Leonardo da Vinci www.zlinskedumy.cz Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Alfons Mucha Název školy
Advertisements

Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Leonardo da Vinci Vrcholná renesance.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
Michelangelo Název školy
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt M Š MT ČREU PEN Í ZE Š KOL Á M Č í slo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Oběh vzduchu na Zemi Název školy
Renesance a humanismus v Itálii
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Objektová tvorba - asambláž
Národy světa Název školy
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Socioekonomická geografie
Antika II Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Renesance.
Body art - ruce Název školy
Antika I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
LEONADRO DA VINCI.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Tužka Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Realismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Leonardo da Vinci MgA. Lukáš Psík wikipedia
Funkcionalistický Zlín – významné stavby
Měsíc Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Užití vektorového součinu
Pravěk II - Věstonická venuše
Eduard Manet Název školy
Kámen Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Zopakuj si své znalosti! v Itálii. Kdo je autorem tohoto díla ve Florencii?
Symbolismus Název školy
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Sníh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Socioekonomická geografie - opakování
Světové obyvatelstvo 1 Název školy
Pop-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Funkcionalistický Zlín
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Autoportrét Název školy
Grafické techniky Název školy
Písmo obrázkové Název školy
Giuseppe Arcimboldo Název školy
Poznávání krajů českých
Poznávání krajů moravských
Surrealismus Název školy
Matyáš Bernard Braun Název školy
Geometrická abstrakce
Portrét - anfas Název školy
Poznej obraz podle detailu I.
Gaudí Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Pravěk I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Land-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Postimpresionismus – Cézanne, Gauguin Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Op-art Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Test číselné soustavy Název školy
Objektová tvorba – pokrývka hlavy
Secese Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Nekonečná geometrická řada Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Futurismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Masky Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Impresionismus Název školy
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Italská renesance TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Leonardo da Vinci Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Křivonosková Kateřina
Transkript prezentace:

Leonardo da Vinci Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablonyIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUMLeonardo da Vinci Označení DUMVY_32_INOVACE_07_2_07 AutorMgr. Vlastimil Hrbáček Datum Vzdělávací oblastUmění a kultura Vzdělávací oborVýtvarná výchova Tematický okruhDějiny výtvarného umění Ročník1. ročník a kvinta gymnázia

Leonardo da Vinci 1452 – 1519 Leonardo da Vinci představuje všestrannou osobnost, kterou nazýváme génius. Nejvýraznější renesanční univerzální tvůrce maloval, vynalézal, vytvářel sochy a objekty (vojenská technika, ponorka, vrtulník…), byl architektem, urbanistou, hudebníkem, věnoval se studiu přírodovědy a anatomii (7000 stran poznámek) Jeho život je svázán především s italskými městy Florencií a Milánem

Leonardo jako malíř Mezi hlavní rysy jeho malby můžeme zahrnout většinou trojúhelníková kompozice – viz. níže perfektní zvládnutí anatomie a perspektivy snaha o psychologii výrazu i okamžiku (portréty) technika sfumata (měkký, neurčitý polostín) „Maluj postavy v takových postojích, aby z nich bylo dostatečně jasné, co se děje v jejich duších.”

Leonardo jako portrétista K nejznámějším obrazům patří: Madona ve skalách Dáma s hranostajem Mona Lisa (Gioconda) Madona ve skalách Poslední večeře Většina obrazů jsou olejomalby na dřevě, což umělci umožňovalo pracovat na díle dlouhou dobu. onardo_da_Vinci_-_Self-Portrait_- _WGA12798.jpg

Dáma s hranostajem

Mona Lisa - Gioconda

Madona ve skalách

Jan Křtitel

Poslední večeře

Poslední večeře – detail Ježíš Kristus

ÚKOLY Poznej podle tvaru postavy název díla: Jaké jsou znaky Leonardovy malby?

A

B

C

D

ÚKOLY - řešení A – Dáma s hranostajem B – Mona Lisa C – Ježíš Kristus (Poslední večeře) D – Jan Křtitel většinou trojúhelníková kompozice – viz. níže perfektní zvládnutí anatomie a perspektivy snaha o psychologii výrazu i okamžiku (portréty) technika sfumata (měkký, neurčitý polostín)