Nepravidelná slovesa (rozšíření IV). lire (číst) Je lis Tu lis Il lit Elle lit Nous lisons Vous lisez Ils lisent Elles lisent.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DÉSCRIPTION DU LIEU VY_32_INOVACE_5B16.
Advertisements

PASSÉ COMPOSÉ (MINULÝ ČAS SLOŽENÝ)
singulier pluriel me, m’ nous te, t ’ vous le, l’ la, l’ en les
Co to je ???????? Co to je ? Opice Australopitek Homo habilis
LES PRONOMS INDÉFINIS NEURČITÁ ZÁJMENA
Quelle couleur est-ce? Doplň.
IMPÉRATIF ROZKAZOVACÍ ZPŮSOB
LES PRONOMS POSSESSIFS
FUTUR SIMPLE BUDOUCÍ ČAS
Grammaire – être Complète.
Pohádka - český jazyk Mgr
LES VERBES AU PRÉSENT PŘÍTOMNÝ ČAS
Expressions avec le verbe ÊTRE Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj.
CONDITIONNEL PRÉSENT PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB
VY_32_INOVACE_B3 IMPARFAIT MINULÝ ČAS.
Prévisions météo Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Article partitif – dělivý člen
VY_32_INOVACE_5A17.  Le Moyen Age  La Rennaissance  Le XVIIIe siecle  Le Romantisme  Le Réalisme  Le Symbolisme  Le XXe siecle CONTENU.
Pays francophones Francouzština Autor: Mgr. Dagmar Mynářová
Expressions familières Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských.
Le verbe.
Expressions avec le verbe AVOIR Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj.
FUTUR PROCHE Ester Maternová.
Logement - révision Francouzština Autor: Mgr. Dagmar Mynářová
Ester Maternová. L´article définiLELALES L´article indéfiniUNUNEDES L´article contractéDUDE LADES AUA LAAUX.
Passé composé Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Sur la route Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Ester Maternová Le verbe auxiliaire avoir/ être avec le participe passé AVOIR+PARTICIPE PASSÉ ETRE Ex. J´ai parlé.
AnotaceMateriál tvoří prezentace.Po obvyklém způsobu uvedení a základního procvičení učiva, rozšíříme slovní zásobu, sloveso être. AutorMgr. Olga Medunová.
Qui / Que Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Pronoms Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro.
Publicité Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Interdictions Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Les adjectifs démonstratifs II (le pluriel). La révision (le singulier) Traduisez Máme rádi tento film. Moji rodiče bydlí v tomto bytě. Petr si chce koupit.
Enigmes Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro.
Subjonctif_2 Fj_4_178_subjonctif2. 2 Comment créer le subjonctif au pluriel On conjugue le verbe au présent Nous parl ons On ajoute ces terminaisons –
Inscriptions Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Panneaux Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
AnotaceMatriál tvoří prezentace.Úkolem je pozdravit,představit se a oslovit ve FJ AutorMgr. Olga Medunová JazykFrancouzština Očekávaný výstupOsvojení dialogu.
Réalisation: Lenka Manová
AnotaceMateriál tvoří prezentace. Procvičování přívlastňovacích zájmen v jednotném a množném čísle v hovorových tématech. AutorMgr. Olga Medunová JazykFrancouzština.
FAMILLE COI, APPELER, QUI, QUE, FEMIIN, IL…? VOIR, ECRIRE…
Magasins Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Subjonctif présent Francouzština Autor: Mgr. Dagmar Mynářová
Tout et autres indéfinis. Tout 1)pronom (samostatné užití) 2)adjectif (spolu s podstatným jménem) 3)adverbe („úplně“)
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je vais chez le médecin Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
Evropská obchodní akademie, Děčín I, Komenského náměstí 2, příspěvková organizace IČ tel Reg.č. projektuCZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je fais la cuisine, je vais au resto Autor: Mgr.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Štěpánka Satoriová Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ J´habite au premier étage Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je tiens le dialogue Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
La Joconde Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastŽivot ve Francii Datum vytvoření RočníkKvarta,
Milan Kundera Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFrankofonie Datum vytvoření Ročník3., 4. ročník.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Téma: Les boissons VY_32_INOVACE_292.
GE - Vyšší kvalita výuky
Les homophones Tematická oblast Slovní zásoba Datum vytvoření Ročník
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Téma: À la table VY_32_INOVACE_297.
Výchova přirozeného zdravi
Výchova přirozeného zdravi
Les Incas Les fils du Soleil Dlouho po Babylonu Velké Čínské zdi
Le subjonctif présent.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Štěpánka Satoriová Název materiálu:
© Nakladatelství Draco
Transkript prezentace:

Nepravidelná slovesa (rozšíření IV)

lire (číst) Je lis Tu lis Il lit Elle lit Nous lisons Vous lisez Ils lisent Elles lisent

écrire (psát) J’écris Tu écris Il écrit Elle écrit Nous écrivons Vous écrivez Ils écrivent Elles écrivent

apprendre (učit se) (podobně prendre, comprendre, surprendre…) J’apprends Tu apprends Il apprend Elle apprend Nous apprenons Vous apprenez Ils apprennent Elles apprennent

dire (říct, říkat) Je dis Tu dis Il dit Elle dit Nous disons Vous dites Ils disent Elles disent

Trouvez les formes correctes Tu (dire) … Marc et Pierre (ne pas écrire) … Nous (comprendre) … Je (ne pas lire) … Claire (apprendre) …

Corrigé Tu dis. Marc et Pierre n’écrivent pas. Nous comprenons. Je ne lis pas. Claire apprend.

Traduisez Učíme se francouzsky. Lukáš píše dopis. Nerozumíte? Čtu zajímavou knížku. Marie říká pravdu (la vérité)

Corrigé Nous apprenons le français. Luc écrit la lettre. Vous ne comprenez pas? Je lis un livre intéressant. Marie dit la vérité.

Merci pour votre attention!