Juliovy množiny 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_17 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Advertisements

* Lineární funkce Matematika – 9. ročník *
MANDELBROTOVA MNOŽINA Jan Vratislav. Mandelbrotova množina.
Pascal - větvení.
Vnitřní řazení v poli (in sito)
10. Dynamické datové struktury
Fronta - a)Implementace s využitím statických struktur (pole) b)Implementace s využitím dynamických struktur (spojového seznamu) odebírá se ze začátku.
Programování v Pascalu Přednáška 8
Programování v Pascalu Přednáška 4
Programování v Pascalu Přednáška 10 RNDr. Hana Havelková.
Principy překladačů Běhová podpora Jakub Yaghob. Běhová podpora Statická podpora jazyka Překladač Interface na knihovny Hlavičkové soubory Dynamická podpora.
Materiály k přednášce Úvod do programování Ondřej Čepek.
Ř ADIČ RASTROVÝ, ELEKTROLUMINISCEN ČNÍ A VEKTOROVÝ.
Informatika I 3. přednáška
Procedury a funkce Základní charakteristika a použití v programu.
13AMP 8. přednáška Ing. Martin Molhanec, CSc.. Co jsme se naučili naposled RT jazyky RT jazyky Modula Modula Modula II Modula II.
Soustava souřadnic Oxy
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Vyučovací hodina 1 vyučovací hodina: Opakování z minulé hodiny 5 min Nová látka 20 min Procvičení nové látky 15 min Shrnutí 5 min 2 vyučovací hodiny: Opakování.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
13AMP 6. přednáška Ing. Martin Molhanec, CSc.. Co jsme se naučili naposled Synchronizace procesů Synchronizace procesů Producent-Konzument Producent-Konzument.
Grafické formáty.
Algoritmy a programovací techniky
Průsečík grafu s osou x a y
Funkce Základní pojmy. Funkce - Základní pojmy Základní pojmy Funkce  Funkce je pravidlo, které každému reálnému číslu z určité podmnožiny množiny 
 př. 1 Jsou dány body A[4;-1], B[-2;3], C[7;8]. Vypočítej souřadnice bodu D rovnoběžníku ABCD. výsledek postup řešení.
13AMP 3. přednáška Ing. Martin Molhanec, CSc.. Co jsme se naučili naposled I. Co je to kontext úlohy Co je to kontext úlohy Task switching (přepnutí úlohy)
STROMY Datová struktura sestávající z uzlů
VYTVOŘENÍ TŘÍDY KOMPLEXNÍHO ČÍSLA Vytvořte třídu proměnné, která bude prezentovat komplexní číslo. Zadávat se budou dvě složky, reálná a imaginární. Dále.
10. Dynamické proměnné Dynamická proměnná se nezavádí deklarací proměnných, ale vzniká za běhu programu provedením speciálního příkazu. Nemá přidělen žádný.
7. Typ soubor Souborem dat běžně rozumíme uspořádanou množinu dat, uloženou mimo operační paměť počítače (na disku). Pascalský soubor je abstrakcí skutečného.
Kuželosečky.
Pravoúhlá soustava souřadnic v rovině
Fractal geometry. Lewis Richardson, Seacoast line length.
Počítačová grafika a CAD 2
Komplexní čísla - 3  Zobrazení komplexních čísel  Základní pojmy VY_32_INOVACE_20-03.
FRAKTÁLY.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_01.
Grafické řešení soustavy dvou rovnic o dvou neznámých II.
ELEKTRICKÝ POTENCIÁL A ELEKTRICKÉ NAPĚTÍ
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
4. Typ pole 4.1 Jednorozměrná pole
Architektury a techniky DS Cvičení č. 6 RNDr. David Žák, Ph.D. Fakulta elektrotechniky a informatiky
* Osová souměrnost Matematika – 6. ročník *
Vektory Mgr. Alena Tichá. x y Narýsujte libovolné dva vektory se souřadnicemi (-2;3)
Limita posloupnosti (1.část)
Cvičení 3-4 Procedury, funkce,řetězce. Procedury Procedura Procedura Procedura je podprogram, který mění stav programu (změnou stavu proměnných nebo změnou.
Počítačové zobrazování fraktálních množin
Obecná rovnice přímky v rovině
Množiny Matematika Autor: Mgr. Karla Bumbálková
Fraktální geometrie.
Základy programování mikropočítačů První program v jazyce symbolických adres.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_19 Název materiáluZákladní.
Strukturované typy proměnných v programovacím jazyce Pascal - 1.hodina
Strukturované typy proměnných v programovacím jazyce Pascal - 2.hodina
Soustava souřadnic Oxy
Fraktální geometrie.
KRESLENÍ OBLASTÍ JANA ŠTANCLOVÁ
Opakování základních příkazů a syntaxí v programovacím jazyce Pascal
Počítačová grafika a CAD 2
Lineární funkce a její vlastnosti
Juliovy množiny 1.
Juliovy množiny 1.
Fraktální geometrie.
Juliovy množiny.
Pravoúhlá soustava souřadnic
Soustava souřadnic Oxy
Lineární funkce 2 šestiminutovka
Lineární funkce 3 desetiminutovka
Analytická geometrie kvadratických útvarů
Transkript prezentace:

