Název Rostliny krytosemenné Předmět, ročník Biologie, 1. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rostlinná říše, stélka, ruduchy, zelené řasy, kolonie, cenobium
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.16 Anotace: Prezentace podle obrázků seznamuje se stavbou květu a květenství, vysvětluje mechanismus opylení, oplození. Vzdělávací.
vegetativní a sexuální rozmnožování, genotyp, odkopky, oddělky
Název Rostlinná buňka Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
vyšší rostliny, kormus, rodozměna, stélka, gametofyt, sporofyt
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
NázevRůst rostlin Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s testem, lze použít i jako materiál k samostudiu Klíčová.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.13 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem květu krytosemenných rostlin, vysvětluje rozdíly, procvičuje, opakuje učivo. Vzdělávací.
Vybrané čeledi dvouděložných rostlin I.
Krytosemenné rostliny
Krytosemenné rostliny
NázevVyšší rostliny – rostliny nahosemenné Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s fotografiemi, lze použít i jako.
Stavba rostlinného těla
Rozmnožování rostlin Mgr. Helena Roubalová
NázevDřeviny III Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Prověrka znalostí z botanických vycházek, lze použít i jako materiál.
r. dvouděložné, růžotvaré, bobotvaré, plod, souplodí nažek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Rostlinné orgány - květ
liliotvaré, kosatcotvaré, jednoděložné, plod, řád, čeleď, květenství
hluchavkotvaré, mákotvaré, plod, řád, čeleď, souměrný květ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P28/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Části rostlinného těla.
Název Vyšší rostliny Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
aralkotvaré, krtičníkotvaré, hvězdnicotvaré, plod, řád, čeleď
Vyšší rostliny, kormus, rodozměna, gametofyt, stélka, sporofyt
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
Název Generativní orgány rostlin – Květ Předmět, ročník
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_BIO_591.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Čeleď: Brukvovité.
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
Název Generativní orgány rostlin – Květenství Předmět, ročník
NázevRostliny malpighiotvaré, bukotvaré Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s fotkami, lze použít i jako materiál.
Co bychom už měli vědět…
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu14 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotace.
ROSTLINNÉ ORGÁNY 1.VEGETATIVNÍ KO Ř EN STONEK LIST 2.GENERATIVNÍ KV Ě T SEMENO PLOD PRÝT VY_32_INOVACE_Bi1r0115 Mgr. Jan Marek.
VEGETATIVNÍ KOŘEN STONEK LIST GENERATIVNÍ KVĚT SEMENO PLOD
Krytosemenné rostliny
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_368.
VEGETATIVNÍ KOŘEN STONEK LIST GENERATIVNÍ KVĚT SEMENO PLOD
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY
AZ KVÍZ Krytosemenné rostliny
Název Dřeviny I Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Prověrka znalostí z botanických vycházek, lze použít i jako materiál.
Název Opakování - botanika Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo: 26 Autor: Ošlejšková.
Krytosemenné rostliny Lucie Krapková 7. třída. Osnova Zařazení a výskyt Charakteristika Dělení Chryzantéma Dvouděložné rostliny Jednoděložné rostliny.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
NázevDřeviny II Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Prověrka znalostí z botanických vycházek, lze použít i jako materiál.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA JEVÍČKO, U ZÁMEČKU 784, JEVÍČKO ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_21_Risk krytosemenné rostliny.
Odd.: KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY
čeledi krytosemenných rostlin I
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Krytosemenné rostliny – semena v plodech
VEGETATIVNÍ KOŘEN STONEK LIST GENERATIVNÍ KVĚT SEMENO PLOD
čeledi krytosemenných rostlin II
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_13_PŘÍRODOPIS
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY
Název prezentace (DUMu):
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
obecná charakteristika, praktické cvičení
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
Generativní rostlinné orgány
Transkript prezentace:

Název Rostliny krytosemenné Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Pracovní list sloužící k opakování učiva, lze vytisknout nebo vyplňovat elektronicky, lze použít i jako materiál k samostudiu Klíčová slova rostliny krytosemenné, plod, čeleď, květenství, bobovité, pryskyřníkovité, brukvovité Autor PaedDr. Svatava Rozsypalová Datum 5.6.2013 Škola Gymnázium Jana Opletala, Litovel, Opletalova 189 Projekt EU peníze středním školám, reg. č.: CZ.1.07/1.5.00/34.0221

Pracovní list (odpověz na otázky, zakroužkuj správnou odpověď a splň úkoly) Jak probíhá opylení a oplození u krytosemenných? Vyjmenuj znaky jednoděložných rostlin. Zapiš rostliny z č. pryskyřníkovité. Plodem penízku rolního je nažka. Ano-ne.

Rostlina má 6 korunních lístků, 3 kališní, 6 tyčinek a 9 vajíček v jednom semeníku. Kolik tvoří semen po oplození? 1, 3, 6, 9 6. Které rostliny z č. brukvovité označujeme za pochutiny? 7. Zapište plody k uvedeným rostlinám. jahodník maliník růže hrušeň

Foto: Svatava Rozsypalová 8. Zapiš název rostliny, květenství, typ stonku a listu. Foto: Svatava Rozsypalová

Foto: Svatava Rozsypalová 9. Název rostliny? Foto: Svatava Rozsypalová

Foto: Svatava Rozsypalová 10. Jak se jmenuje tato rostlina? Má K a C či P? Foto: Svatava Rozsypalová

11. Zakresli a popiš květ r. bobovitých. Kmín, mrkev, petržel a kopr patří do čeledi ………………………………., kterou charakterizuje květenství……………… a plod ……………….. 13. Solanum tuberosum je latinský název…………………… jehož plodem je ………………………….a jako příloha nejen k masu se využívá jeho………………………………

Foto: Svatava Rozsypalová 14. O jakou dřevinu jde? Je to květenství samčí nebo samičí? Foto: Svatava Rozsypalová

Foto: Svatava Rozsypalová 15. Jméno stromu, plody, názvy dalších 2 druhů? Foto: Svatava Rozsypalová

16. Heřmánek pravý se sbírá jako léčivá rostlina. Jak poznáš heřmánek od podobného rmenu? 17. Máta peprná obsahuje……………., který se používá………………………., a řadíme ji do čeledi …………………………….Pro tuto čeleď je charakteristický …………………………….květ. Do čeledi vrbovité patří 3 druhy topolu. Vyjmenuj je a napiš, jak je rozlišíš podle listů.

Foto: Svatava Rozsypalová 19. Uveď jméno rostliny, květenství, druhy květů, typ stonku. Foto: Svatava Rozsypalová

Foto: Svatava Rozsypalová 20. Napiš jméno rostliny, čeleď. Foto: Svatava Rozsypalová

Zdroje: 1. Jelínek, J., Zicháček, V. Biologie pro gymnázia. 9. vydání.Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2007. 575 s. ISBN 978-80-7182-213-4 2. Randuška, D., Šomšák, L.,Háberová, I. Barevný atlas rostlin. 2. vydání. Bratislava: Vydavaťelstvo Obzor, n. p., Bratislava v koprodukci s nakladatelstvím Profil v Ostravě, 1983. 640s. 735-21-85/8