Www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POČASÍ PODNEBÍ je okamžitý stav troposféry v určitém místě na Zemi, který lze vyjádřit pomocí tzv. meteorologických prvků je dlouhodobý stav troposféry.
Advertisements

Identifikátor materiálu: EU
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
AFRIKA Geografická poloha.
VY_52_INOVACE_Z.6.24-atmosféra, počasí-prezentace
AUSTRÁLIE Podnebí Austrálie.
VY_52_INOVACE_03/2/21_ZEMĚPIS
El Niño/Southern Oscillation Univerzita Karlova v Praze Přírodovědecká fakulta Pavel Břichnáč Prezentaci naleznete na:
Rozlišujeme 5 základních klimatických pásem:
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Kód VM: VY_32_INOVACE_4PRI20 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Miroslav Přichystal Datum:
Monzuny Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ATMOSFÉRA atmosféra = plynný (vzdušný) obal Země Složení vzduchu:
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – atmosféra, větry autor VM:Ondřej.
VŠEOBECNÁ CIRKULACE ATMOSFÉRY
Oběh vzduchu na Zemi Název školy
Tlak a proudění vzduchu
VY_52_INOVACE_03/2/25_ZEMĚPIS
Zelená revoluce Název školy
Austrálie.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
VY_52_INOVACE_03/2/23_ZEMĚPIS Oceánie. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: III/2 – Inovace a.
AUSTRÁLIE.
Vodstvo ČR Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Periferní oblasti V Asie
Nil Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Afrika - rostlinstvo a živočišstvo
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Austrálie – „země protinožců.“
AUSTRÁLIE + OCEÁNIE Klima a vodstvo
Severní Afrika Název školy
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
POČASÍ A PODNEBÍ Mgr. Petr Králík.
Dekolonizace Afriky Název školy
Podnebí.
Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_133 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová PředmětZeměpis.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Austrálie Podnebí Romana Zabořilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_042
Biosféra.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Poznávání krajů českých
Poznávání krajů moravských
Tibet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Rg austrálie – úvod a přírodní podmínky
Botswana Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Vietnam – 3.generace asijských tygrů
Austrálie - rostlinstvo a živočišstvo
Počítačová prezentace
Podnebí, podnebné pásy.
AFRIKA VY_32_Inovace_01TR-1 autor : Mgr. Trčková Ivana ZŠ a MŠ Nedašov.
PODNEBÍ AUSTRÁLIE.
FAUNA A FLÓRA AUSTRÁLIE
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
Subtropický podnebný pás
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
VY_32_INOVACE_19_22_Podnebí evropy
Vzdělávací materiál: Afrika Operační systém: Windows XP Professional
Název : VY_32_inovace_16 - PŘ – PODNEBNÉ PÁSY – TROPICKÝ PÁS
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
VY_32_INOVACE_
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
Téma hodiny: El Niño - La Niña
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Přírodní podmínky Austrálie Označení DUM VY_32_INOVACE_12_3_18 Autor RNDr.Tomáš Danielis Datum Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Zeměpis Tematický okruh Regionální geografie Austrálie a Oceánie Ročník 1. ročníky a kvinty gymnázia

Dle atlasu: 1. Jaké podnebné pásy se zde nachází? 2. Jaké jsou srážkové poměry? Ad 1)- tropický, subtropický, Tasmánie – mírný Ad 2)- značný nedostatek srážek – hlavně vnitrozemí - časté ničivé požáry - tropický sever – vliv tropických cyklón – někdy katastrofické účinky Hlavní charakteristika podnebí – dominuje teplé a suché podnebí Jaká je díky tomu říční síť? - málo vyvinutá, v podstatě jen JV - na většině území jinak se nachází tzv. creeky ….občasné vodní toky

- ozonová díra – značné množství rakoviny kůže - jev El Niňo – co je to? … změna cirkulace mořských proudů a následně mechanismus ENSO Základním rysem El Nina je výskyt nadnormálně teplé vody podél rovníku ve východní polovině Pacifiku. El Nino se ale projevuje i v atmosféře, a to hlavně změnami tlaku vzduchu a cirkulace vzduchu v této oblasti. V období El Nina především zeslábnou v rovníkovém Pacifiku východní pasáty. Následně zeslábne transport vody směrem na západ. To vede k zeslábnutí výstupných pohybů vzduchu nad západním Pacifikem i sestupných pohybů nad východním Pacifikem. Někdy to celé vede až k obrácení směru pasátů i mořského proudu podél rovníku. Důsledkem těchto změn je většinou poměrně výrazná změna atmosférické i oceánické cirkulace a rozdělení teploty vody. ENSO se skládá ze dvou vzájemně propojených složek; El Nino (změny teploty vody a cirkulace vody) a Southern Oscillation - jižní oscilace (změny cirkulace v atmosféře, včetně změny intenzity rovníkových pasátů).

Normální stav Obr.1 El Niňo Obr.2 Důsledek: teplá voda je zdrojem vodní vlhkosti a srážkových oblaků u pobřeží Jižní Ameriky, zatímco v západním Pacifiku (jihovýchodní Asii a severní Austrálii) panuje suché a horké počasí.

na vše má vliv rozložení srážek a dlouhodobá izolace kontinentu díky tomu velké množství endemitů Dle atlasu a předchozích znalostí: Největší plochu z hlediska přírodních krajin mají ……………. Nejtypičtější strom je……………., který je oblíbený pro zvíře………….., protože se živí………… Největší plochu z hlediska přírodních krajin mají pouště a polopouště. Nejtypičtější strom je blahovičník, který je oblíbený pro zvíře koalu, protože se živí listy stromu a z toho jsou pěkně sjeté. - značný význam zde má i pás savan, které jsou hojně využívané k…. ….. chov ovcí a dobytka Další specifická zvířata: vačnatci, ptakořitní, tasmánský čert….. Správně ďábel medvědovitý

Co je hlavní pohroma pro tento kontinent? - zavlečení jiných druhů - před příchodem člověka nežily šelmy a velcí býložravci + ptáci nelétali, rostliny bez trnů,… Jak zavlečeš něco jiného, tak silně narušíš rovnováhu. Hlavní vetřelci: - králík – každoroční ztráty – 18mld.korun - hlavně jak a komu? - hlavně zemědělcům, ale samozřejmě škodí celé přírodě - spásá trávu, nevyrostou nové stromy, keře,.. - zemědělcům dělá díry – ….. ….dobytek a ovce si zlomí nohu - ropucha obrovská /hobby-mazlicci.aspx?c=A100127_111737_hobby-mazlicci_mcehttp://hobby.idnes.cz/australie-se-zbavi-ropuch-vyveze-je-do-ciny-kde-si-ceni-jejich-jed-ph0- /hobby-mazlicci.aspx?c=A100127_111737_hobby-mazlicci_mce

Velké nebezpečí od člověka hrozí nejvíce….. …. Velkému bariérovému útesu Ohrožení je opravdu značné a útes se zmenšuje

Je to nejjedovatější kontinent - většina nejjedovatějších zvířat zde žije nejjedovatejsich-zvirat-sveta.html nejjedovatejsich-zvirat-sveta.html

1. AUTOR NEUVEDEN. c [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 2. AUTOR NEUVEDEN. c [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: