Education Developments in the United Kingdom Vývoj ve vzdělávání ve Spojeném království Diversification and Specialism Rozmanitost a specializace Why and.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Education Developments in the United Kingdom Rozvoj vzdělávání ve Spojeném království Diversification and Specialism Diverzifikace a specializace Why and.
Advertisements

Cumulative tests Tenses Phrases. Put the verbs into the correct form I need a rest. I _______ (run) all morning! John isn´t here. He _______ (go) to the.
TEORIE EXPERTÍZY K. Anders Ericsson
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Transport (8. ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
BOXING DAY. Boxing Day is a public holiday celebrated in the United Kingdom and most other Commonwealth countries on December 26, the day after Christmas.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Tutorial: Economic Lyceum Topic: State Economic Policy Prepared by: Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_AJK441 Jméno autora:Mgr.Soňa Nekvindová Třída/ročník4.ročník.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 03 Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 05Číslo.
The world of work Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_15_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Gay / LGBT rights Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 01Číslo.
Menu Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
CSF/RPS Czech Republic 2004>2006 Community Support Framework Ministry for Regional Development, CR Community Support Framework Department Výroční zpráva.
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
 I.E.S. Ramón Menéndez Pidal Secondary School
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Immigration and multiculturalism Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Poverty and homelessness Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Scanservice a.s. | Náchodská 2397/23 | Praha 9 | Česká republika | D O C U M E N T I M A G I N G
National characteristics Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 COVER LETTER Autor: Mgr. Kateřina Suková EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Adverbs of frequency Název sady: Project 2 Číslo projektu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Vít Klimeš Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_ANGLICKY_JAZYK_REALIE_19.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. František Jahnátek Název materiálu:
Kliknutím lze upravit styl předlohy Mezilidské vztahy (interpersonal relationships) B1 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky.
Driving around the USA Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: The USA Datum vytvoření
Název vzdělávacího materiálu
Autor: Mgr. Kateřina Suková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
System of government Tematická oblast Angličtina: The USA
The Political system of the USA and the UK
Big Data-Analytics.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Religion Tematická oblast Angličtina: The UK Datum vytvoření Ročník
Going across the USA Tematická oblast Angličtina: The USA
Název vzdělávacího materiálu
Rodina (Family) B2 Tematická oblast
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Společnost (Society) B2
Political system Tematická oblast Angličtina: CANADA Datum vytvoření
Název vzdělávacího materiálu
ANJ - komunikační situace Ročník, obor: 4. ročník, ekonomické lyceum
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Inquiry 1.V – 1. semestr ©Lenka Lexová.
Transkript prezentace:

Education Developments in the United Kingdom Vývoj ve vzdělávání ve Spojeném království Diversification and Specialism Rozmanitost a specializace Why and How? Proč a jak? Alan Bell International Development Co-ordinator Koordinátor mezinárodních vztahů Youth Sport Trust

Contextual Background Kontext  National government give schools significant independence Národní vláda poskytuje školám značnou nezávislost Národní vláda poskytuje školám značnou nezávislost  National government details and legislates on a curriculum framework Národní vláda podrobně popisuje a vydává zákony týkající se rámce osnov Národní vláda podrobně popisuje a vydává zákony týkající se rámce osnov  Local government provide funding and strategic framework Místní správa poskytuje finanční prostředky a strategický rámec Místní správa poskytuje finanční prostředky a strategický rámec  Schools are ‘managed locally’ by elected governors Školy „místně řídí“ volená rada Školy „místně řídí“ volená rada

Contextual Background Kontext  Governors are representative of the local community – culturally, politically and socially. Parents play a significant role Volenou radu tvoří zástupci místního společenství – z kulturní, politické a sociální oblasti. Rodiče hrají důležitou roli.  Governors oversee all aspects of school policy and finance Volená rada dohlíží na všechny aspekty školní politiky a finance  Governors have a head teacher as their ‘chief executive officer’ – the professional. Volená rada má svého ředitele, který je „hlavním výkonným úředníkem“ – profesionálem.

Philosophy into Practice Filozofie v praxi  Not all schools serve a population with the same needs Nikoli všechny školy slouží populaci se stejnými potřebami  Specialist schools are allowed to implement an approach most suited to their strengths, interests and needs. Specializované školy mohou zavádět přístup, který je nejvhodnější s ohledem na jejich silné stránky, zájmy a potřeby.  Specialist status is not automatic – it has to be applied for. Status speciální školy nevzniká automaticky – je nutné o něj zažádat

Specialist Designation Označení specializované školy  Specialist status exists in, Modern languages, science, technology, performing arts, maths, business and enterprise, humanities, sport. Status specializované školy existuje v oblasti moderních jazyků, vědy, techniky, aplikovaném umění, matematice, obchodu a podnikání, humanitních předmětech a sportu.  Schools APPLY for chosen specialism -is not automatically conferred. Školy ŽÁDAJÍ o vybranou specializaci – není udělována automaticky  Specialism is conferred for a set period (usually 4 years) Specializace je udělována na určitou dobu (obvykle 4 roky)

Specialist Designation Označení specializace  Application to National government Žádost podaná národní vládě  Scrutiny of the development plan of what they hope to achieve Přezkoumání plánu rozvoje ohledně toho, čeho chtějí dosáhnout  If successful they receive extra funding Pokud jsou úspěšní, obdrží další finanční prostředky  Their progress is monitored Jejich pokrok je sledován

Specialist Obligation Závazek specializace  A curriculum that reflects the specialism Osnovy, ve které je specializace zohledněna  Not elite specialists Nesmí existovat elitní specializace  Fulfil all other National Curriculum requirements Musí být splněny všechny další požadavky vyplývající z národních osnov  Support development in their area (Sport leads the way) Podpora rozvoje v jejich oblasti (Sport ukazuje cestu)

SSCo PLT PDM PLT SSCo PLT SSCo PLT SSCo PLT

Academies Akademie  Locally based – sometimes struggling schools Místní – někdy bojující školy  More independence of local government Větší nezávislost na místní správě  Influx of funding from private sources – usually local companies Příliv finančních prostředků ze soukromých zdrojů – obvykle místních společností  Ownership of own development Vlastnictví vlastního rozvoje  Have to specialise Musí být provedena specializace

How are we different? Jak odlišní jsme?  Different languages Různé jazyky Různé jazyky  Different history (ies) Různá historie Různá historie  Different cultures (national, regional, local) Různé kultury (národní, oblastní, místní) Různé kultury (národní, oblastní, místní)  Different administrative systems  Různé administrativní systémy

How are we similar? Jak moc jsme si podobní?  We all work with young people Všichni pracujeme s mladými lidmi Všichni pracujeme s mladými lidmi  We all have positive expectations for the next generation Všichni si myslíme, že má další generace dobré vyhlídky Všichni si myslíme, že má další generace dobré vyhlídky  We all have some experience in the field of ‘leadership’ Všichni máme nějaké zkušenosti v oblasti „vedení“ Všichni máme nějaké zkušenosti v oblasti „vedení“  We all have a relationship with a school from another country Všichni máme vztah se školou z jiné země Všichni máme vztah se školou z jiné země