ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Advertisements

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Fyzika, 3. nebo 4.ročník, SOŠ pořadové číslo 160
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Zrcadla kulová Druhy: 1. dutá 2. vypuklá o o.
Geometrická optika Mgr. Alena Tichá.
Čočky (Učebnice strana 110 – 114)
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Zobrazení dutým zrcadlem
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Rozptylka prostor obrazový prostor předmětový f f S o F2 F1
Zobrazení zrcadlem a čočkou
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Čočky průhledná optická prostředí princip založen na lomu světla
ČOČKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Lom světla.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Rozptylky - zobrazování
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_615_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
39. Geometrická optika II Martin Lola.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Odraz světla.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Fyzika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_616_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název projektu: Škola a sport
Zobrazení zrcadlem a čočkou
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PaedDr. Jozef Beňuška ZOBRAZOVÁNÍ ODRAZEM NA KULOVÉ PLOŠE aneb Kdy se v zrcadle vidíme převrácení.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_10 Fyzika - duté zrcadlo Autor: Jana Pěničková Období:
Duté zrcadlo Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_FYZ_1_10.
39. Geometrická optika II Martin Lola.
Zobrazení dutým zrcadlem
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
O spojkách a rozptylkách
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ČOČKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
GEOMETRICKÁ OPTIKA Zobrazení čočkami.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Zobrazení zrcadlem dutým.
Rozdělení čoček a jejich charakteristické paprsky
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Čočky Autor: Mgr. Alena Víchová
Duté zrcadlo Autor: Mgr. Alena Víchová
Název projektu: Škola a sport
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
F-Pn-P054-Vypukle_zrcadlo
Čočky průhledná optická prostředí princip založen na lomu světla
F-Pn-P053-Dute_zrcadlo PAPRSKOVÁ OPTIKA 3. DUTÉ ZRCADLO.
Transkript prezentace:

ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR:Iva Herrmannová TEMATICKÁ OBLAST: Optika NÁZEV DUMu:Zobrazování tenkou spojkou POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu:17 KÓD DUMu:IH_OPTIKA_17 DATUM TVORBY: ANOTACE (ROČNÍK):Prezentace je určena pro oktávu gymnázií (4. ročník). Postupně se na názorných animacích zavádí u tenkých spojek význačné paprsky. V další části prezentace se řeší geometrickou konstrukce obrazu předmětu v závislosti na jeho poloze v předmětovém prostoru tenké spojky. Všechny možné varianty vzniku obrazu předmětu tenkou spojkou jsou přehledně po krocích vytvářeny tak, aby žáci mohli sledovat postup hledání obrazu geometrickou konstrukcí. V každé variantě jsou řečeny vlastnosti obrazu. Na závěr je připojeno přehledné shrnutí všech variant pro zobrazování tenkou spojkou.

ZOBRAZOVÁNÍ TENKOU SPOJKOU 1.VÝZNAČNÉ PAPRSKY 2.MOŽNÉ VARIANTY PŘI ZOBRAZENÍ SPOJKOU

TENKÁ SPOJKA - OPAKOVÁNÍ

o PŘEDMĚTOVÝ PROSTOR OBRAZOVÝ PROSTOR

VÝZNAČNÉ PAPRSKY TENKÉ SPOJKY 1) PAPRSEK PROCHÁZEJÍCÍ OPTICKÝM STŘEDEM O TENKÉ SPOJKY NEMĚNÍ SVŮJ SMĚR

VÝZNAČNÉ PAPRSKY TENKÉ SPOJKY 1) PAPRSEK PROCHÁZEJÍCÍ OPTICKÝM STŘEDEM O TENKÉ SPOJKY NEMĚNÍ SVŮJ SMĚR UKÁZKA o O

VÝZNAČNÉ PAPRSKY TENKÉ SPOJKY 2) PAPRSEK ROVNOBĚŽNÝ S OPTICKOU OSOU o V PŘEDMĚTOVÉM PROSTORU SE LÁME DO OBRAZOVÉHO OHNISKA F´

