Kinematika 14. SKLÁDÁNÍ RYCHLOSTÍ I. Mgr. Jana Oslancová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

Slovní úlohy o pohybu.
Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011 Relativnost pohybu 2. díl.
Zákon zachování hybnosti - příklady
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Pohybová (kinetická) energie
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Slovní úlohy O pohybu 2.
Relativnost pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Kinematika 6. ROVNOMĚRNÝ POHYB II. Mgr. Jana Oslancová
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
7. ročník Pohyb Klid a pohyb tělesa Křivočarý a přímočarý pohyb Dráha
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Co se děje, když kráčíme na pohyblivém chodníku?
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Dosazování číselných hodnot do vzorců
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (2. část)
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 2
Speciální teorie relativity - Opakování
Co je to pohyb ZŠ Velké Březno. Co budu na konci hodiny znát? Poznám definici pohybu a klidu. Zjistím, že pohyb je relativní. Pochopím význam pojmu vztažná.
12. ROVNOMĚRNĚ ZPOMALENÝ PŘÍMOČARÝ POHYB
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Skládání rychlostí V r = 3 kmh -1 V 1 = 7 kmh -1 V 2 = 15 kmh -1 Jakou rychlostí se pohybuje 1. člun vůči věži? 10 kmh -1 Jakou rychlostí se pohybuje 2.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
9. NEROVNOMĚRNÝ POHYB II. - ZRYCHLENÍ
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Rudolf Novák Jiří Čáha Petra Vančurová Michala Procházková.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
C) Slovní úlohy o pohybu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Nerovnoměrný a rovnoměrný pohyb
Kinematika 4. PRŮMĚRNÁ RYCHLOST Mgr. Jana Oslancová
Řešení domácího úkolu ● Ultralehké letadlo se pohybuje rychlostí 360 km/h. Jaká je jeho rychlost v metrech za sekundu (m/s) ? 1 km = 1000 m 1 h =
Kinematika 15. SKLÁDÁNÍ RYCHLOSTÍ II. Mgr. Jana Oslancová
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Kinematika 5. ROVNOMĚRNÝ POHYB I. Mgr. Jana Oslancová
Funkce Lineární funkce
Grafické znázornění pohybu
Slovní úlohy o pohybu Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
1 Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
Hra – Riskuj – slovní úlohy o pohybu – 1.
Čas pohybu Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_20_Slovní úlohy o pohybu Téma:
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
VY_32_INOVACE_Pel_II_18 Soustavy rovnic – slovní úlohy6
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
Buben pračky při ždímání. Létající talíř, který si házejí děti.
Funkce Lineární funkce
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Souhrnná cvičení-pohyb těles
Pohyb těles Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Funkce Lineární funkce
KLID A POHYB TĚLESA.
Petr a Kamil jdou vedle sebe, každý rychlostí 3 km h-1.
Grafické i matematické řešení příkladu na pohybující se tělesa proti sobě. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín.
POHYB Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_16_29.
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu.
Rovnoměrný a nerovnoměrný pohyb
Buben pračky při ždímání. Míč, který si házejí děti.
Co je pohyb?.
Slovní úlohy o pohybu.
Klid a pohyb tělesa NÁZEV ŠKOLY
Transkript prezentace:

Kinematika 14. SKLÁDÁNÍ RYCHLOSTÍ I. Mgr. Jana Oslancová VY_32_INOVACE_F1r0214

skládání rychlostí A. Ve stejném směru: Úkol 1: Pepa prochází vagonem rychlostí 3km/h ve směru jízdy, zatímco rychlík jede rychlostí 110km/h. Urči směr a velikost Pepovy rychlosti vzhledem ke krajině. celková rychlost Pepy: v = vP + vR v = 3 + 110 = 113 km/h vR = 110 km/h vP = 3 km/h

skládání rychlostí B. V opačném směru: Úkol 2: Tučňák dokáže plavat rychlostí 8km/h. Urči směr a velikost rychlosti tučňáka vzhledem ke krajině, plave-li proti mořskému proudu, kde voda teče rychlostí 6km/h. vP = 6 km/h vT = 8 km/h celková rychlost tučňáka: v = vT - vP v = 8 - 6= 2 km/h

skládání rychlostí B. V opačném směru: Úkol 3: Urči směr a velikost rychlosti tučňáka vzhledem ke krajině, plave-li opět proti proudu, ale voda teče rychlostí 10km/h. Tučňák dokáže plavat rychlostí 8km/h. vP = 10 km/h vT = 8 km/h celková rychlost tučňáka: v = vT - vP v = 6 - 10 = -2 km/h Otázka: Jaký je význam záporné rychlosti -2 km/h ?

skládání rychlostí B. V opačném směru: Úkol 4: Jakou rychlostí musí Hugo běžet na běžeckém trenažéru, aby nespadnul, jestliže se pás pohybuje rychlostí 18km/h? Jaká bude jeho rychlost vůči okolí?

skládání rychlostí Úkol 5: S jakou rychlostí se přibližují 2 protijedoucí auta, jede-li první auto rychlostí 100km/h a protijedoucí auto 110km/h? → Pohyb a rychlost je relativní: I když jsem v klidu, mám rychlost 110km/h vůči přibližujícímu se autu. Jedu-li navíc rychlostí 100km/h vůči silnici, celková rychlost vůči protijedoucímu autu je 210km/h. Poznámka: V případě, že nelze zabránit autonehodě, je mnohem bezpečnější náraz do stojící překážky (např. příkop, zeď), než srážka s protijedoucím vozidlem.

skládání rychlostí Úkol 6: S jakou rychlostí míjíme nákladní automobil, jedoucí rychlostí 70km/h, jedeme-li rychlostí 90km/h? Řešení: 20km/h

skládání rychlostí Úkol 7: Dva vlaky se míjí na rovnoběžných kolejích. Franta sedí ve vlaku jedoucím rychlostí 36km/h a pozoruje vlak jedoucí rychlostí 54km/h v opačném směru. Jak dlouhý je druhý vlak, jestliže kolem něj projížděl 8 sekund? Rychlost druhého vlaku vzhledem k Frantovi: v = 90km/h = 25m/s Délka druhého vlaku: l = s = vt = 25.8 = 200m

skládání rychlostí Úkol 8: V pondělí si Petr změřil, že pokud stojí na eskalátoru a nechá se vézt, dopraví ho ze stanice metra k východu za půl minuty. V úterý Petr při poruše vyšel po těchto schodech pěšky k východu za 2 minuty. Za jak dlouho se dostane z metra k východu, pokud další den půjde po pohybujících se schodech? eskalátor tE = 30s vE pěšky tP = 2min = 120s vp eskalátor +pěšky t = ? v = vE + vp s/t = s/tE + s/tP s/t = s/120 + s/30 obecně: t = tE.tP/(tE + tP) t = 120/5 = 24s

skládání rychlostí Úkol 9: Rybář dopluje v člunu po řece od mola u domu do rybárny vzdálené 240m po proudu za 20s, zpátky však dopluje za 40s. Urči rychlost člunu a rychlost proudu řeky. celková rychlost po proudu: v1 = vč + vp 2. celková rychlost proti proudu: v2 = vč - vp Soustava 2 rovnic o 2 neznámých: vč + vp = 12 vč - vp = 6 v1 = 240/20 = 12m/s v2 = 240/40 = 6m/s vč = 9m/s vp = 3m/s