* 16. 7. 1996 Číselné výrazy Matematika – 8. ročník *

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číselné obory -Zákony, uzavřenost a operace
Advertisements

Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Telling Time Write out each of the following time expressions in words. Vzor: 5:25 Je pět hodin a dvacet pět minut. *Taken from Lesson 7, pg. 89, ex. 7.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Algebraické výrazy – početní operace
Mnohočleny a algebraické výrazy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Hodiny a režim dne pro první třídu.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Úpravy algebraických výrazů
Název Číselné výrazy Předmět, ročník
Lekce 4 čas.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2012/2013 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Lineární rovnice – 1. část
Znalostio zlomcích.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PŘIROZENÁ ČÍSLA. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výrazy.
ČÍSELNÉ VÝRAZY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Desetinná čísla - úvod.
Za předpokladu použití psacích potřeb
Výrazy 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
* Druhá odmocnina Matematika – 8. ročník *
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí odmocnina Matematika – 8. ročník *
Algebraické výrazy a jejich úpravy
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
NÁZEV: VY_32_INOVACE_470_Matematické operace
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Sčítání a násobení výrazů
* Výrazy s proměnnými Matematika – 8. ročník *
ČÍSLA NEJEN NAD Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_518_4TR_M Autor:
Šest čtyři pět tři osm deset sedm devět dvě jedna.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Pozor, čárka I..
Rozklad mnohočlenů na součin
Elektronická učebnice - II
Číselné výrazy s proměnnou
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_18 Název materiáluČíselné.
3.4 LOMENÉ VÝRAZY Mgr. Petra Toboříková. Lomené výrazy = výrazy ve tvaru zlomku pracujeme s nimi jako se zlomky musíme stanovit podmínky ve jmenovateli.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
DESETINNÁ ČÍSLA 2 Čtení čísel NÁZEV ŠKOLY
Jméno autora výukového materiálu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Výpočty celku a části celku zadané zlomkem
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_117.MAT.02 Inverzní funkce.
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
VY_32_INOVACE_Sib_II_06 Početní úkony
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TÉMA:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_26
Mocniny - úvod Mgr. Jiřina Sirková.
ČÍSELNÉ VÝRAZY = výrazy, v nichž se vyskytují pouze čísla a početní operace mezi nimi. Hodnotu číselného výrazu určíme, provedeme-li všechny početní.
MOCNINY A ODMOCNINY Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata.
Rozklad mnohočlenů na součin
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Matematické operace, práce s výrazy, algebraické vzorce, poměr
Transkript prezentace:

* 16. 7. 1996 Číselné výrazy Matematika – 8. ročník *

Číselné výrazy Číselné výrazy jsou výrazy, v nichž se vyskytují pouze čísla a početní operace mezi nimi. 3 + 4 (21 +5) · 3 63 · 5 10 : 2 - 8 122 – 4 · 12 𝟏𝟔𝟗 − 𝟑 𝟑 53 · (7 – 2) + 26 4 : 2 – 5 · 3 𝟒·𝟓 𝟐 72 – 12 · 6 4 – 36 : 4 + 7 Hodnotu číselného výrazu určíme, provedeme-li všechny početní výkony, které obsahuje tento výraz . Pořadí operací ve výrazech je určeno závorkami a pravidly přednosti:  násobení a dělení má přednost před sčítáním a odčítáním umocňování a odmocňování má přednost před násobením a dělením „závorky“ mají přednost před všemi početními operacemi

Číselné výrazy Určete hodnoty předchozích výrazů: 3 + 4 (21 +5) · 3 63 · 5 10 : 2 - 8 122 – 4 · 12 𝟏𝟔𝟗 − 𝟑 𝟑 53 · (7 – 2) + 26 4 : 2 – 5 · 3 𝟒·𝟓 𝟐 72 – 12 · 6 4 – 36 : 4 + 7 𝟒·𝟓 𝟐 3 + 4 = 7 122 – 4 · 12 = 96 = 20 (21 +5) · 3 = 78 𝟏𝟔𝟗 − 𝟑 𝟑 = - 14 72 – 12 · 6 = 0 63 · 5 = 1 080 53 · (7 – 2) + 26 = 651 4 – 36 : 4 + 7 = 2 10 : 2 - 8 = - 3 4 : 2 – 5 · 3 = -13

