Zákon o veřejných službách v přepravě cestujících z pohledu aplikace informačních technologií RNDr. Jan Kotík, obchodní ředitel Mgr. Bohumír Bartušek,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Integrované dopravní systémy 2013
Advertisements

Novinky v informačních systémech ve veřejné dopravě
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS
Česká asociace organizátorů veřejné dopravy ve světle roku 2010 Lázně Bohdaneč 2011.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Integrace mobilních plateb ve veřejné dopravě Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou 20. – 22. května 2013 RNDr. Jan Kotík Jednatel ČSAD SVT Praha,
softwarová řešení pro osobní dopravu
Sjednocení objednávky dopravní obslužnosti Olomouckého kraje.
ODBAVOVACÍ A INFORMAČNÍ SYSTÉMY
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Martin Rejzl XIX. seminář Integrované dopravní systémy
Projekty EOC v ČR v období
Integrovaný dopravní systém
JEDNOTNÝ ODBAVOVACÍ SYSTÉM V ODIS
Elektronické odbavování cestujících v IDS v ČR- příprava národního standardu květen 2013 INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Integrace technických parametrů EOC v IDS
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS
Integrované dopravní systémy
INTESPOJ Návrh standardizace Informačních systémů
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Plzeňská kartastrana 1 eTown s Plzeňskou kartou.
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
 Vznik sdružení obcí v polovině 90. let  Iniciativa starosty města Benešov a přednosty Okresního úřadu Benešov  Zapojeno více než 100 obcí Dopravní.
PLATBY V DOPRAVĚ Pracovní skupina Sdružení pro dopravní telematiku ČR PREZENTACE PROJEKTU PROJEKT TELEMATIKA VE VEŘEJNÉ DOPRAVĚ – OBLAST SYSTÉMŮ PRO ODBAVENÍ.
ROZVOJ VEŘEJNÉ DOPRAVY VE ZLÍNSKÉM KRAJI
Plzeňské městské dopravní podniky, a. s.
Interoperabilita IDS v rámci ČR.  Spuštěn k  Koordinátor: KORID LK, spol. s r.o.  Zapojení dopravci: ČD, a.s. (regionální doprava) ČSAD.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 ePUSA – elektronický portál územních samospráv Krajský úřad Plzeňského krajeMinisterstvo vnitra.
STANDARDIZACE V EOC inTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jiří Matějec Koordinátor pracovní skupiny Platby v dopravě SDT (ITS&S Czech Republic)
Interoperabilita elektronického odbavování cestujících
2 OBSAH 2 1HISTORIE SPOLEČNOSTI 2HLAVNÍ ČINNOSTI SPOLEČNOSTI 3CENTRÁLNÍ PNEUSERVIS ( CP )  Minulost  Správa pneumatik  Nákup pneumatik  Činnosti středisek.
„Elektronické“ Veřejné zakázky Vladimír Šiška náměstek ministra ředitel sekce ISVS.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Sledování vozidel v reálném čase a využití pro informování cestujících
Bezkontaktní čipová karta v Pražské integrované dopravě OPENCARD
Současnost a vize Integrovaného registru znečišťování životního prostředí Úsek informační podpory, oddělení IRZ/CO.
Společné projekty PID a SID
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA E-Government a elektronický podpis Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky Příspěvek Ministerstva vnitra k informatizaci územních samospráv Ing. Tomáš Holenda ředitel.
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva NKS 2008.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Profesní čipové karty Mgr. Lada Hrůzová Vedoucí projektu Konference ISSS, 24. – 25. březen 2003, KC Aldis Hradec Králové.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
SOUČASNÝ STAV A STRATEGIE PROJEKTU OPENCARD OPENCARD v Praze, dne:
EHealth v Plzeňském kraji , Žďár nad Sázavou Krajský úřad Plzeňského kraje, Odbor informatiky.
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Integrované dopravní systémy v době výběrových řízení Zodpovědnost – rozhoduje se o podobě veřejné dopravy na cca 15 let dopředu Výběrová řízení – šance.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Legislativa v dopravě ČR Ing. Tomáš Matras,
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Elektronické odbavení cestujících v ČR Problematika MHD v mestách SR Hotel pod zámkom, Bojnice Ing. Jiří Matějec SDT; ITS&S (Czech.
Odbavování cestujících Českých drah v tarifech IDS Ing. Petr Vychodil.
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní K620 – ÚSTAV ŘÍDICÍ TECHNIKY A TELEMATIKY ČVUT FD, Konviktská 20, Praha května 2016 Stávající.
ODBAVOVACÍ SYSTÉM V MHD JIHLAVA Martin Zachariáš.
Krajský úřad Jihomoravsk ého kraj e odbor územního plánování a stavebního řádu 20. března 2012 Výzva č. 08 k předkládání žádosti o finanční podporu v rámci.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Integrovaná doprava v Libereckém kraji
Informace o projektech v IDS JMK
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
OPUSCARD PRO ŠKOLY Jan Maxa Roman Kolombo 10. března 2018
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
4D přístup k integraci ve veřejné dopravě
Integrované dopravní systémy Žďár na Sázavou 15. května 2019
Transkript prezentace:

Zákon o veřejných službách v přepravě cestujících z pohledu aplikace informačních technologií RNDr. Jan Kotík, obchodní ředitel Mgr. Bohumír Bartušek, poradce ředitele ČSAD SVT Praha s.r.o.

Zákon o veřejných službách v přepravě cestujících z pohledu aplikace IT 2 Obsah § 7 zákona a Nařízení vlády, týkající se informačních technologií.§ 7 zákona a Nařízení vlády, týkající se informačních technologií. Důvody resp. příčiny, které vedly k zavedení standardů bezkontaktních čipových technologií (BČT) ve veřejné dopravěDůvody resp. příčiny, které vedly k zavedení standardů bezkontaktních čipových technologií (BČT) ve veřejné dopravě Příklady integrovaných dopravních systémů (IDS), charakterizující současnou úroveň využívání BČT. Příklady integrovaných dopravních systémů (IDS), charakterizující současnou úroveň využívání BČT. Představa o postupném přechodu IDS na standardy BČT odbavovacích a platebních systémů ve veřejné dopravěPředstava o postupném přechodu IDS na standardy BČT odbavovacích a platebních systémů ve veřejné dopravě Kroky, které se už pro „bezproblémové zavedení“ standardů BČT podniklyKroky, které se už pro „bezproblémové zavedení“ standardů BČT podnikly Doprovodná opatření k „Zákonu“ v oblasti informačních technologiíDoprovodná opatření k „Zákonu“ v oblasti informačních technologií

Zákon o veřejných službách v přepravě cestujících z pohledu aplikace IT 3 Znění §7 „Zákona“ Elektronické systémy plateb a odbavení cestujícíchElektronické systémy plateb a odbavení cestujících Pokud stát, kraj nebo obec při zajišťování dopravní obslužnosti provozuje elektronické systémy plateb a odbavení cestujících sám nebo prostřednictvím třetích osob, musí tyto systémy, jejich zařízení a technologie určené prováděcím právním předpisem (dále jen “určená zařízení a technologie”) zajišťovat propojitelnost mezi elektronickými systémy plateb a odbavení cestujících. Pokud stát, kraj nebo obec při zajišťování dopravní obslužnosti provozuje elektronické systémy plateb a odbavení cestujících sám nebo prostřednictvím třetích osob, musí tyto systémy, jejich zařízení a technologie určené prováděcím právním předpisem (dále jen “určená zařízení a technologie”) zajišťovat propojitelnost mezi elektronickými systémy plateb a odbavení cestujících. Prováděcí právní předpis stanoví požadavky a postupy pro zajištění technické a provozní propojitelnosti elektronických systémů plateb a odbavení cestujících a určených zařízení a technologií. Prováděcí právní předpis stanoví požadavky a postupy pro zajištění technické a provozní propojitelnosti elektronických systémů plateb a odbavení cestujících a určených zařízení a technologií. Zákon je schválen PS a postoupen SenátuZákon je schválen PS a postoupen Senátu Iniciativa k formulování této problematiky do zákonaIniciativa k formulování této problematiky do zákona Dopravci (Svaz dopravy), některé KÚ, SDT Dopravci (Svaz dopravy), některé KÚ, SDT

Zákon o veřejných službách v přepravě cestujících z pohledu aplikace IT 4 Nařízení vlády k §7 „Zákona“ Nařízení vlády, kterým se stanoví požadavky a postupy pro zajištění propojitelnosti elektronických systémů plateb a odbavení cestujících (EOC)Nařízení vlády, kterým se stanoví požadavky a postupy pro zajištění propojitelnosti elektronických systémů plateb a odbavení cestujících (EOC) Stav projednávání Nařízení Stav projednávání Nařízení  První návrh SDT pro MD, pak řada verzí  MD bez centrální autority  SDT s centrální autoritou (podpora Svazu dopravy) Charakteristika návrhu SDT Charakteristika návrhu SDT  Zodpovědnost za provoz EOC  Postupy pro zajištění interoperability (certifikace + certifikační autorita)  Požadavky na „universální medium“  Požadavky na EOC

Zákon o veřejných službách v přepravě cestujících z pohledu aplikace IT 5 Informace o některých IDS - SID IDS Středočeského krajeIDS Středočeského kraje Zahájení provozu 2005 Zahájení provozu 2005  Clearing EP od 2004  Kupóny od autobusových dopravců (včetně 4 PID) 16 autobusových dopravců (včetně 4 PID) BČK Mifare® Standard 1k, Mifare® DESFire 4k BČK Mifare® Standard 1k, Mifare® DESFire 4k Jeden dodavatel EOC – Mikroelektronika Jeden dodavatel EOC – Mikroelektronika Clearingový systém CARDS EXCHANGE Clearingový systém CARDS EXCHANGE  Průměrný počet transakcí 1,3 mil. měsíčně  Křížově 6%  Průměrná výše transakcí 25,8 mil. Kč/měs.  Křížově 11 %

Zákon o veřejných službách v přepravě cestujících z pohledu aplikace IT 6 Informace o některých IDS – IDS Pk IDS Pardubického krajeIDS Pardubického kraje Zahájení provozu 2008 Zahájení provozu 2008  Clearing EP od 2006  Veolia Transport Východní Čechy – SID  Kupóny od dopravců (7 BUS, ČD, DpmP) 9 dopravců (7 BUS, ČD, DpmP) BČK Mifare® Standard 1k BČK Mifare® Standard 1k Dodavatel EOC – Mikroelektronika Dodavatel EOC – Mikroelektronika  Vlaky ČD a celá DpmP integrována pomocí papírové kopie kupónu – vydávají ČD Clearingový systém CARDS EXCHANGE Clearingový systém CARDS EXCHANGE  Průměrný počet transakcí 0,7 mil. měsíčně  Křížově 1% (jen BČK)  Průměrná výše transakcí 13,5 mil. Kč/měs.  Křížově 1% (jen BČK)

Zákon o veřejných službách v přepravě cestujících z pohledu aplikace IT 7 Informace o některých IDS - IDOL IDS Libereckého krajeIDS Libereckého kraje Zahájení provozu (EP i kupóny najednou) Zahájení provozu (EP i kupóny najednou) 6 dopravců (4 ČSAD, ČD, DpmL) 6 dopravců (4 ČSAD, ČD, DpmL)  BČK vydává centrálně LIS  Dopravní aplikace vlastní (spravují) ČSAD a DpmL BČK Mifare® Standard 4k BČK Mifare® Standard 4k Dodavatelé EOC Dodavatelé EOC  HAGUESS, Mikroelektronika – výdej BČK  EM TEST – PAD  DpmL – Mikroelektronika  ČD – XT CARD, EM TEST Clearingový systém CARDS EXCHANGE Clearingový systém CARDS EXCHANGE  Průměrný počet transakcí 240 tis. měsíčně  Křížově 16%  Průměrná výše transakcí 18,0 mil. Kč/měs.  Křížově 34%

