5.1 Měření na centimetry a milimetry

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
13.1 Kružnice, kruh Co mají obrázky společného?
Advertisements

4.1 Přímka (modelování, rýsování)
28.1 Jednotky obsahu metr čtverečný cm metr cm2 centimetr čtverečný
37.1 Vzájemná poloha dvou kružnic
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy
70.1 Porovnávání desetinných čísel
Elektronická učebnice - I
36.1 Obsahy složitějších obrazců
54.1 Pamětné násobení a dělení do
20.1 Trojúhelníková nerovnost
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
55.1 Pamětné násobení a dělení (činitel x dělitel násobek čísla 10)
29.1 Úsečky- grafický součet, rozdíl a násobek
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
33.1 Úhlopříčky čtverce a obdélníku, jejich vlastnosti
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
34.1 Souřadnice bodů, osy souřadnic x, y
30.1 Povrch krychle + síť Pojmenuj některá tělesa.
31.1 Povrch kvádru + síť Zkus najít na obrázcích kvádry.
3.1 Bod, úsečka (modelování, rýsování, měření)
15.1 Osa a střed úsečky Popiš, co vidíš na obrázcích.
18.1 Pravý úhel, pravoúhlý trojúhelník
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Elektronická učebnice - I
7.1 Polopřímka, opačné polopřímky
43.1 LOMENÉ VÝRAZY 3
53.1 Písemné odčítání v oboru přirozených čísel do
26.1 Obsah obdélníku Tatínek chce koupit nový koberec tvaru obdélníku.
47.1 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Monika Mrkusová Písemné.
49.1 Porovnávání čísel v oboru přirozených čísel do
Elektronická učebnice - I
14.1 Úsečky – porovnávání, přenášení
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
50.1 Pamětné sčít. a odčít. přirozených čísel v oboru do
26.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků III. KONSTRUKCE
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
40.1 Dělení násobků deseti jednocifernými čísly
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
Elektronická učebnice - I
25.1 Rovnoběžníky Prohlédni si obrázky a pokus se říci, co je spojuje.
37.1 Písemné odčítání v oboru do 1000
21.1 Útvary souměrné podle osy
32.1 Úhel Víš, co je to zorný úhel?…. Diskutuj o tom se spolužáky….
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
36.1 Písemné sčítání v oboru do 1000
29.1 Pamětné sčítání a odčítání do 1000
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
Co mají společného tyto obrázky???
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
77.1 Desetinná čísla se třemi desetinnými místy
71.1 Sčítání desetinných čísel Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr.
72.1 Odčítání desetinných čísel
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
79.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 0 – 6.
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Kde žili pravěcí lidé v 2. Savec uctívaný v Egyptě 3. Největší zvíře.
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
TÉMA: Obvod trojúhelníku
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

5.1 Měření na centimetry a milimetry Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 5.1 Měření na centimetry a milimetry Jsou všechny věci, zvířata, lidé a rostliny kolem nás stejně velké? Pomocí čeho můžeme zjistit jejich délku, velikost? Autor: Mgr. Blanka Průšová

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 5.2 Co již víme? Vím, že svět se skládá z věcí, lidí, zvířat a rostlin, které mají různou velikost. Umím změřit délku úsečky. (Bod, který značí nulu na pravítku, přiložíme přesně k prvnímu krajnímu bodu úsečky a u druhého krajního bodu zjistíme její délku. Měříme v centimetrech nebo milimetrech.)

5.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 5.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Chceme-li zjistit, jak velká je například úsečka, říkáme, že změříme její délku. Měříme pravítkem. Zapisujeme: │ AB │ = 7 cm Zkratky pro jednotky délky jsou: Čteme: Délka úsečky AB je 7 cm. centimetr…….. cm milimetr…….. mm decimetr…….. dm PAMATUJ 1 cm = 10 mm 1 dm = 10 cm = 100 mm B A

5.4 Co si řekneme nového? A K B L Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 5.4 Co si řekneme nového? Znalost o měření délky úseček můžeme využít například při jejich porovnávání, při řešení slovních úloh, později při výpočtech obsahů a obvodů různých geometrických tvarů, zvláště pak v situacích v běžném životě… Vymysli nějaké takové situace. A B K L │AB │ = ___ cm ____mm AB < KL │KL │ = ___ cm ____mm

5.5 Procvičení a příklady S N R O P T Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 5.5 Procvičení a příklady 1. Narýsuj dvě libovolné úsečky a porovnej je. Proveď správný zápis. 2. Narýsuj úsečku AB o délce 6 cm a 4 mm a úsečku CD, která je s ní shodná. 3. Změř délku své lavice v decimetrech a centimetrech. 4. Zapiš délky všech úseček, které vidíš na obrázku. Seřaď je od nejkratší po nejdelší. S │NO│ = ____________ │OP│ = _____________ │PR│ = _____________ │RT│ = _____________ │TS │= _____________ │SN│ = _____________ N R O P T

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 5.6 Něco navíc pro šikovné Ne vždy lidé mohli délku měřit úplně přesně. Podívej se na obrázek a zkus změřit: Kolik pídí měří tvoje lavice ___________ . tvůj kamarád ___________ . dveře ve třídě ___________ . Kolik kroků měří tvoje třída ___________ . tělocvična ___________. chodba ___________. Kolik stop měří školní hřiště ___________. tvůj krok ___________. tvoje třída ___________. Změř, kolik centimetrů měří dané jednotky ve tvém podání. Kolik u rodičů….

5.7 Millimeter, centimeter, decimeter Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 5.7 Millimeter, centimeter, decimeter krejčovský metr pravítko ruler tape measure měřit délku measure the length

5.8 Test znalostí 1. Mezi jednotky délky nepatří: a) metr b) litr Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 5.8 Test znalostí 1. Mezi jednotky délky nepatří: a) metr b) litr c) centimetr d) milimetr 3. Na kterém řádku jsou jednotky délky zapsané od nejmenší po největší: a) cm, mm, dm b) dm, cm, mm c) mm, cm, dm d) mm, dm, cm Jeden metr má 100: a) milimetrů b) decimetrů c) centimetrů d) kilogramů 4. Jeden decimetr má: a) 100 m b) 10 mm c) 10 m d) 10 cm Správné odpovědi: b c d Test na známku

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 5.9 Použité zdroje, citace BLAŽKOVÁ,R., VAŇUROVÁ,M., Matematika pro 3.ročník základních škol 1.díl 3.vyd. Všeň: Alter, 2008. ISBN 978-80-7245-105-0 MOLNÁR. J. MIKULENKOVÁ. H. , Matematika pro 2.ročník-2.díl,Olomouc: Prodos, 1999. ISBN 80-85806-88-6 Obrázky z databáze Klipart

5.10 Anotace Autor Mgr. Blanka Průšová Období 07 – 12/2012 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 5.10 Anotace Autor Mgr. Blanka Průšová Období 07 – 12/2012 Ročník 2. ročník Klíčová slova Měření, milimetr, centimetr, metr, porovnávání úseček Anotace Prezentace popisující postup při měření na centimetry a milimetry.