KIV/PPA1 cvičení 6 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Datový typ pole –Jednorozměrná a vícerozměrná –Práce s vektory a maticemi.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pole Příklad: přečíst teploty naměřené v jednotlivých dnech týdnu, vypočítat průměrnou teplotu a pro každý den vypsat odchylku od průměrné teploty Řešení.
Advertisements

Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Funkce Připomeňme si program pro výpočet faktoriálu:
Programování funkcí v Excelu (pole)
Programování 2 Cvičení 5.
ALGO – Algoritmizace 6. cvičení
Visual Basic POLE. 2 POLE Pole - je řada prvků označených indexem Například: řada čísel, které spolu nějak souvisejí řada známek jednoho studenta řada.
DATOVÝ TYP POLE.
Třída Array Je součásti balíčku java.util Účelem je usnadnit práci s poli Metody – nejpoužívanější equel(),fill(),sort() a binarySearch() equels() Slouží.
Pole, ukazatele a odkazy
Strukturované datové typy
Metody (funkce, procedury)
1/12 ALGO – Algoritmizace 5. cvičení 1.ročník, ZS Ing. Zdena DOBEŠOVÁ, Ph.D.
Algoritmy I Cvičení č. 5.
Algoritmy I Cvičení č. 1.
4IT1014IT101 Pátá přednáška Datové struktury - pokračování Statické prvky třídy.
Vytvoření prvního programu
Algoritmy I Cvičení č. 4.
Programování v Pascalu Přednáška 7
JavaScript - 5. část Pole Ústav automatizace inženýrských úloh a informatiky FAST VUT v Brně 0U2 - Základy informatiky a výpočetní techniky 2.
KIV/ZI cvičení 11 Tomáš Potužák. Procvičení funkcí I Příklad 1 – Do buňky E3 zapíšeme vzorec =C3*$C3+C$3 a zkopírujeme ho do buněk E2, D3 a D2. Co bude.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá pole řetězec debugr.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá. Odkazy - oficiální stránky (překladače, help, metody, vývojové prostředí NetBeans,...)
KIV/PPA1 cvičení 11 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Souborový vstup a výstup Práce s textovými soubory.
Datové struktury. 2 Co je datová struktura v C datový typ složený z jiných datových typů nejjednodušší datová struktura je pole. všechny jeho prvky jsou.
C# - struktury, výčtové typy, pole
KIV/PPA1 cvičení 7 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Zadání samostatné práce –Vysvětlení nejasností –Způsob odevzdání –Hodnocení Řazení Vyhledávání.
Počítače a programování 1 8.přednáška. Obsah přednášky Řetězce - deklarace a vytvoření Základní metody pro práci s řetezci Znaky - třída Character Základní.
Časová složitost algoritmů
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Ukazatele a pole 10 Verze
VISUAL BASIC PRALG.
KIV/PPA1 cvičení 8 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Objekty v Javě Třída Konstruktor Metody Metody a proměnné třídy x instance Program sestávající.
Datové typy a struktury
2 CYKLUS S PEVNÝM POČTEM OPAKOVÁNÍ Podle řídící proměnné proveď n-krát příkaz P1.
Dědičnost - inheritance dědičnost je jednou z forem znovupoužitelnosti dědičnost je jednou z forem znovupoužitelnosti B A Třída A je předkem třídy B Třída.
Napište program v C pro výpočet plochy obdélníka se stranami A=3 a B=2. Výsledek vytiskněte s patřičným komentářem na obrazovku formátovým příkazem printf.
Aplikační počítačové prostředky X15APP MATLAB Katedra elektroenergetiky, Fakulta elektrotechniky ČVUT, Technická 2, Praha 6 Ing. Zbyněk Brettschneider.
KIV/PPA1 cvičení 9 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Třída String a její metody –Řetězce a operace s nimi.
Pole Arrays.
ALGO – Algoritmizace 4. cvičení 1.ročník, ZS Ing. Zdena DOBEŠOVÁ, Ph.D.
Netrvaloppa21 Vytvořte třídu Student pro reprezentaci struktury student na ZČU. Atributy třídy budou fakulta a osobniCislo. Název třídy: Student proměnné.
PPA1 – 5.cvičení Pavel Bžoch.
Vektorové prostory.
Počítače a programování 1 7.přednáška. Základy Pole ve třídách a metodách Pole Arrays.
OSNOVA: a) Algoritmy třídění b) Třídění dynamických záznamů Jiří Šebesta Ústav radioelektroniky, FEKT VUT v Brně Počítače a programování 1 pro obor EST.
KIV/PPA2 1.cvičení Cvičící: Pavel Bžoch. Údaje o cvičícím Pavel Bžoch Kancelář: UL408 Konzultační hodiny: –Středa 12:05 – 12:50 –Čtvrtek 11:10 – 11:55.
Příklady v jazyku C – část 8. Napište program, který inicializuje 2-rozměrné pole uživatele (5 řádků, 2 sloupce) a naplní ho hodnotami (první sloupec.
OSNOVA: a) Ukazatel b) Pole a ukazatel c) Pole ukazatelů d) Příklady Jiří Šebesta Ústav radioelektroniky, FEKT VUT v Brně Počítače a programování 1 pro.
ZÁKLADNÍ POJMY. ZDROJOVÝ TEXT PROGRAMU Tvoří: klíčová slova komentáře identifikátory.
Jazyk C A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ Část II.
Jazyk C A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ Část I.
Vícerozměrná pole (1) Jazyk C povoluje, aby pole mělo více rozměrů (dimenzí) než jeden Z vícerozměrných polí bývá nejčastěji použí-váno pole dvourozměrné.
ROOT
VISUAL BASIC PRALG.
Úvod do programování2 Vyučující: Mgr. Vítězslav Jersák Web: xjv.webnode.cz.
ALGO – Algoritmizace 7. cvičení – ročník, ZS Ing. Zdena DOBEŠOVÁ, Ph.D.
Typ struktura (1) Datový typ struktura (struct) je agrego-vaný heterogenní datový typ Jedná se o skupinu několika proměnných, které mohou mít různé datové.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Programování ENUM, SWITCH,pole jednorozměrná a vícerozměrná, deklarace, inicializace, kopírování, porovnání Erik Král.
Vícerozměrná pole (1) Jazyk C povoluje, aby pole mělo více rozměrů (dimenzí) než jeden Z vícerozměrných polí bývá nejčastěji použí-váno pole dvourozměrné.
Uživatelem definované datové typy
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
Programování v jazyce C++
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Typ pole (1) Proměnná typu pole představuje kolekci proměnných stejného datového typu, které mohou být označovány společným jménem (identifikátorem) Pole.
Typ ukazatel (1) Proměnné typu ukazatel (pointer) uchovávají paměťovou adresu Hodnota ukazatele říká, kde (na jaké adrese) se v paměti nachází nějaký objekt.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
Kinematika hmotný bod: těleso s nekonečně malými rozměry, ale nenulovou hmotností, tj. žádné otáčení, žádná deformace atd. = bodová hmotnost popis pohybu.
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Transkript prezentace:

