STRUČNÝ PŘEHLED ZÁKLADNÍCH SKUPIN ŽIVOČIŠNÉ ŘÍŠE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OD BUŇKY K ČLOVĚKU 8. ročník.
Advertisements

A jak je to u živočichů? (tkáně)
Souhrn - bezobratlí Vebrová Lucie III. B 2010
KMEN: STRUNATCI Chordata
1.E Biologie.
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Obecná biologie.
Rozmnožování a vývin mnohobuněčných živočichů
Oběhová soustava Klára Kohoutová, 3.A.
Rozmnožovací soustava
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
FYLOGENEZE CÉVNÍ SOUSTAVY
ZOOLOGIE VÝVOJ NOHOBUNĚČNÝCH ŽIVOČICHŮ
Embryologie pokračování. Doplnění - gastrulace Jednovrstvová blastula se dále procesem zvaným gastrulace mění na dvojvrstvý zárodek, gastrulu. Vrstvami.
Systém organismů.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
TRIBLASTICA.
Triblastica:1) Ploštěnci- Plathelminthes
Vývojová morfologie živočichů
ŽIVOČICHOVÉ.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: ING. EVA ŠÍDOVÁ Název:VY_32_INOVACE_622_BUŇKA, TKÁŇ, ORGÁN Téma: ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ.
BUŇKA PŘÍRODOPIS 6. TŘÍDA.
2009 Marek Vácha Úvod do zoologie.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.11 Anotace:
Fylogeneze svalové soustavy
Základní struktura života
Rostliny.
Buňky, tkáně a orgány lidského těla
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Živočišné houby = Porifera
Kmen: Měkkýši /Mollusca/
Biologie člověka.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_245.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ZOOLOGIE VÝVOJ NOHOBUNĚČNÝCH ŽIVOČICHŮ
Úvodní charakteristika
podříše: MNOHOBUNĚČNÍ (Metazoa)
Fyziologie opěrných a pohybových soustav živočichů
„RISK“.
Oddělení: TRIBLASTIKA PRVOÚSTÍ
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Mnohobuněčné organismy
Podříše: Prvoci - KMENY: Nálevníci Výtrusovci Mnohobuněční – KMENY:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Zařazování bezobratlých
Vývojová morfologie živočichů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_257.
Tercie 2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
POSLEDNÍ KMEN BEZOBRATLÝCH ŽIVOČICHŮ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Dümlerová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ŘÍŠE ŽIVOČICHOVÉ. výživa: ……………………….. …………….. – …………… – ……………. – …………………………….. – ………………………. rozdělení: obratlovci: ……………………., ……………………………., ……………………….….,
Neboli BUNĚČNÁ BIOLOGIE CYTOLOGIE. Čím se zabývá cytologie? Druhy, tvar a velikost buněk = morfologie Vnitřní stavba, druhy organel = anatomie Pochody.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Řízení živočišného organismu.
Houbovci = Porifera, vločkovci = Placozoa, žahavci = Cnidaria a žebernatky = Ctenophora, HCl, 2009.
Název prezentace (DUMu): Buňky
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Kmen: Žahavci /Cnidaria/
Ontogeneze živočichů II
Tkáň svalová.
BUŇKA – základ všech živých organismů
Název školy: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace Autor: Datum tvorby: Mgr. Daniela Čapounová Název: VY_32_INOVACE_01B_01_Strunatci-charakteristika.
Ontogeneze živočichů I
STÉLKA předchůdce pletiv a orgánů chromista, rostliny, houby
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Kmen: Měkkýši /Mollusca/
Řízení živočišného organismu
Tělní tekutiny živočichů Cévní soustava Vylučovací soustava
Kmen: Měkkýši /Mollusca/
Kmen Ploštěnci.
Transkript prezentace:

STRUČNÝ PŘEHLED ZÁKLADNÍCH SKUPIN ŽIVOČIŠNÉ ŘÍŠE

Podříše prvoci Podříše mnohobuněční Oddělení diblastika Oddělení triblastika Prvoústí Schizocoelní Pseudocoelní Coelomoví Druhoústí

Prvoci nejstarší, nejpůvodnější, nejjednodušší 1 buňka (jednojaderná nebo vícejaderná) zajišťuje všechny životní funkce někdy kolonie každá buňka je schopna samostatné existence po izolaci dá vznik nové kolonii

Mnohobuněční vznikli z bičíkatých prvoků před více než 600 milióny let buňky neschopné samostatné existence (vliv diferenciace buněk – rozlišení a specializace)  tkáně (soubory stejného původu a tvaru s jedinou hlavní funkcí)  orgány (prostorově ohraničené útvary tvořící stavební a funkční jednotku)  orgánové soustavy (skupiny orgánů s jednou hlavní funkcí)

Diblastica 2 zárodečné listy i v dospělosti mají buňky uspořádány ve 2 vrstvách mezi ektodermem a mezodermem může druhotně vznikat mezenchym (vcestováním buněk ze zárodečných listů) skupiny: bez souměrnosti: vločkovci, živočišné houby Radiolaria = paprsčitě souměrní žahavci, žebernatky

Triblastica mají 3 zárodečné listy dělí se podle dalšího vývoje mezodermu

Schizocoela mezoderm ve formě parenchymu = mezenchym schizocoel – druhotná tělní dutina – nepravá – mezi buňkami parenchymu je soustava dutinek vyplněných tělní tekutinou skupiny: ploštěnci, pásnice

Pseudocoela pseudocoel – druhotná tělní dutina – nepravá – prostorná tělní dutina vyplněná tekutinou a z části mezenchymem (v ní jsou volně uložené orgány) skupiny: mechovnatci hlísti vrtějši hlavatci

Coelomata coelom – druhotná tělní dutina – pravá – zformovaný pravidelně uspořádaný mezoderm skupiny: měkkýši, sumýšovci, rypohlavci, kroužkovci, drápkovci, želvušky, členovci, chapadlovci, ploutvenky, bradatice, ostnokožci, polostrunatci, strunatci