NÁSOBENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 53
Vypočítej a vylušti tajenku 7·6= 7·3= 5·7= 7·7= 7·8= 2·7= Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 53 7·10= 1·7 = 7·0 = 7·4 = 7·9 = 6·6 = 21D 35R 56D 49Ů 14A 42O 7O 28I 0L 70G 36Š 63Á
Doplň správné slovo do textu: Tatínek, __________(0·7) popadaje dech, řekl: „ To je ___________(7·3) náš obří kedluben, odrůda Goliáš, a my ho _________________(7·5) na výstavu.“ „Pane,“ řekl předseda, „to není______________(7·1), to je __________(7·10)! Takový kedluben ____________(9·7) být vystaven, ___________(7·8) se na výstavu nevejde.“ Tatínek se nedal a povídá: „ Takový kedluben, co se na výstavu ani _____________(2·7), musí dostat první cenu, ____________(7·7) je bez debaty největší.“ 56 = poněvadž, 70 = zrůda, 0 = sotva, 49 = protože, 7 = odrůda, 35 = přihlašujeme, 63 = nemůže, 14 = nevejde, 21 = prosím Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 53
Procvičování: Vyřeš slovní úlohu: V sobotu bylo na výstavě pouze 9 návštěvníků, ale v neděli jich přišlo 7krát více. Kolik návštěvníků bylo v neděli na výstavě? Zápis : __________________ _____________________ _________________ Výpočet: ____________ Odpověď: _____________________ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 53 Vybarvi políčka s násobky čísla 7 modře. Jaký předmět se schovává v obrázku? __________________________ Doplň násobky čísla 7: 7 70
Použitá literatura: Zdeněk Svěrák: Radovanovy radovánky – Jak vyzrát na motýly a další příhody, Fragment, 2008 Obrázek z klipartu nebo vlastní tvorba Tento výukový materiál vznikl v rámci projektu „Moderní škola“, reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ , který je realizován v rámci OP VK a financován ze zdrojů Strukturálních fondů EU (ESF) a ze státního rozpočtu ČR Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 53