Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen.
Advertisements

Trh a jeho zákonitosti.
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Poptávka na trhu zboží a služeb
VEŘEJNÁ EKONOMIE JAKO VĚDA. SEZNAM LITERATURY.
Objem a struktura trhu. Průmyslový řetězec Skládá se ze všech sektorů průmyslu, které jsou zapojeny do realizace výrobku Proces od získávání surovin přes.
Cena v pojetí marketingu
VY_32_INOVACE_EKO_15 CENA I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: typy cen, stanovení.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Cenová strategie Eduard Andráši.
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Cenová strategie Jiří Pixa.
A) Determinanty nabídky
Základy marketingu šestá přednáška
Tržní mechanismus a jeho fungování, makroekonomické výstupy
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
Koncepce marketingového řízení
5.Měření trhu.
Tržní hospodářství I. Petr Machala.
Mikroekonomie I Nabídka dokonale konkurenční firmy
Mikroekonomie I Chování firmy v modelu dokonalé konkurence
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
DOKONALÁ KONKURENCE.
úvod pojetí a obsah marketingu
Analýza poptávky. Poptávka po produkci firmy jako významný parametr rozhodování firmy. Faktory determinující poptávku a odhady poptávkových funkcí. Alternativní.
Struktura stavebního trhu Obr. č. 1:. Interakce stavebního trhu s vnějším okolím Obr. č. 2:
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Trh Pavel Šuranský.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Odbyt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Poptávka na trhu zboží a služeb Ing. Vojtěch Jindra
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Podnikatelský plán struktura plánu.
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Nedokonalé konkurence
Celkový a mezní produkt
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Struktura přednášky Analýza poptávky
Náklady, příjmy, ekonomický zisk
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Model strategie marketingového mixu
Charakteristika a podmínky dokonalé konkurence
Případová studie Klasik teoretická východiska
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Objem a struktura trhu. Segmentace trhu Podmínky: Velikost Měřitelnost Dostupnost Vnitřní homogennost.
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
MARKETING Přednáška P
Marketingový systém řízení
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Mgr. Rostislav Navláčil 15. Trh práce Občanská nauka 1. – 4.
Měření výkonu ekonomiky TNH 2 (S-2B)
ZÁKLADY EKONOMIE Nabídka 3. přednáška
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
MARKETING Přednáška P
Tržní síly nabídky a poptávky, elasticita a její aplikace TNH 1 (S-3)
Transkript prezentace:

Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky Velikost trhu a faktory jeho vývoje Metody stanovení velikosti trhu a poptávky Ukazatele postavení firmy na trhu

Kolik mohou zákazníci koupit celkem? Kolik od nás? TRH Kolik mohou zákazníci koupit celkem? Kolik od nás?

Trh tvoří všichni současní nebo potenciální zákazníci, kteří sdílejí specifickou potřebu resp. požadavek a jsou ochotni a schopni ho uspokojit nákupem určitého výrobku. Otázky na: definici trhu popis trhu objem trhu strukturu trhu vývoj trhu

Pojetí trhu Ekonom - abstraktní x konkrétní Marketér - z hlediska lidského faktoru, zeměpisně, jako celkové místo obchodu, jako interakce vztahů

Trh je vymezen: geograficky typem výrobku délkou časového horizontu použitou jednotkou typem zákazníka

Popis trhu Druh spotřebitele Druh nákupu Povaha výrobku Charakter poptávky

Je funkcí odezvy na mkt aktivity firem. Poptávka se může vztahovat k celému trhu nebo k nabídce konkrétního podniku. Je funkcí odezvy na mkt aktivity firem. konjuktura Q recese Výdaje na NV,D,K

Zboží dlouhodobé spotřeby Poptávka počáteční P. výměnná P. dodatečná Rozšířená p. Metody předpovědi poptávky Kvantitativní Kvalitativní

Kapacita trhu Potenciál trhu Obsluhovaný trh Proniknutý trh

Kapacita trhu = celkový počet potenciálních spotřebitelů Vycházíme z předpokladu, že by daný produkt kupovali všichni.

Potenciál trhu označuje celkové množství výrobku, které by daný trh byl schopen koupit v případě, že by všichni ti, kteří připadají v úvahu disponovali kupní silou. závisí na: počtu potenciálních kupujících intenzitě spotřeby (kolikrát denně) marketingových aktivitách firem (V,D,K)

Příklad: žiletky Potenciální počet spotřebitelů Potřeba: hladká tvář bez vousů Muži Muži starší 15 let Bez „vousatých“ Bez „bezdomovců“ Výše příjmu,….

Potenciál prodeje podniku =podíl na potenciálu trhu, který může podnik maximálně získat Je ovlivňován: Současným potenciálem prodeje Mkt aktivitami v minulosti a současnosti Kupní silou Cenami a kvalitou výrobků ve srovnání s konkurenčními výrobky Aktivitami konkurence Stupněm distribuce Substitučními výrobky

Obsluhovaný trh = část trhu nebo tržní segment, který se firma rozhodne obsluhovat

Proniknutý trh = zákazníci, kteří již uskutečnili nákup konkrétního výrobku ukazatel penetrace – udává (v %) podíl těch, kteří si výrobek koupili, na celkovém počtu možných uživatelů

VELIKOST TRHU VELIKOST PRODEJE P. Udává celkové množství výrobků, které lze v daném období na daném trhu „reálně“ prodat. VELIKOST PRODEJE P. Udává množství výrobků určitého podniku, které lze v daném období na daném trhu „reálně“ prodat.

Metody stanovení velikosti trhu a TP Rovina výrobce vel. trhu = dovoz+vl. výroba-vývoz vel. trhu = počet dodavatelů x průměrný obrat

Úroveň obchodu vel. trhu = počáteční zásoba+nákup-konečná zásoba vel. trhu = počet prodejen x průměrný obrat x průměrný podíl z obratu

vel. trhu = obyvatelstvo x průměrné užití na osobu Úroveň kupujícího Zboží krátkodobé spotřeby: vel. trhu = obyvatelstvo x průměrné užití na osobu vel. trhu = obyvatelstvo x průměrné užití na osobu x průměrná cena - úroveň proniknutí

vel. trhu = počáteční poptávka +výměnná poptávka+dodatečná poptávka Zboží dlouhodobé spotřeby: vel. trhu = počáteční poptávka +výměnná poptávka+dodatečná poptávka

Ir = Kt / K(t-1) Tp = Qp / Kt * 100% Index růstu (trhu, prodeje) Tržní podíl Tp = Qp / Kt * 100%