NAUKA O SLOVĚ Význam slov 7. ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Advertisements

Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Předmět (Český jazyk – 7. ročník).
Neohebné slovní druhy Český jazyk - 7. ročník.
Doplněk Český jazyk - 7. ročník.
Struktura literárního díla
Velkomoravská říše 7. ročník.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Peisertová, A. (přeložila): První slova slov. Nakladatelství BUVIK, Bratislava Wilkesová,
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Paleolit 6. ročník.
ZEMĚPIS KRAJE ČR - ADMINISTRATIVNÍ ROZDĚLENÍ 9. roč.
Český jazyk – 2.ročník „Slovo, slabika, hláska, písmeno“
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Řecko-perské války 6. ročník.
Součin mocnin se stejným základem
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha V. Dobešová, V. Fialová: PRŮVODCE.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Peisertová A.: První slova. Nakladatelství BUVIK, Bratislava, 1999.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika Poměr 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami – 1
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – PRAVĚK, STAROVĚK. Nová škola Válková, V.: DĚJEPIS 6 – pravěk a starověk.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Úvod do vyučování dějepisu
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk, příslovečné určení
Starověké Řecko 6. ročník.
(7. ročník). Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová:
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Peisertová A.: První slova. Nakladatelství BUVIK, Bratislava, 1999.
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Český jazyk – 7. ročník. Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy 7, SPN, Praha E.
Věta jednočlenná a dvojčlenná
Nejstarší české literární památky Literární výchova - 7. ročník
Český jazyk – 3. ročník ZŠ „Podstatná jména“
Jan Amos Komenský 8. ročník.
3. ročník Time, weather and seasons Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Wilkesová A.: Můj první slovník česko-anglický. Slovart 2003.
Český jazyk – 2. ročník „Slovní druhy“
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítáme dvojciferná čísla Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika 2. roč. – Násobení a dělení : 4 =
Dělení se zbytkem 5. ročník
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Slovní zásoba Osnova pro studenty středních pedagogických škol.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Český jazyk 7. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_07_Homonyma Autor Chňoupková Martina.
Matematika pro 2. ročník – násobení a dělení 3
Nauka o významu slov Význam věcný (lexikální) – vyjadřuje, co slovo označuje; bývá vysvětlen ve slovníku (slovníkový) Hlemýžď = suchozemský plž s ulitou.
Slovní druhy Český jazyk – 5. ročník
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJ9_06
AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_ČJ_05
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Významové vztahy mezi slovy - synonyma, antonyma, homonyma
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Věta jednočlenná a dvojčlenná
Transkript prezentace:

NAUKA O SLOVĚ Význam slov 7. ročník

NAUKA O SLOVĚ Význam slov Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha 2008.

Jak se nazývá nauka o slovní zásobě? Syntax Lexikologie Gramatika 0 z 5

Skupina hlásek s ustáleným významem se nazývá slovo dvojhláska věta 0 z 5

Ustálené spojení slov s jedním významem (orbitální stanice, horské kolo) se nazývá univerbizace slovní zásoba sousloví 0 z 5

Ustálená, obrazná spojení slov, jejichž základem jsou slovesa, se nazývají rčení přísloví anekdota Nenos dříví do lesa. 0 z 5

Rčení neboli úsloví přísloví názvosloví Jíst vtipnou kaši 0 z 5

Slova Vltava, molekula, lichokopytník jsou slova jednoznačná mnohoznačná 0 z 5

Přenesení významu slov u mnohoznačných slov podle vnější podobnosti nazýváme metafora metonymie Provazy deště 0 z 5

Přenášení významů slov podle vnitřních souvislostí se nazývá metafora metonymie hyperbola Sladkost 0 z 5

Slova se stejným nebo podobným významem se nazývají antonyma homonyma synonyma Automobil = vůz 0 z 5

Slova, která mají opačný význam se nazývají synonyma antonyma homonyma Noc Den 0 z 5

Slova, která stejně znějí, ale pojmenovávají jevy zcela odlišné a navzájem nesouvisející, se nazývají homonyma personifikace hyperbola 0 z 5

Odborné názvy neboli termíny sousloví substantiva Tetřev hlušec 0 z 5

Odborné názvy jsou slova významově jednoznačná mnohoznačná Konvalinka vonná 0 z 5

Synonymum ke slovu OGAR je dítě dívka chlapec 0 z 5

Synonymum ke slovu ADJEKTIVUM je podstatné jméno přídavné jméno zájmeno 0 z 5

Synonymum ke slovu CHRABRÝ je odvážný chytrý hloupý 0 z 5

Významy těchto slov víra, opora, hloupost, vláda jsou metaforické metonymické 0 z 5

U kterého z následujících slov se nejedná o metonymii alzheimer rentgen mandle 0 z 5

Téma: Nauka o slově (Význam slov) – 7. ročník Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional SMART Notebook Zoner - České kliparty 1, 2, 3 Autor: Mgr. Věra Sýkorová ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)