Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0985 Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Komplexní geografická charakteristika jihozápadní Asie
Advertisements

Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Dánsko Zeměpis VY_32_INOVACE_295, 15. sada, Z2
Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
JIHOZÁPADNÍ ASIE.
AUTOR: Mgr. Josef Zhorný
JZ Asie Autor: Mgr. Marian Solčanský
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ASIE Jihozápadní Asie III2-Z7-II-01
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
VY_32_INOVACE_4.1.GE2N.09/Mč Jihozápadní Asie.
JIHOZÁPADNÍ ASIE = „BLÍZKÝ VÝCHOD“
Jihozápadní Asie Přibližná mapa Jihozápadní Asie.
VY_32_INOVACE_ 10 Asie - Jihozápadní Asie
JIHOZÁPADNÍ ASIE ARABSKÝ SVĚT SVĚT POUŠTÍ SVĚT ISLÁMU SVĚT ROPY.
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 2.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Jihozápadní Asie.
Zpracovala Karolíne AL-Eraidiová a Barbora Vodňanská
JIHOZÁPADNÍ ASIE.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Islám, ropa, oblast napětí
Autor: Mgr. Věra Sklenářová
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 2.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Stravování při žaludečních a dvanáctníkových vředech
VY_52_INOVACE_03/2/9_ZEMĚPIS
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
JZ Asie Zahrnuje oblast Malé Asie, Arabského poloo., kolem Perského zálivu mezi Středozemním, Černým mořem a Indickým oc. Arabský štít, který tvoří nejstarší.
Severní Afrika Název školy
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Najdi na slepé mapě Asie státy podle zadání
Severní Afrika Geografie Autor: Mgr. Jaromír Vaněk
STRAVOVACÍ ZVYKLOSTI CIZINCŮ
Předmět: Základy společenských věd Ročník: III.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
HOSPODÁŘSTVÍ. Velikost ekonomiky Poř.státmld. US$ PPP (2003) 1.USA Čína Japonsko Indie Německo Spojené království1.
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
Rozšíření Islámu v dnešní době
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
Kód VM: VY_32_INOVACE_4PRI16 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Miroslav Přichystal Datum:
Hospodářství - průmysl a zemědělství Soňa Medlová, 3.C
GASTRONOMIE V EVROPSKÉM KONTEXTU
Jihozápadní Asie Materiál byl vytvořen v rámci projektu
OBLASTI ASIE Podle tradičního dělení se Asie člení na 7 oblastí
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_JIHOZÁPADNÍ ASIE ROČNÍK: 7. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda.
VY_32_INOVACE_ Jihozápadní Asie – 2. část Blanka Škantová Zeměpis listopad ročník Prezentace je určena pro představení JZ Asie, zemědělství.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Jihozápadní Asie ropa islám Izrael.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_JIHOZÁPADNÍ ASIE TEMA: ZEMĚPIS.
VY_32_INOVACE_Fi_III_05 Název Zemědělství /živočišná výroba/
ZEMĚPIS - SVĚT Regiony Asie 1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
BLÍZKÝ A STŘEDNÍ VÝCHOD
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Lokalizace Asie - významná místa /politická geografie/
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Liga arabských států /LAS/
ASIE - HOSPODÁŘSTVÍ VY_32_INOVACE_07-25 Ročník: VII. r.
Předmět: Zeměpis Ročník: 7. Tématický celek: Regiony světa – Asie
Kuvajt
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Transkript prezentace:

Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1. Téma: Regionální a politická geografie světa Vypracoval:Mgr. Laibnerová Andrea Materiál: VY_32_INOVACE_145 Datum: Anotace:Světová gastronomie v JZ Asii Obor: M/02 Cestovní ruch

Regionální a politická geografie světa Světová gastronomie v JZ Asii

Jihozápadní Asie Střední východ, Blízký východ, Přední Asie či Západní Asie POD JAKÝM NÁZVEM MŮŽEME JEŠTĚ TENTO REGION NALÉZT?

Jihozápadní Asie VYPIŠ STÁTY TOHOTO MAKROREGIONU

Státy jihozápadní Asie Afghánistán Ázerbájdžán Arménie Bahrajn Gruzie Irák Írán Izrael Jemen Jordánsko Katar Kuvajt Kypr Libanon Omán Palestinská autonomie Saúdská Arábie Spojené arabské emiráty Sýrie Turecko

Zemědělství jihozápadní Asie Mezi nejdůležitější pěstované plodiny patří obilniny, datle, fíky a jiné subtropické ovoce a ve Středomoří tradiční olivy

extenzivní chov zvířat severní část kozy a skot Arabský poloostrov tradiční chov velbloudů v některých bohatších státech (např. Írán) se v posledních letech rozvíjí intenzivní chov drůbeže Zemědělství jihozápadní Asie

JZ Asie – národní kuchyně Ovlivněna Dálným východem – Indie, Persie, Malá Asie, Balkán, sev. Afrika.. Úzce ovlivněna náboženstvím Zákaz alkoholu a vepřového masa (nečisté) Nejvhodnější pro vyznavače islámu: – Skopové, zelenina, rýže, koření, luštěniny (islám)

Arabské státy Národní nápoj Arabů: Kuskus, pšeničné placky Hovězí a skopové maso, ryby, drůbež těžké moučníky s ovocem mléčné výrobky - kefír alternativy vína – mošty, šerbet (ovocný nápoj) káva VYJMENUJ A UKAŽ NA MAPĚ ARABSKÉ STÁTY. CO MAJÍ SPOLEČNÉHO?

Sýrie, Libanon JSOU TYTO ZEMĚ VNITROZEMSKÉ, NEBO PŘÍMOŘSKÉ? ryby – rozsáhlá tržiště ragú s kyselým mlékem a na sezamovém oleji Jordánsko - ostře kořeněné velbloudí maso Masité pokrmy - silně aromatické omáčky Časté dochucení cibulí a česnekem Koření: pepř, pálivá paprika, šafrán, máta,muškátový oříšek, skořice, zázvor.. => pasty a práškové směsi

Kontrolní otázky 1)Ze které suroviny vaří každá země tohoto regionu? 2)Co ovlivňuje některé národy ve výběru jídla? 3)Jaké exotické ovoce se pěstuje v tomto regionu?

Děkuji za pozornost, dnešní hodina je u konce

pestujte-mlsejte/ _nullamunjie_olive_grove03.jpg vyroba-koziho-syra/ Použité zdroje