Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OSOBNOST ČLOVĚKA TYPY OSOBNOSTÍ.
Advertisements

č. 43 Občanská nauka, 1. ročník, obor Obchodník
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Mezi lidské vztahy a komunikace
Prezenční studium (výuka 12 týdnů) – Kombinované studium (víkendová/odpolední výuka) dle aktuálních termínů Zkouškové období (4.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
TYPOLOGIE OSOBNOSTI.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Přednáška Psychologie I. Povinnost k sobě. Stabilní vůdce = stabilní děti i oddíl Naší životním cílem by měla být práce na své osobnosti Snaha o sebezdokonalování.
VY_32_INOVACE_ 10 - Dynamické vlastnosti
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Temperament.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu:Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu:Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Galénova teorie Pavel Holinka, Vojtěch Hruška, Jan Pospíšil, Veronika Kučerová, Barbora Lázňovská.
Rysy osobnosti = povahová vlastnost, která se projevuje určitým způsobem jednání, chování, prožívání. Je příznačný pro určitého člověka (odlišuje ho od.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Osobnost a temperament
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
Temperament Pavel Šuranský.
VY_32_INOVACE_TMM24060BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu:Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Anotace: Seznámit žáky se základními pojmy z psychologie Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_OSVZ_ON.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu:Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu:Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Typologie temperamentů
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu:Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu:Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu:Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu:Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu:Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu:Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Dynamické vlastnosti osobnosti
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 06 – Osobnost a temperament NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_11_Osobnost člověka Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Březen  Definice  Rozdělení  Schopnosti  Temperament  Charakter.
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI – DYNAMICKÉ SLOŽKY Mgr. Jiřina Boušková.
Občanská výchova – 7. ročník, Člověk a jeho osobnost
OBČANSKÁ VÝCHOVA - 9. ročník
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
Mezilidské vztahy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Temperament Mgr. Denisa Denglerová
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Mezilidské vztahy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu
Temperament, charakter, motivace
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_16 Temperament
Kejřová Psychologie.
PODOBNOST A ODLIŠNOST LIDÍ
Transkript prezentace:

Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Obor vzdělávání: H/01 mechanik opravář motorových vozidel, Obor vzdělávání: H/01 mechanik opravář motorových vozidel, (ŠVP: automechanik), H/01 zedník, (ŠVP: zedník) – 2. ročník Tematická oblast: Člověk jako občan Tematická oblast: Člověk jako občan Název sady DUM: Člověk a společnost kolem něj Název sady DUM: Člověk a společnost kolem něj Kód: VY_32_INOVACE_11_OBN1_16 Kód: VY_32_INOVACE_11_OBN1_16 Autor: Mgr. Jana Králová Autor: Mgr. Jana Králová Datum tvorby: září 2013 Datum tvorby: září 2013 Anotace: Mezilidské vztahy, temperament, sangvinik, flegmatik, cholerik, melancholik - ověření znalostí. Anotace: Mezilidské vztahy, temperament, sangvinik, flegmatik, cholerik, melancholik - ověření znalostí.

ČLOVĚK JAKO OBČAN MEZILIDSKÉ VTAHY

Odpověz na následující otázky: 1. Definuj pojem „mezilidský vztah“. 2. Jakým cizím slovem lze nazvat „mezilidský vztah“? 3. Jaké mohou být vztahy mezi lidmi? 4. Co je temperament? 5. Do jakých typů temperamentu lze lidi rozdělit?

Spoj čarou, co k sobě patří: platonická láska závist pozitivní přátelství negativní jednostranné láska oboustranné nenávist platonická láska závist pozitivní přátelství negativní jednostranné láska oboustranné nenávist opravdová láska opravdová láska

Pozorně si přečti text a rozhodni se, o jaký typ temperamentu člověka se jedná. Svoji odpověď napiš na řádek pod text:  Tento typ člověka je stabilní introvert. Ovlivňuje jej tělní tekutina – hlen. Bývá rozvážný, klidný, lhostejný a emočně vyrovnaný. Je to ________________________________________  Tento typ člověka je labilní extrovert. Ovlivňuje jej tělní tekutina – žlutá žluč. Bývá neklidný, útočný, impulzivní a emočně nestálý. Je to ________________________________________

 Tento typ člověka je stabilní extrovert. Ovlivňuje jej tělní tekutina – krev. Bývá společenský, bezstarostný, veselý, optimistický a emočně nestálý. Je to ________________________________________  Tento typ člověka je labilní introvert. Ovlivňuje jej tělní tekutina – černá žluč. Bývá tichý, přecitlivělý, úzkostlivý, pesimistický a emočně nevyrovnaný. Je to ________________________________________

Doplň správnou odpověď na řádek pod text (sangvinik, flegmatik, cholerik, melancholik): a) slabý vzruch a silný útlum b) slabý vzruch a slabý útlum c) silný vzruch a slabý útlum d) silný vzruch a silný útlum

Správné ínešeř: vlastnost člověka, která se váže k jinému člověku nebo skupině lidí interpersonální velmi špatné (negativní), nedefinovatelné (neutrální), velmi dobré až vynikající (pozitivní), jednostranné, oboustranné vrozené povahové vlastnosti člověka sangvinik, flegmatik, cholerik, melancholik

pozitivní: platonická láska, přátelství, láska, opravdová láska pozitivní: platonická láska, přátelství, láska, opravdová láska negativní: závist, nenávist negativní: závist, nenávist jednostranné: platonická láska, závist, nenávist jednostranné: platonická láska, závist, nenávist oboustranné: závist, přátelství, láska, nenávist, opravdová láska oboustranné: závist, přátelství, láska, nenávist, opravdová láska

 Je to flegmatik.  Je to cholerik.  Je to sangvinik.  Je to melancholik.

a) flegmatik b) melancholik c) cholerik d) sangvinik

Metodika: Tento DUM lze využít pro teoretické vyučování při procvičování a opakování učiva. Prezentace je nastavena tak, že vyučující potvrzuje jednotlivé kroky a může tedy doplnit vhodný komentář. Metodika: Tento DUM lze využít pro teoretické vyučování při procvičování a opakování učiva. Prezentace je nastavena tak, že vyučující potvrzuje jednotlivé kroky a může tedy doplnit vhodný komentář.