VÝZNAČNÉ PAPRSKY TENKÉ SPOJKY 2) PAPRSEK ROVNOBĚŽNÝ S OPTICKOU OSOU o V PŘEDMĚTOVÉM PROSTORU SE LÁME DO OBRAZOVÉHO OHNISKA F´ UKÁZKA o F F´

VÝZNAČNÉ PAPRSKY TENKÉ SPOJKY 3) PAPRSEK PROCHÁZEJÍCÍ PŘEDMĚTOVÝM OHNISKEM F SE LÁME ROVNOBĚŽNĚ S OPTICKOU OSOU

VÝZNAČNÉ PAPRSKY TENKÉ SPOJKY 3) PAPRSEK PROCHÁZEJÍCÍ PŘEDMĚTOVÝM OHNISKEM F SE LÁME ROVNOBĚŽNĚ S OPTICKOU OSOU UKÁZKA o F F´

VÝZNAČNÉ PAPRSKY - SHRNUTÍ o F F´ O

ZOBRAZOVÁNÍ TENKOU SPOJKOU

VLASTNOSTI OBRAZU PŘI ZOBRAZENÍ TENKOU SPOJKOU ZÁVISÍ NA POLOZE PŘEDMĚTU V PŘEDMĚTOVÉM PROSTORU SPOJKY.

ZOBRAZOVÁNÍ TENKOU SPOJKOU VLASTNOSTI OBRAZU PŘI ZOBRAZENÍ TENKOU SPOJKOU ZÁVISÍ NA POLOZE PŘEDMĚTU V PŘEDMĚTOVÉM PROSTORU SPOJKY. POLOHA PŘEDMĚTU JE URČENA VELIČINOU PŘEDMĚTOVÁ VZDÁLENOST a F F´ a

3 MOŽNOSTI UMÍSTĚNÍ PŘEDMĚTU a > 2.f

3 MOŽNOSTI UMÍSTĚNÍ PŘEDMĚTU a > 2.f2.f > a > f

3 MOŽNOSTI UMÍSTĚNÍ PŘEDMĚTU a > 2.f2.f > a > fa < f

3 MOŽNOSTI UMÍSTĚNÍ PŘEDMĚTU a > 2.f2.f > a > fa < f

a > 2.f

PRO NALEZENÍ OBRAZU PŘEDMĚTU POUŽIJEME VÝZNAČNÉ PAPRSKY.

a > 2.f PRO NALEZENÍ OBRAZU PŘEDMĚTU POUŽIJEME VÝZNAČNÉ PAPRSKY. POSTAČÍ POUŽÍT DVA, TŘETÍ PAPRSEK MŮŽE SLOUŽIT JAKO KONTROLA.

a > 2.f o F F´ ff y y´

a > 2.f o F F´ ff y y´ VLASTNOSTI OBRAZU: 1. SKUTEČNÝ OBRAZ (NACHÁZÍ SE V OBRAZOVÉM PROSTORU)

a > 2.f o F F´ ff y y´ VLASTNOSTI OBRAZU: 2. PŘEVRÁCENÝ OBRAZ (OPAČNÁ ORIENTACE VE SMĚRU OSY y )

a > 2.f o F F´ ff y y´ VLASTNOSTI OBRAZU: 3. ZMENŠENÝ OBRAZ ( y´ < y )

a > 2.f o F F´ ff y y´ VLASTNOSTI OBRAZU: 4. 2.f > a´ > f a´ … obrazová vzdálenost

