Násobení mnohočlenů. c d ab S Obsah velkého obdélníku S = (a+b).(c+d)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rovnice s jednou neznámou 8. ročník
Advertisements

Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Algebraické výrazy – početní operace
Mnohočleny a algebraické výrazy
Slovní úloha o společné práci
Rozklad na součin Vzorce usnadňující úpravu
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Rozdíl druhých mocnin a2 - b2 Autor: Vladislava Hurajová.
Druhá mocnina rozdílu (a – b)2.
Mnohočleny Násobení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
NázevNásobení mnohočlenů Předmět, ročník Matematika, tercie (3. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Výkladová.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výrazy.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Úpravy mnohočlenů - vzorce
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Násobení mnohočlenů.
Obsahy základních obrazců
Řešte rovnici a proveďte zkoušku: (s – 2) 2 = (s + 1) (s – 4) -
Sčítání mnohočlenů Matematika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
* Násobení mnohočlenů Matematika – 8. ročník *
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Sčítání a násobení výrazů
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Násobení desetinných čísel
Mnohočleny Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
* Mnohočleny Matematika – 8. ročník *.
Postup při úpravě výrazu na součin vytýkáním před závorku.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Rozklad mnohočlenů na součin - vytýkání
Rozdíl čtverců.
Podíl (dělení) mnohočlenů (dělení mnohočlenu mnohočlenem)
Úprava výrazu na součin vytýkáním před závorku.
Podíl (dělení) mnohočlenů
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Rozklad mnohočlenů na součin
Násobení mnohočlenů SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Mnohočleny – sčítání a odčítání
Druhá mocnina rozdílu.
Rozklad mnohočlenů na součin
Číselné výrazy s proměnnou
ČÍSELNÉ OBORY, VÝRAZY - OPAKOVÁNÍ Cyrilometodějská církevní základní škola Lerchova 65, Brno Tento výukový materiál vznikl v rámci projektu EU–peníze do.
Mnohočleny Václav Dobiáš Jiří Komínek. Alois Bedřich 10 Alois Bedřich 10 Obvod = a nebo můžeme napsat Obvod = Alois = a Bedřich = b Alois + Bedřich +
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 18 – Výrazy a operace s mnohočleny – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Lineární rovnice a jejich soustavy
Tercie Rovnice Rovnice – lineární rovnice se zlomky podrobný postup na konkrétním příkladu.
Vzorce pro druhé mocniny dvojčlenů (a – b)²=(a – b).(a – b)
Zlomky Složené zlomky..
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
VY_32_INOVACE_Pel_I_06 Výrazy – postupné vytýkání
Písemné násobení jednociferným činitelem
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Ekvivalentní úpravy rovnice
Rozklad mnohočlenů na součin
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Rozklad mnohočlenů na součin
Zlomky Složené zlomky..
Jednočleny a mnohočleny Sčítání a odčítání
Transkript prezentace:

Násobení mnohočlenů

c d ab S Obsah velkého obdélníku S = (a+b).(c+d)

ab c d Obsah velkého obdélníku S = (a+b).(c+d)

S1S1 S3S3 S2S2 S4S4 ab c d Obsahy malých obdélníků S 1 = a.c S 2 = a.d S 3 = b.c S 4 = b.d

S1S1 S3S3 S2S2 S4S4 Obsah velkého obdélníku je roven součtu obsahů malých obdélníků c d ab S

S1S1 S3S3 S2S2 S4S4 ab c d Obsahy malých obdélníků S 1 = a.c S 2 = a.d S 3 = b.c S 4 = b.d Obsah velkého obdélníku S = (a+b).(c+d) S = S1 S1 + S2 S2 + S3 S3 + S4S4 (a+b).(c+d) = a.c + a.d + b.c + b.d

Mnohočlen mnohočlenem násobíme tak, že každý člen prvního mnohočlenu vynásobíme každým členem druhého mnohočlenu („roznásobíme závorky“). Př.: (4x – 5y ).(6x -3y) =4x.6x +4x.(-3y) +(-5y).6x +(-5y).(-3y)= = 24x 2 – 12xy – 30xy + 15y 2 = 24x 2 – 42xy + 15y 2

Vynásob mnohočleny a uprav: (2,4a - 2)(3a 2 + 6) = (x – y)(x 2 + x + 2y) = (-3c – 4d)(6c – 7d) = (5a 2 + 4ab – 9b 2 )(2a – 7b + 3b 2 ) = (3x – 11y)(4 – 2x) – (6y – 3)(2 + 5x) =

(2,4a - 2)(3a 2 + 6) = 7,2a 3 – 6a ,4a -12 (x – y)(x 2 + x + 2y) = x 3 + x 2 + xy - x 2 y – 2y 2 (-3c – 4d)(6c – 7d) = -18c 2 – 3cd +28d 2 (5a 2 + 4ab – 9b 2 )(2a – 7b + 3b 2 ) = = 10a 3 –27a 2 b+15a 2 b 2 –46ab 2 +12ab 3 +63b 3 –27b 4 (3x – 11y)(4 – 2x) – (6y – 3)(2 + 5x) = = 12x- 6x y+22xy- 12y- 30xy x = = - 6x x – 8xy – 56y + 6