Juliovy množiny 1

Juliova množina pro dané komplexní číslo c Pro každý bod komplexní roviny z počítám z0 = z Zn+1 = zn2 + c (stejný vzorec jako u Mandelbrotovy množiny) Pokud posloupnost zn nejde do nekonečna, je bod z prvkem Juliovy množiny pro číslo c, Tuto množinu značíme Jc 2

Pozorování Juliova množina Jc vypadá v okolí bodu 0 podobně jako Mandelbrotova množina v okolí bodu c Pro body c uvnitř Mandelbrotovy množiny je (0,0) prvkem Juliovy množiny Jc a Juliova množina Jc souvislá Pro body c vně Mandelbrotovy množiny je Juliova množina Jc nesouvislá, popřípadě prázdná. 3

Pozorování Pro body c „hodně uvnitř“ Mandelbrotovy množiny je Juliova množina Jc nezajímavý souvislý útvar. 4

Pozorování Pro body c „hodně vně“ Mandelbrotovy množiny tvoří Juliovu množinu Jc několik izolovaných bodů 5

Pozorování „Nejzajímavější“ Juliovy množiny vzniknou z bodů, které leží poblíž hranice Mandelbrotovy množiny, ať již zevnitř 6

7

Nebo zvenku 8

9

Program na vykreslení Mandelbrotovy množiny Pascal + Assembler (zápis do video paměti) 10

Inicializace grafického režimu #13 procedure init13;assembler; asm mov ax, $0013 int $10 end; Přerušení 10 V registru ax číslo grafického režimu Režim 13: 320x200 pixelů, 256 barev 11

Vykreslení bodu procedure bod256 (x,y:word; barva:byte); assembler; asm mov ax,$a000 {a000 = adresa počátku videopaměti} mov es,ax {a000 = adresa počátku videopaměti do es} mov di,y {y-ová souřadnice pixelu do di} mov ax,di shl di,6 shl ax,8 add di,ax {y-ovou souřadnici násobím 320 (28+26} add di,x {přičtu x-ovu souřadnici} mov al,barva mov es:[di],al {Vložím kód barvy do videopaměti = vykreslení} end; 12

Funkce určující, zda bod patří do Mandelbrotovy množiny function Urci_Mandelbrotovost (X,Y: Real): Integer; {výsledek 0 je v M.m., nebo číslo iterace, kdy se zjistilo, že není} const LIMIT=250; {Maximální počet iterací} var Z_Real,Z_Imagin,Re,Im:Real; POCITADLO:Integer; begin Z_Real:=0; Z_Imagin:=0; POCITADLO:=1; {z0, počet iterací} while ((Z_Real*Z_Real+Z_Imagin*Z_Imagin)<=4) and {‚zn‘<=2} (POCITADLO<LIMIT) do begin {limit počtu iterací} Re:=Z_Real*Z_Real-Z_Imagin*Z_Imagin+X; {rekurzivní předpis} Im:=2*Z_Real*Z_Imagin+Y; Z_Real:=Re; Z_Imagin:=Im; POCITADLO:=POCITADLO+1; end; if POCITADLO=LIMIT then Urci_Mandelbrotovost:=0 {zdá se, že bod je v M.m.} else Urci_Mandelbrotovost:=POCITADLO; {není tam} 13

Zbytek programu program mandelbrotka; {$G+} uses crt; const XMIN=-3;XMAX=1;YMIN=-1.5;YMAX=1.5; const LIMIT=10; var RADEK,SLOUPEC: word; KROKX,KROKY:Real; BARVA:byte; begin clrscr; {Vymazání obrazovky} init13; KROKX:=(XMAX-XMIN)/300; KROKY:=(YMAX-YMIN)/200; for RADEK:=1 to 200 do for SLOUPEC:= 1 to 300 do begin BARVA:=Urci_Mandelbrotovost(SLOUPEC*KROKX+XMIN,RADEK*KROKY+YMIN); if BARVA > 0 then bod256 (SLOUPEC,RADEK,BARVA); {Pokud bod není v M.m., tak ho vykresli příslušnou barvou, jinak nech černý} end; Readkey; {čekej na zmáčknutí klávesy} end. 14

Zadání úkolu Upravte program pro vykreslení Mandelbrotovy množiny tak, aby vykresloval Juliovu množinu. Hodnota c může být napevno zadaná v programu. Pokuste se odhadnout hodnotu (hodnoty) c, pro které vyjde hezký obrázek. Program Mandelbrotka je ke stažení na http://kix.fsv.cvut.cz/~vanicek/vyuka_l10/mandelbrotka.pas 15