Číselné výrazy Zapiš číselný výraz a poté urči jeho hodnotu: součet čísel pět a třináct 5 + 13 = 18 rozdíl čísel osm a třicet 8 – 30 = – 22 součin čísel sedm a dvacet šest 7 · 26 = 182 podíl čísel šest celých čtyři desetiny a osm desetin 6,4 : 0,8 = 8 druhá mocnina čísla osm celých pět desetin 8,52 = 72,25 druhá odmocnina čísla dvě celé dvacet pět setin 𝟐,𝟐𝟓 = 1,5 součet druhé mocniny čísla šest a součinu čísel osm a jedenáct 62 + 8 · 11 = 124 součin součtu čísel devět a šest a rozdílu čísel sedm a dvanáct (9 + 6) · (7 – 12) = – 75 druhá odmocnina z rozdílu čísel padesát devět a mínus pět 𝟓𝟗 −(−𝟓) = 8 součin čísla třináct a součtu čísel tři celé tři desetiny a sedm 13 · (3,3 + 7) = 133,9 podíl součtu čísel dva a patnáct a rozdílu čísel mínus osm a devět (2 + 15) : (– 8 – 9) = – 1 čtyřnásobek součtu čísel sedm a osm celých tři desetiny zvětšený o tři 4 · (7 + 8,3) + 3 = 64,2

Číselné výrazy Užití závorek: Postup při odstraňování závorek: Závorky používáme: ( ) okrouhlé (kulaté) [ ] hranaté { } složené svislé v matematice používány pro absolutní hodnoty lomené v matematice používány pro hranice uzavřeného intervalu Postup při odstraňování závorek: začínáme těmi, co jsou nejvíce „uvnitř“ (obvykle okrouhlé) pokračujeme opět těmi, které zůstaly „uvnitř“ (obvykle hranaté) na závěr vypočítáme hodnotu výrazu ve „vnějších“ (obvykle složené)

Číselné výrazy 𝟐 −𝟐 ∙ 𝟐+𝟐 ∙ 𝟐 :𝟐+ 𝟐 :𝟐= 𝟐 −𝟐 ∙ 𝟐+𝟐 ∙𝟑 :𝟐= Užití závorek: 𝟐 −𝟐 ∙ 𝟐+𝟐 ∙ 𝟐 :𝟐+ 𝟐 :𝟐= 𝟐 −𝟐 ∙ 𝟐+𝟐 ∙𝟑 :𝟐= = 𝟐 −𝟐 ∙𝟖 :𝟐= − 𝟏𝟒 : 𝟐= − 𝟕 𝟏𝟐 −𝟑 ∙ 𝟏,𝟓+ 𝟐𝟎,𝟐𝟓 ∙ 𝟐 𝟑 + 𝟐 − 𝟑 𝟐 −𝟒 + 𝟐𝟖𝟗 ∙ 𝟎,𝟐 𝟑 +𝟎,𝟎𝟎𝟐 +𝟎,𝟑𝟑 : 𝟑 −𝟏𝟎 = = 𝟏𝟐 −𝟑 ∙ 𝟏,𝟓+ 𝟐𝟎,𝟐𝟓 ∙𝟏𝟎 −𝟓 + 𝟐𝟖𝟗 ∙𝟎,𝟎𝟏 +𝟎,𝟑𝟑 : −𝟕 = = 𝟏𝟐 −𝟑 ∙𝟒𝟏,𝟓+𝟎,𝟏𝟕+𝟎,𝟑𝟑 : −𝟕 = 𝟏𝟐 −𝟑 ∙𝟒𝟏,𝟓+𝟎,𝟏𝟕+𝟎,𝟑𝟑 : −𝟕 = =−𝟏𝟏𝟐 : −𝟕 = 𝟏𝟔