3 MOŽNOSTI UMÍSTĚNÍ PŘEDMĚTU a > 2.f2.f > a > fa < f

2.f > a > f

PRO NALEZENÍ OBRAZU PŘEDMĚTU POUŽIJEME VÝZNAČNÉ PAPRSKY. 2.f > a > f

PRO NALEZENÍ OBRAZU PŘEDMĚTU POUŽIJEME VÝZNAČNÉ PAPRSKY. POSTAČÍ POUŽÍT DVA, TŘETÍ PAPRSEK MŮŽE SLOUŽIT JAKO KONTROLA. 2.f > a > f

o F F´ ff y y´ 2.f > a > f

o F F´ ff y y´ 2.f > a > f VLASTNOSTI OBRAZU: 1. SKUTEČNÝ OBRAZ (NACHÁZÍ SE V OBRAZOVÉM PROSTORU)

o F F´ ff y y´ 2.f > a > f VLASTNOSTI OBRAZU: 2. PŘEVRÁCENÝ OBRAZ (OPAČNÁ ORIENTACE VE SMĚRU OSY y )

o F F´ ff y y´ 2.f > a > f VLASTNOSTI OBRAZU: 3. ZVĚTŠENÝ OBRAZ ( y´ > y )

o F F´ ff y y´ 2.f > a > f a´ … obrazová vzdálenost VLASTNOSTI OBRAZU: 4. a´ > 2.f

3 MOŽNOSTI UMÍSTĚNÍ PŘEDMĚTU a > 2.f2.f > a > fa < f

PRO NALEZENÍ OBRAZU PŘEDMĚTU POUŽIJEME VÝZNAČNÉ PAPRSKY. a < f

PRO NALEZENÍ OBRAZU PŘEDMĚTU POUŽIJEME VÝZNAČNÉ PAPRSKY. POSTAČÍ POUŽÍT DVA, TŘETÍ PAPRSEK MŮŽE SLOUŽIT JAKO KONTROLA. a < f

o F F´ f y a < f

o F F´ f y a < f ROZBÍHAVÉ PAPRSKY

o F F´ f y a < f NEPROTNOU SE V OBRAZOVÉM PROSTORU

o F F´ f y a < f OBRAZ POZORUJEME V PRŮSEČÍKU PRODLOUŽENÍ TĚCHTO PAPRSKŮ

o F F´ f y a < f TZN. V PŘEDMĚTOVÉM PROSTORU

o F F´ f y a < f ROZBÍHAVÉ PAPRSKY NEPROTNOU SE V OBRAZOVÉM PROSTORU OBRAZ POZORUJEME V PRŮSEČÍKU PRODLOUŽENÍ TĚCHTO PAPRSKŮ TZN. V PŘEDMĚTOVÉM PROSTORU

o F F´ f y y´ a < f

o F F´ f y y´ a < f VLASTNOSTI OBRAZU: 1. ZDÁNLIVÝ OBRAZ (NACHÁZÍ SE V PŘEDMĚTOVÉM PROSTORU)

o F F´ f y y´ a < f VLASTNOSTI OBRAZU: 2. VZPŘÍMENÝ OBRAZ (STEJNÁ ORIENTACE VE SMĚRU OSY y )

o F F´ f y y´ a < f VLASTNOSTI OBRAZU: 3. ZVĚTŠENÝ OBRAZ ( y´ > y )

OPAKOVÁNÍ VLASTNOSTÍ OBRAZU a > 2.fSKUTEČNÝ, ZMENŠENÝ, PŘEVRÁCENÝ

a > 2.f o F F´ ff y y´

OPAKOVÁNÍ VLASTNOSTÍ OBRAZU 2.f > a > f SKUTEČNÝ, ZVĚTŠENÝ, PŘEVRÁCENÝ

o F F´ ff y y´ 2.f > a > f

OPAKOVÁNÍ VLASTNOSTÍ OBRAZU a < f ZDÁNLIVÝ, ZVĚTŠENÝ, VZPŘÍMENÝ

o F F´ f y y´ a < f

SHRNUTÍ VLASTNOSTÍ OBRAZU a > 2.fSKUTEČNÝ, ZMENŠENÝ, PŘEVRÁCENÝ 2.f > a > f SKUTEČNÝ, ZVĚTŠENÝ, PŘEVRÁCENÝ a < f ZDÁNLIVÝ, ZVĚTŠENÝ, VZPŘÍMENÝ

ZDROJE: VLASTNÍ PRÁCE AUTORA