26. července26. července 1875 – 6. června 196118756. června1961 Byl švýcarský lékař a psychoterapeut, zakladatel analytické psychologie. Jeho přínos psychologii.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PŘEDMĚT ZÁKLADY SPOLEČENSKÝCH VĚD
Advertisements

PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Co je to logika? KFI/FIL1 Lukáš Košík Logika: systémový rámec rozvoje oboru v ČR a koncepce logických propedeutik pro mezioborová studia (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/ ,
Carl Gustav Jung.
Psychologické směry Psychologie.
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PROJEKT: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze š
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ.
OB21-VVP-HUM-ZSV-MIK-L PSYCHOLOGIE, JEJÍ ODVĚTVÍ, VÝZNAM PRO ČLOVĚKA Mgr. Marie Mikulcová.
Analytická psychologie
KULTURA Jitka Nešněrová.
Sigmund Freud zkoumání kreativity z hlediska tvořivé osobnosti
Hlubinná psychologie MILANA REICHLOVÁ.
Poznámky pro výuku Předmět: PSYCHOLOGIE Autor: Mgr. Pavla Sukačová
Husserlova teorie přirozeného světa
Vladimír Michajlovič Bechtěrev
O ZAKLADATELÍCH AMERICKÉ SOCIOLOGIE Lester F.WARD ( ) patřil k nejstarší generaci zakladatelů americké sociologie. Jeho dílo bylo polemikou s názory.
Albert Camus Barbora Vaňková.
‚,myšlení za absence jakékoli kontroly vykonávané rozumem a bez jakýchkoli morálních či estetických zřetelů‘‘ Tento směr patří k proudu imaginativního.
DETERMINISMUS PSYCHIKY OSOBNOSTI Různá pojetí teorie osobnosti
ÚVOD DO PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Psychologické aspekty zdraví
SURREALISMUS.
Alfred Adler Narození 7. Únor 1870 Vídeň Úmrtí 28. Květen 1937 Aberdeen - rakouský lékař a psycholog, zakladatel individuální psychologie.
PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA PSYCHOLOGICKÉ TEORIE. PSYCHOLOGIE PŘEDMĚT SYSTÉM METODOLOGIE METODY PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA POZNAT - VYSVĚTLIT - OVLIVNIT - PREDIKOVAT.
Alexis de Tocqueville / / Karl Marx /1818 – 1883/
Základy sociální psychologie
Obecná a vývojová psychologie
Tereza Doležalová, V8A Gymnázium Jiřího Ortena
Surrealismus.
Člověk jako osobnost (psychologie, disciplíny a směry)
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
Filosofie vědy Filosofie a teorie vědy, kritické myšlení Filosofie a teorie vědy, kritické myšlení.
Humanistická a existenciální psychologie
Nevědomí Souhrn duševních procesů, které probíhají mimo duševní oblast a pozornost člověka. Zapomenuté a potlačené objekty a pudy. Neuvědomovaná oblast.
Úvod do psychologie Kostovčíková Petra Cumminsová: Záhady experimentální psychologie.
Experiment č. 1 Strom. házená hlína svízel škola.
Vývojová psychologie Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Etika a realita Jana Vojtíšková Ústav všeobecného lékařství 1. LF UK Praha Praktická lékařka Praha.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Psychologické disciplíny I.ČástZákladníSpeciální.
PSYCHOLOGICKÉ SMĚRY. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Osoba a osobnost Pavlína Jordánová, Margita Přikrylová, Eliška Roubalová.
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
FILOsOFIE A VĚDA.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE
Mediální manipulace rozjizdeji-kampan-proti-propagande-a- bludum/r~c1f97c0ea36f11e6a16a fea04/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Dějiny psychologie Psychoanalýza.
Intuitivní rozhodování
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
Humanistická a existenciální psychologie
Zaměření a funkce sociálního lékařství (SL)
Sociální psychologie – CŽV 2012
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
Nevědomí.
Témata kognitivní psychologie
Analytická teorie Carl Gustav Jung.
Dějiny psychologie současná psychologie.
Novoplatonismus.
Transkript prezentace:

26. července26. července 1875 – 6. června června1961 Byl švýcarský lékař a psychoterapeut, zakladatel analytické psychologie. Jeho přínos psychologii spočívá v pochopení lidské psychiky na pozadí světa snů, umění, mytologie, náboženství a filosofie. Má významný podíl na zkoumání příčin a léčbě schizofrenie.analytické psychologiesnůmytologie náboženstvífilosofieschizofrenie *... lze jednou větou říci, že je to jeden z největších myslitelů 20. století a zároveň jeden z nejvýznamnějších badatelů vnitřního světa člověka. Jungovo dílo je často nepochopeno, stejně jako autor sám.

Ve svých začátcích byl jedním z nejlepšíchch žáku Sigmunda Freuda, tou dobou známeho a uznávaneho lékaře a psychoanalytika, dokonce r stanul v cele Mezinarodni psychoanalyticke spolecnosti. Po několikaleté spolupráci však mezi nimi dochází k názorovým neschodám. Jungovy vlastní výzkumy se rozcházejí s Freudovou psychoanalýzou a Freud není schopen přijmout cokoli, co by bylo v neshodě s jeho teorií, kterou už mezitím povýšil na dogma. Jung se staví především proti Freudovu jednostrannemu pojetí libida, v němž spatřuje duševní, nikoli jen sexualní energii. Od té doby C. G. Jung nastupuje vlastní samostatnou cestu. *Jung je zakladatelem a průkopníkem autentické psychologické cesty zkoumání psýché, cesty, která neodbočuje ani do fyziologického redukcionismu, ani do abstrakcí matematického modelování.

 Výsledky jeho výzkumu nebyly v souladu s dosud uznávanými teoriemi a proto se setkal jak s nadšeným přijetím, tak s naprostým odmítnutím. Pro moderní psychologii však znamenaly jeho poznatky nesporně značný krok vpřed. Junguv přínos je přinejmenším srovnatelný s přínosem Freudovým. Jungova analytická psychologie je obecně použitelná a neomezuje se pouze na určité psychologické typy, nýbrž respektuje jakoukoliv povahu člověka. Vyskytuje se v ní mnoho významnych koncepcí. Patří k nim psychologické typy, kolektivní nevědomí, archetypy, synchronicita. Jungovo dílo našlo mnoho pokračovatelů, ale zatím žadný z nich nijak výrazně nerozvinul jeho teorie. V současné době se jeho dílo dostává do zájmu veřejnosti a příznivců stále přibývá.

SEBRANÉ SPISY C. G. JUNGA PSYCHIATRICKÉ STUDIE 1966, 1981, 1989 EXPERIMENTÁLNÍ VÝZKUMY 1979, 1987 PSYCHOGENEZE DUŠEVNÍCH CHOROB 1968, 1985 FREUD A PSYCHOANALÝZA 1969/1985 SYMBOLY PROMĚNY 1973, 1985, 1988 a další.. *Vědomí a nevědomí Jung se snažil zachytit a popsat nějakou praktickou metodiku, jak se člověk může vypořádat se svým nevědomím. Zavádí pojem psychické reality, kterou moderní osvícené pojetí člověka odkazuje mimo skutečnost. Jung pracoval na koncepci psychologických typů. Zavedl dvojí kategorii povahy podle zaměření libidapsychické reality psychologických typů klasifikaci doplnil o čtyři základní funkce lidské psychiky (myšlení, cit, vnímání, intuice).myšlenícitvnímání intuice Později