Vikingové - dějepis Dana Buchartova - ZŠ Planá Valy Metodické pokyny pro učitele Předmět: dějepis Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A2 Rok: 2010.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ENEMIES OF THE LATE ROMAN EMPIRE - dějepis Radek Holcepl - EDUCAnet ČB Metodické pokyny pro učitele Předmět: dějepis Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A2.
Advertisements

Převádění jednotek rychlosti - fyzika Chalupníková Rita - ZŠ Slatiňany Metodické pokyny pro učitele Předmět: fyzika Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A1.
Flat shapes - obvod geometrických útvarů - matematika Holasová Alena - ZŠ a MŠ Ostrava - Zábřeh, Kosmonautů 15 Metodické pokyny pro učitele Předmět:
Rozlišení rovinných útvarů a těles - matematika Jaroslava Broumová - ZŠ Školní Nové Město nad Metují, Metodické pokyny pro učitele Předmět:
NÁZEV ŠKOLY Gymnázium, Česká Lípa, Žitavská 2969, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU Digitalizace vzdělávání na.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present continuous Klíčová slova přítomný čas průběhový,
Interrogative pronouns Tázací zájmena Who, What, Where, Why, When?
Nový Zéland - Co nebo kdo je kiwi
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Pravěkým umělcem - výtvarná výchova Martina Dostálová - ZŠ K
Míchání barev - výtvarná výchova Mgr. Milena Coufalová - ZŠ Sv
Přítomný čas prostý Present Simple Tense Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Číslo a název klíčové aktivity: Interní číslo: nevyplňovat.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Základní socioekonomické údaje o Spojených státech amerických (basic socioeconomic fact about The United States of America). - zeměpis Mgr. Ivo Dedek.
Zásady zdravé výživy - pestrá strava - pracovní výchova Mgr
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Easter in the USA and Great Britain
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném čase prostém ve větách záporných. Procvičují si slovní zásobu tematického.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník:
Nepravidelná slovesa v přítomném a minulém čase Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Mgr. M. Hašková Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Geometrical shapes - matematika Mgr. Jana Horáková - ZŠ Brno, Antonínská 3 Metodické pokyny pro učitele Předmět: matematika Jazyk: AJ Jazyková úroveň:
Structures, tunnels - zeměpis Růžena Dryeová - ZŠ SNP HRADEC KRÁLOVÉ Metodické pokyny pro učitele Předmět: zeměpis Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A2 Rok: 2010.
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_AJ3E Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaAnglický jazyk NázevSubject.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_9 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor: Mgr. Hana Červená Název:VY_32_INOVACE_77 _angličtina-gramatika Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What did you do yesterday?
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Word order Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_22_INOVACE_01_15.
Název školy: ZŠ štětí, Ostrovní 300 Autor: Lenka Pizúrová Název materiálu: VY_32_INOVACE_Aj.9.ročník.07_past_simple_and_present _perfect Název: Past simple.
GE - Vyšší kvalita výuky
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
Charakteristika výukového materiálu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Budoucí čas s WILL What will our future look like in five years.
GE - Vyšší kvalita výuky
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Anglický jazyk – slovní zásoba Autor: Mgr. Vlasta Skořepová
Digitální učební materiál
Charakteristika výukového materiálu
Anglický jazyk 3.třída to be
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
Jazyk a jazyková komunikace - Anglický jazyk
Describing photos. Food
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
PAST PERFECT Předminulý čas
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
WH-QUESTIONS.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
VY_32_INOVACE_Spo_II_03 Words: Family
Název: Past simple – regular and irregular verbs
Transkript prezentace:

Vikingové - dějepis Dana Buchartova - ZŠ Planá Valy Metodické pokyny pro učitele Předmět: dějepis Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A2 Rok: 2010

Cíle aktivity Obsahové cíle: Žák definuje, kdo byli Vikingové. Žák ukáže na mapě odkud pocházeli. Žák vysvětlí, jak a proč cestovali. - popíše jak žili, čím se živili, co uměli ukáže na mapě, které oblasti osídlili Jazykové cíle: Žák pracuje s textem, vyhledá potřebné informace, dokončí věty. Žák aktivizuje a doplní slovní zásobu (názvy zemí, zeměpisné názvy), vyhledá neznámá slova ve slovníku. Žák přiřadí slova k obrázkům. Žák aktivně používá minulý prostý čas (pravidelná i nepravidelná slovesa). Kompetence: Kompetence k učení: žák vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení. Kompetence k řešení problémů: žák samostatně řeší problémy, volí vhodné způsoby řešení, sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů. Pomůcky: Obrázek na tabuli či projektor – Viking Mapa Slovník

Pracovní postup aktivity 1.Práce v mateřských skupinách - žáci jsou rozděleni do "mateřských" skupin (nejméně po5) a obdrží pracovní list (Worksheet1) - učitel prezentuje obrázek Vikinga (žáci mají na W1), žáci hádají kdo, odkud může být - žáci stále ve skupinách luští runy 2. Práce v pracovních skupinách (Worksheets 2,3) - žáci jsou rozděleni do 5 pracovních skupin, práce s textem, získávají informace pro mateř. Skupinu 3. Práce v mateřské skupině - žáci doplňují získané informace do tabulky (Workshet 4) 4. Kontolní pracovní list(Worksheet5) - vyplní každý žák sám (dvojice, skupina)

Rady / tipy z praxe: 2 vyučovací hodiny (dvouhodinový blok) Hodnocení - slovní Klíč: W1-Viking;Skandinávie;ryby,divoká zvěř,maso dom.zvířat W5-1,red:Norway,Sweden,Denmark, blue:North America, Mediterranean Sea, Britain, Ireland, Scotland, France, Russia;2,bought:silver,silk,spices,wine,jewellery,glass,pottery,sold:honey,wheat,wool,wood,iron,fur,leather,fish 3.T,F,F,T,T,F. Použitá literatura, zdroje: http://www.bbc.co.uk/schools/primaryhistory/vikings/ http://cd7.e2bn.net/e2bn/leas/c99/schools/cd7/website/Vikings.htm http://home.freeuk.net/elloughton13/origins.htm Rady / tipy z praxe: 2 vyučovací hodiny (dvouhodinový blok)

Pracovní postup pro žáky Předmět: dějepis Název aktivity: Vikingové Jazyk: AJ Instrukce žákům v cílovém jazyce: (groupwork - worksheet 1) 1. Look at the picture and think about the man (Who is it? Where is he from?) 2. Find the word written in runes. 3. Discuss in your group what you want to know about "him". 4. Please make 5 new groups. 5. Read the text (worksheets 2 and 3) and complete the notes (write them down for your "mother" group). 6. Work in your "mother" group - fill in the chart (worksheet 4). 7. Fill in worksheet 5.