BLEŠIVCI.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nadtřída: Mnohonozí (Myriapoda)
Advertisements

Stavba a funkce orgánů u živočichů
Žabernatí (branchiata)
Obecná charakteristika Stavba těla
Autor:Mgr.Alena Shánělová
Členovci  Členovci představují největší kmen živočišné říše se značným hospodářským významem. Mimo hmyz k nim patří také například korýši, pavoukovci.
plži (Gastropoda) VY_32_INOVACE_3.1.Bi2.16/Li
HMYZ Členovci Autor: Bronislav Šenkeřík
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_BIOLOGIE1_05 Tematická.
PAVOUKOVCI I (Arachnida) VY_32_INOVACE_3.1.Bi2.19/Li
členovci v říši živočichů
VITÁLNÍ BARVENÍ PERLOOČEK
Chrostíci Andrea Vopálenská.
POŠVATKY (Plecoptera)
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Hlavonožci Cephalopoda.
Obojživelníci autor: David Hainall.
Řád: Rovnokřídlí Podřád: Saranče
Obecná charakteristika
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P13/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Hmyz Autor: Mgr. Eva Vrtišková.
Kmen: Měkkýši /Mollusca/
Živá a neživá příroda III. 3. přednáška
Kmen: Členovci nejpočetnější skupina článkované tělo a končetiny
vnější a vnitřní stavba těla rakovci mořští korýši další korýši
kmen: (EU)ARTHROPODA (členovci)
KORÝŠI A VZDUŠNICOVCI.
zdroj obrázku: www. hmyz.info
Členovci Vývojově nejvíce úspěšní bezobratlí na zemi
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
1 Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_BIOLOGIE 2_01 Tematická.
Nižší korýši Tereza Grycová Alžběta Kalábová Dita Martinková
Korýši Mgr. Helena Roubalová
Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_319
Třída: hmyz Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou hmyzu. Materiál.
ZÁKLADNÍ ZNAKY SYSTÉM ČLENOVCŮ
Kmen: členovci II. Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou a systémem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Třída: Chvostoskoci.
Třída: Stonožky.
Třída:Korýši hlavohruď a zadeček 2 páry tykadel
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
KORÝŠI (ČLENOVCI) Eva Ječmínková Bi-Ze
KORÝŠI.
podkmen: žabernatí třída: korýši
Patří do skupiny členovců! Má přibližně druhů.
Název školy:Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace Autor: Datum tvorby: Mgr. Daniela Čapounová Název:VY_32_INOVACE_01A_14_Trilobiti.
RYBY Přírodopis 7. třída.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
Členovci. cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky podkmene žabernatí klíčová slova : korýši, rak říční autor: Kamila Černá zpracováno:
Živá a neživá příroda III. 3. přednáška
VZDUŠNICOVCI dýchají soustavou vzdušnic = rozvětvených trubic, které prostupují a okysličují všechny tkáně nejpočetnější skupina živočichů na Zemi patří.
Členovci Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_25_dělení členovců
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Prezentace seznamuje žáky se stavbou těla a typy vývoje hmyzu Předmět
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Bezobratlí Členovci.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Kmen: Měkkýši /Mollusca/
Název školy Autor: Název: Téma: Číslo projektu: ZŠ a MŠ Březno
Zpracoval: Marcela Kováříková
Kmen: Měkkýši /Mollusca/
Kmen: ČLENOVCI (Arthropoda)
INSECTA 3. ledna 2014 VY_52_INOVACE_210225
VY_32_INOVACE_04-40 Ročník: VI. ročník Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s
Třída: KORÝŠI.
Členovci vzdušnicovci.
Transkript prezentace:

BLEŠIVCI

Blešivci Zoologická systematika Kmen: členovci Podkmen: žabernatí (Branchiata) Třída: korýši Řád: různonožci (Amphipoda) Podřád: blešivci (Gammaridea) -jsou vhodní pro svou náročnost na kvalitu vody jako bioindikátory.

Blešivci Charakteristika kmene: šedožlutavě zbarvení živočichové z obloukovitě zahnutým tělíčkem jsou to gonochoristé s vývojem přímým tvoří významnou potravu pstruhů Jsou schopni aktivního pohybu Blešivci

blešivec je indikátorem čisté vody, tedy přesněji řečeno oligosaprobity. Blešivci

Blešivci Dýchací soustava: tak jako ostatní žabernatí dýchají vždy žábrami Pohyb: mají rozeklané končetiny, první dva páry hlavových končetin jsou transformovány v tykadla (anteny a antynuly), další tři páry pak v kousací ústrojí, přesněji řečeno dva páry v maxily (čelisti) a jeden pár v mandibuly (kusadla) mají 5 párů nožek. Blešivci

Blešivci Trávicí soustava: přední část trávicí soustavy tvoří žvýkací žaludek, střední část nepárové výběžky Vylučovací soustava: vylučování se děje za pomocí tzv. antenálních žláz Blešivci

Blešivci

Blešivci

Blešivci Otázky k opakování: Čím jsou blešivci významní…? Kde nejčastěji můžeme blešivce najít? Kdo je hlavním predátorem blešivců?

Zajímavosti: Blešivci http://www.abdn.ac.uk/~clt011/zoology/ virtuallaboratory/laboratory/glossary/gammarus.swf

Blešivci Zdroje http://chaos.pedf.cuni.cz/aqua/skoly/melnik/blesivec.htm http://www.mesto-lanskroun.cz http://www.biolib.cz/cz/image/id2081 Petra Kovácsová, Jana Šprtová, Lucie Mikšíková- sexta A