáváme vždy zleva. 5 871 5 824 ˃ Čísla 5 871 a 5 824 mají stejně tisíců a stovek, ale číslo 5 871 má více desítek než číslo 5 824. proto 5 871 ˃ 5 824 proto také 5 824 < 5 871 Jsou-li čísla ve všech řádech stejná, daná čísla se rovnají. 8 020 8 020 =

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 49.5 Procvičení 3 985 1 462 7 650 7 691 2 043 4 048 8 142 8 146 9 207 9 270 1 111 999 Porovnej čísla. Sečti a součty seřaď podle velikosti. 2 000 + 700 + 30 + 5 3 000 + 500 + 10 + 3 2 000 + 5 7 000 + 300 + 20 + 6 8 000 + 300 + 70 + 4 2 000 + 50 ˂ ˂ ˂ ˂ ˂ předchůdce dané číslo následovník 9 068 5 821 4 900 Doplň předchůdce a následovníka daného čísla.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 49.6 Něco navíc pro šikovné Tři kamarádi pouštěli draky. Tomášův drak byl ve výšce 60 m, Martinův byl 2krát výš a Kamilův byl o 12 m níž než Tomášův. Jak vysoko byl Martinův drak? Jak vysoko byl Kamilův drak? Který drak byl nejvýš, který nejníž? Otci je 43 let, jeho dceři je 17 let. Před kolika lety byl otec 3krát starší než dcera?

49.7 CLIL Arrange the threesome from least to greatest: ten thousand Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 49.7 CLIL Arrange the threesome from least to greatest: ten thousand 10 000 6 057 8 580 6 570 equals = 8 808 6 507 is less than ˂ 8 850 is greater than ˃ 3 003 3 300 2 456 456 3 303 2 480

49.8 Test znalostí Které číslo je nejmenší? 6 230 b) 6 320 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 49.8 Test znalostí Které číslo je nejmenší? 6 230 b) 6 320 c) 320 d) 632 3. 9 873, 9 875, 9 876, 9 872 9 871 b) 9 879 c) 9 874 d) 9 877 Které je to číslo? osm tisíc tři sta devadesát pět 8 305 b) 835 395 d) 8 395 Děvčata udala své výšky: Dana měří 1 410mm, Jitka 14dm 8cm, Eva 1m 3dm 9cm a Iva 140 cm. Která z děvčat je nejmenší? a) Eva b) Jitka c) Iva d) Dana Které číslo v řadě čísel chybí? Správné odpovědi: c d a Test na známku

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 49.9 Použité zdroje, citace Kolektiv autorů. Matematika pro 4. ročník základních škol, 1. díl. Praha: Alter, 2009. 2. Kolektiv autorů. Matematika pro 4. ročník, 2.díl. Olomouc: Prodos, 1993. 3. Obrázky z databáze klipart.

49.10 Anotace Autor Mgr. Monika Mrkusová Období 01 – 06/2013 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 49.10 Anotace Autor Mgr. Monika Mrkusová Období 01 – 06/2013 Ročník 4. ročník Klíčová slova Porovnávání čísel v oboru přirozených čísel do 10 000. Anotace Prezentace popisující porovnávání čísel v oboru přirozených čísel 1 – 10 000.