KIV/PPA1 cvičení 6 Cvičící: Pavel Bžoch

Osnova cvičení Datový typ pole –Jednorozměrná a vícerozměrná –Práce s vektory a maticemi

Práce s poli I Uchování více prvků stejného typu v jedné proměnné –Jeden či více rozměrů –Libovolného typu (int, double…) –Velikost pole (počet prvků) se určuje při vytvoření pole –K jednotlivým prvkům se přistupuje pomocí indexu v [] počínaje indexem 0 až velikost pole - 1

Práce s poli II Deklarace: –typPole[] nazevPole = new typPole[pocetPrvku]; –typPole[] nazevPole; nazevPole = typPole[pocetPrvku]; -Při více rozměrech více párů [] za sebou -např. 2-rozměrné pole (matice): typMatice[][] nazevMatice = new typMatice[pocetRadek][pocetSloupcu];

Práce s poli III Pomocné názvy: –Jednorozměrné pole: vektor –Dvourozměrné pole: matice Velikost (rozměr) pole lze zjistit z proměnné length –nazevPole.length –nazevPole[0].legth //druhý rozměr u matice

Práce s vektorem //nacteni prvku do vektoru Scanner sc = new Scanner(System.in); int[] pole= new int[3]; for (int i = 0; i < pole.length; i++) { pole[i] = sc.nextInt(); } //tisk vektoru for (int i = 0; i < pole.length; i++) { System.out.println(pole[i]); } //Alternativne: Arrays.toString(pole);

Práce s maticí - příklady //nacteni matice Scanner sc = new Scanner(Systém.in); double[][] matice = new double[4][4]; for (int i = 0; i < matice.legth; i++){ for(int j=0; j < matice[i].legth; j++){ matice[i][j] = sc.nextInt(); } //tisk matice double[][] matice = new double[4][4]; for (int i = 0; i < matice.legth; i++){ for(int j = 0; j < matice[i].legth; j++){ System.out.println(matice[i][j]) }