Zákon o veřejných službách v přepravě cestujících z pohledu aplikace IT 8 Příklady odhalení nekalých praktik s BČK prostřednictvím CARDS EXCHANGE Dobíjení elektronické peněženky na náhradních odbavovacích zařízeníchDobíjení elektronické peněženky na náhradních odbavovacích zařízeních Zvýhodněný nákup jízdenek prostřednictvím neoprávněného použití elektronické peněženky oproti nákupu jízdenky v hotovostiZvýhodněný nákup jízdenek prostřednictvím neoprávněného použití elektronické peněženky oproti nákupu jízdenky v hotovosti

Zákon o veřejných službách v přepravě cestujících z pohledu aplikace IT 9 Postupné zavádění standardu EOC, akceptující zákonné standardy, by měl umět z větší části akceptovat i stávající média – BČKEOC, akceptující zákonné standardy, by měl umět z větší části akceptovat i stávající média – BČK Cestující by si postupně měli vyměňovat stávající média – BČK – za standardizovaná v případě, že jim budou poskytovat širší a komfortnější rozsah služebCestující by si postupně měli vyměňovat stávající média – BČK – za standardizovaná v případě, že jim budou poskytovat širší a komfortnější rozsah služeb

Zákon o veřejných službách v přepravě cestujících z pohledu aplikace IT 10 Cesta k realizaci … Program ALFAProgram ALFA Podpora aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje Podpora aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje Technologická agentura České republiky Technologická agentura České republiky Financování – převážně EU Financování – převážně EU ProjektProjekt Standard EOC (elektronické odbavení cestujících) Standard EOC (elektronické odbavení cestujících) 2011 až až 2013 Řešitelský tým Řešitelský tým  ČVUT (Dopravní fakulta a její ústavy)  Svaz dopravní telematiky (SDT)  XT CARD, ČSAD SVT Praha Spolupráce Spolupráce  Mikroelektronika, EM TEST

Zákon o veřejných službách v přepravě cestujících z pohledu aplikace IT 11 … a její předpokládaný výsledek Národní standard (konkrétní technický a organizační popis) interoperability el. odbavovacích systémů ve veřejné dopravěNárodní standard (konkrétní technický a organizační popis) interoperability el. odbavovacích systémů ve veřejné dopravě Specifikace centrálního systému interoperabilitySpecifikace centrálního systému interoperability Specifikace certifikačního pracovištěSpecifikace certifikačního pracoviště Funkční certifikační pracoviště použitelné pro testy interoperability el. odbavovacích systémůFunkční certifikační pracoviště použitelné pro testy interoperability el. odbavovacích systémů

Zákon o veřejných službách v přepravě cestujících z pohledu aplikace IT 12 Očekávané výstupy z realizace Nařízení vlády Nadregionální interoperabilita - možnost cestujícího cestovat v rámci ČR s jediným cestovním dokladem napříč regiony, městy a druhy dopravy – důležitý nástroj zvýšení atraktivity veřejné dopravyNadregionální interoperabilita - možnost cestujícího cestovat v rámci ČR s jediným cestovním dokladem napříč regiony, městy a druhy dopravy – důležitý nástroj zvýšení atraktivity veřejné dopravy Možnost zapojení dopravců do různých IDS s využitím jednoho odbavovacího zařízení, které bude vyhovovat standarduMožnost zapojení dopravců do různých IDS s využitím jednoho odbavovacího zařízení, které bude vyhovovat standardu Možnost získat podklady pro optimalizaci dopravní obslužnosti pro státní správuMožnost získat podklady pro optimalizaci dopravní obslužnosti pro státní správu

Zákon o veřejných službách v přepravě cestujících z pohledu aplikace IT 13 Dotazy

Zákon o veřejných službách v přepravě cestujících z pohledu aplikace IT 14 Děkujeme za pozornost ! Kontakty: