Východní Asie Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková ZŠ praktická a ZŠ speciální Liberec, Orlí 140/7
Východní Asie Státy: Čína, Mongolsko, Korejská republika, Korejská lidově demokratická republika, Japonsko. V západní části území se rozkládá nejvyšší pohoří světa Ťan-Šan, Altaj, Karákoram, Himálaj a rozsáhlá Tibetská plošina. Řeky: Huang-He (Žlutá řeka), Chang-Jiang (Velká řeka)
Podnebí Území západní Číny a Mongolska má suché vnitrozemské podnebí. Zbývající oblasti ovlivňuje vlhké oceánské podnebí. Střídají se letní a zimní monzuny.
ZEMĚDĚLSTVÍ V zemědělství je rozšířeno pěstování obilí a typické je pro tuto oblast pěstování rýže. Dále se pěstuje sója, bavlník a čajovník Chová se zde hovězí dobytek, ovce, prasata. Pro obživu obyvatel je důležitý rybolov.
Průmysl V průmyslové výrobě jsou nejvyspělejší Japonsko, Korejská republika a Čína. Nachází se zde spousta továren velkých společností. Např: Honda Canon, Sony, Suzuki, Minolta
ČÍNA Hlavním městem Číny je Peking. Nejlidnatější stát světa – 1,4 miliardy lidí Bohatou minulost země připomíná Velká Čínská zeď, dlouhá přes 7 tisíc km. Ve světě je proslulý čínský porcelán, hedvábí, čínská kuchyně a čínské lékařství.
JAPONSKO Hlavním městem Japonska je Tokio. Nejrozvinutější v zemi je průmysl Vyrábí se zde mnoho aut, motocyklů, hudebních nástrojů, elektronických výrobků, počítačů, hodinek, kamer a optických přístrojů
OTÁZKY Jmenuj státy východní Asie. Jaká plodina se ve východní Asii nejvíce pěstuje? Který stát je nejlidnatější na světě? Jaké je hlavní město Japonska?
ODPOVĚDI Čína, Mongolsko, Korejská republika, Korejská lidově demokratická republika, Japonsko. Rýže Čína Tokio
Všechny použité obrázky jsou z
jméno autoraPavlína Lejsková název projektuModernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace výuky pomocí ICT předmět/ ročníkzeměpis / 8.ročník pořadové číslo DUM9 datum název DUMVýchodní Asie metodická poznámka k využití Výuková prezentace s kontrolními otázkami. Určeno pro frontální výuku se třídou. V závěru hodiny žáci samostatně vypracují zadané otázky, poté si ověří správnost odpovědí. Prezentaci je vhodné doplnit prací s atlasem. Prezentace může být použita jako zápis do žákovských sešitů.