Téma hodiny: Jamajka Předmět: Zeměpis Ročník: 2. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola Vrbovec
Advertisements

Téma hodiny: Ukrajina - opakování Předmět: Zeměpis
Dánsko Zeměpis VY_32_INOVACE_295, 15. sada, Z2
Téma hodiny: Bulharsko - opakování Předmět: Zeměpis
Téma hodiny: Brazílie – opakování formou kvízu Předmět: Zeměpis
Téma hodiny: Mexiko - základní údaje, poloha, přírodní a socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2. ročník Klíčová slova: Základní údaje, poloha,
Téma hodiny: Polsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2.
Téma hodiny: Bělorusko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Téma hodiny: Moldavsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
č. 2 – Hranice státu ČR a Evropa
Téma hodiny: Bulharsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Kanada.
Severní Evropa I Mgr. Petr Králík.
Š V É D S K O Obrázek 1 EU – OP VK – III/2 ICT DUM 14
Téma hodiny: Peru – základní údaje, přírodní a socioekonomické poměry
Téma hodiny: Venezuela – základní údaje, přírodní a socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník Anotace: Seznámení se s jihoamerickým.
Téma hodiny: Chorvatsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Střední Amerika ostrovní Státy
Téma hodiny: Albánie - opakování Předmět: Zeměpis
Téma hodiny: Severní Evropa
Téma hodiny: Oceánie Předmět: Zeměpis Ročník: 2.
BENELUX CO STÁTY SPOJUJE? Velká hustota osídlení Monarchie
Téma hodiny: Lucembursko
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Téma hodiny: Belgie Předmět: Zeměpis Ročník: 2.
Téma hodiny: Kolumbie – základní údaje, přírodní a socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník Anotace: Seznámení se s jihoamerickým.
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření:
Severní Evropa II Mgr. Petr Králík.
Střední Amerika.
Téma hodiny: Západní Evropa
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Téma hodiny: Střední Evropa
Téma hodiny: Západní Afrika
Téma hodiny: Spojené království Velké Británie a Severního Irska
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Téma hodiny: Rusko - základní údaje, poloha, přírodní podmínky
Téma hodiny: Rumunsko - opakování Předmět: Zeměpis
Téma hodiny: Švédsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2.
Autor: Mgr. Jana Kalandrová
Téma hodiny: Slovinsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Téma hodiny: Albánie Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Téma hodiny: Rusko - socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník Anotace: Rusko – socioekonomické poměry Klíčová slova: Obyvatelstvo,
Reagge Jiří Sklenář.
Téma hodiny: Brazílie – základní údaje, přírodní poměry
Téma hodiny: Ekvádor – základní údaje, přírodní a socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník Anotace: Seznámení se s jihoamerickým.
Téma hodiny: Kanada - základní údaje, poloha, přírodní podmínky
Téma hodiny: Rakousko Předmět: Zeměpis Ročník: 2.
Téma hodiny: Dánsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2. Anotace: Seznámení se státem severní Evropy, jeho přírodními a socioekonomickými.
Nový Zéland Obr. 1: Nový Zéland
Černá Hora Téma hodiny: Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Téma hodiny: Východní Afrika
Téma hodiny: Argentina – základní údaje, přírodní poměry
Rastafariánství. Rastafariánství či rastafari je náboženské hnutí pocházející z Jamajky, kde vzniklo ve 30. letech 20. století. Toto náboženství kombinuje.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Ameriky Ověření ve výuce: Třída:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Reggae Patrik Šípek, kvarta.
Kanada NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Velká Británie AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Vzdělávací materiál: Brazílie Operační systém: Windows XP Professional
Jazz AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_29_02_HV8_Skála
Pobřeží slonoviny Stát ve střední Africe, na pobřeží Guinejského zálivu Rozloha – km2 Počet obyvatel – 23,7 mil obyvatel (2016) Státní zřízení.
Téma hodiny: Srbsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Téma hodiny: Bolívie – základní údaje, přírodní a socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník Anotace: Seznámení se s jihoamerickým.
Téma hodiny: Nový Zéland
Téma hodiny: Makedonie Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
ANEB S FOUSEM 7 LET NA CESTÁCH
Transkript prezentace:

Téma hodiny: Jamajka Předmět: Zeměpis Ročník: 2. ročník Anotace: Seznámení se s karibským státem, jeho přírodními a socioekonomickými poměry Klíčová slova: Poloha, povrch, vodstvo, biota, obyvatelstvo, hospodářství, reggae, rastafariánství… Autor: Mgr. Sandra Vanišová Datum vytvoření: 26. 3. 2013 Škola – adresa: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace

JAMAJKA (Jamajské království)

Co víte o Jamajce??? Základní údaje Poloha Přírodní poměry Obyvatelstvo Hospodářství

Základní údaje Rozloha: 11 000 km² Počet ob.: 3 mil. Státní zřízení: Konstituční monarchie Úřední jazyk: AJ Hl. m.: Kingston

Státní vlajka a znak Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Flag_of_Jamaica.svg Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jamaica_coa.png

Poloha a přírodní podmínky Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:LocationJamaica.svg

v souostroví Velké Antily vápencová plošina, kras. oblasti (skály, jeskyně, vyvěračky) nížina při pobřeží (pláže) trop. podnebí, na V dostatek srážek trop. lesy, savany

Topografická mapa Jamajky Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jamaica_Topography.png

Obyvatelstvo původní obyvatelstvo do konce 16. stol. vyhubeno na plantáže byli dováženi otroci → dnes černošská země urbanizace – 50% SDŽ 71 a 76

Hospodářství středně vyspělá rozvojová země těžba bauxitu a hliníku + jejich zpracování cukr. třtina, kokos. ořechy, tabák, pepř výroba rumu intenzivní rozvoj CR

Reggae kultura Co je to reggae?

Reggae je hudební styl, který vznikal v průběhu 60. let na Jamajce. jeho nejstaršími předchůdci je ska a rocksteady, tedy styly spjaté s americkým rhythm and blues, jazzem a soulem v jejich textech se zřídka kdy objevovala rastafariánská tématika, ta přišla až začátkem 70. let, spíše se texty týkaly zábavy, občas se objevila i kritika na sociální situaci na Jamajce

Co je to rastafariánství?

Rastafariánství je náboženské hnutí pocházející z Jamajky, kde vzniklo ve 30. letech 20. století toto náboženství kombinuje především prvky židovství a křesťanství, částečně islámu a dalších jeho vyznavač (rasta, rastaman nebo rastafarián) nesmí např. požívat alkohol či maso, při uctívání se používají především symboly převzaté z judaismu (židovská hvězda, lev z kmene Juda atp.).

Celkově rastafariánská filozofie nabádá k všeobecnému míru, harmonii, lásce a sjednocení

Symboly rastafariánství etiopská trikolóra kouření marihuany s s jejíž pomocí rastafariáni mohou komunikovat s Jahem dredy hudba reggae lev Zdroj:www.bravoweb.cz

Etiopská trikolora

Znáte nějaké významné postavy této kultury?

Kdo je na obrázku? Zdroj:http://cmpproj.cms.livjm.ac.uk/cmpmparl/

Bob Marley jamajský zpěvák, skladatel a kytarista, spoluzakladatel a významný představitel reggae http://www.youtube.com/watch?v=jGqrvn3q1oo

Použité zdroje: ANDĚL, J., MAREŠ R. (2001): Evropa. Encyklopedický přehled zemí. Nakladatelství Olomouc, Olomouc, 293 p. WIKIPEDIA [online]. [cit. 2013-03-26]. Dostupné z WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Flag_of_Jamaica.svg> WIKIPEDIA [online]. [cit. 2013-03-26]. Dostupné z WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jamaica_coa.png> <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:LocationJamaica.svg> <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jamaica_Topography.png> <http://cs.wikipedia.org/wiki/Reggae> <http://cs.wikipedia.org/wiki/Rastafari> Bob Marley Fansite [online]. [cit. 2013-03-26]. Dostupné z WWW: < http://cmpproj.cms.livjm.ac.uk/cmpmparl/> BRAVOWEB [online]. [cit. 2013-03-26]. Dostupné z WWW: <www.bravoweb.cz> YOUTUBE [online]. [cit. 2013-03-26]. Dostupné z WWW: <http://www.youtube.com/watch?v=jGqrvn3q1oo>