Zopakuj si své znalosti! v Itálii. Kdo je autorem tohoto díla ve Florencii?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Advertisements

R ENESANCE SE VYZNAČUJE ZESVĚTŠENÍM ( OPROTI GOTICE, KDY VEŠKERÉ UMĚNÍ BYLO PODŘÍZENO CÍRKVI ), ČLOVĚK SE SVOU INDIVIDUALITOU, ROZUMEM, POZNÁVÁNÍM SVĚTA,
Škola: ZŠ T.G.Masaryka, Hodkovice n. M.
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
RENESANCE. Rafaello – Athénská škola Platón, Aristoteles, Diogenés a další postavy reprezentující veškerou moudrost lidstva.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
Evropská kultura v 16.století počátek protireformace
RENESANCE A HUMANISMUS
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
RENESANCE A HUMANISMUS
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_11_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
Renesance a humanismus
21 Renesance Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_ 06 _CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Renesance a humanismus v Itálii
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
RENESANCE A HUMANISMUS
Renesance.
Renesance a humanismus
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Renesance a humanismus
Leonardo da Vinci Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Renesance a humanismus
Literatura, architektura, výtvarné umění
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
RENESANCE.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – Středověk a počátky novověku pro 7. ročník. Nová škola Válková, V.:
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Renesance 2 Vrcholné období. Renesance 2 Vrcholné období.
RENESANCE - pokračování
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Renesance – Itálie, Francie, Španělsko
renesance a humanismus
14. – 16. století. Dějepis – Kultura v dějinách Šablona: III/2 Pořadové číslo : 1.3 Renesance a humanismus Autor : Mgr. Soňa Blažková Škola : Základní.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Hana Míčová Název: VY_32_INOVACE_31_D7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Italská renesance.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Šablona III/2 EVROPA NA PRAHU NOVOVĚKU Mgr. Lucie Opltová – 1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Italská renesance TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Leonardo da Vinci Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Humanismus a renesance počátek 14. století – počátek 17. století
Renesance a humanismus
RENESANCE A HUMANISMUS
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_249.DEJ.01 Renesance.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17
Italská renesance a humanismus
DĚJINY UMĚNÍ VI. RENESANCE.
Humanismus a renesance.  Konec 13. století – Evropa→ ohromný hospodářský rozvoj – města - 1. zámořské plavby ( O 1 jaký byl jejich důvod?) → rozvoj přírodních.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Renesance a humanismus
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_14
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17
Renesance a humanismus
Renesance.
Renesance a humanismus
Transkript prezentace:

Zopakuj si své znalosti! v Itálii

Kdo je autorem tohoto díla ve Florencii?

Kdo byl nejuniverzálnější renesanční autor? Pojmenuj tento obraz.

Rozhodni o názvu díla: a/ Zrození Afrodity b/ Zrození Miluše c/ Zrození Venuše

Vyber správná tvrzení:  Renesance je obroda ANTIKY. Renesance klade důraz na náboženství a víru v boha.  Renesance se snaží poznat zákonitosti přírody a vesmíru. Důraz byl kladen na lidský rozum.

Tizian byl: a/ italský astronom b/ nizozemský filozof c/ benátský malíř

Co mají společného tito umělci? a/ Filippo Brunelleschi b/ Donato Bramante c/ Andrea Palladio malíři sochaři stavitelé

T oto je Sixtinská kaple či Dóm ve Florencii? Il_Duomo_Florence_Italy.JPG

Monu Lisu najdeme v Drážďanech v Německu či v Louvru v Paříži?

Kdo je na tomto autoportrétu? Leonardo_da_Vinci_-_Self-Portrait_-_WGA12798.jpg

„A přece se točí.“ Který astronom je spojen s výrokem?

Je správné toto tvrzení? Země je středem vesmíru, kolem nehybné Země krouží Slunce, měsíc a ostatní planety. Kdo byl za opačný názor roku 1600 upálen? a/ Giordano Bruno b/ Mi ku láš Koperník c/ Johannes Kepler

Znaky renesanční architektury nejsou:  Arkády – obloukovitá podloubí  Pilastry  Sgrafita  Podpůrné pilíře s věžičkami  Lomené oblouky  Rotundy a baziliky  Čtvercová nádvoří  Katedrály

Které renesanční vědy pomáhaly poznat člověka?  Anatomie  Botanika  Jazykověda  Numismatika  Heraldika  Fyzika  Chemie  Genetika

Řešení úkolů: 2. Michelangelo Buonarotti. 3. Leonardo da Vinci. Poslední večeře. 4. Zrození Venuše. 5. Chyba: renesance klade důraz na náboženství a víru v boha. 6. Benátský malíř. 7. Stavitelé. 8. Dóm ve Florencii. 9. V Louvru. 10. Leonardo da Vinci. 11. Galileo Galilei. 12. Není. Giordano Bruno. 13. Pilastry, podpůrné pilíře s věžičkami, lomené oblouky, rotundy a baziliky, katedrály. 14. Anatomie, botanika, fyzika, chemie.