Výživa buňky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŘASY V LESÍCH.
Advertisements

Potravní vztahy v ekosystémech
ORGANICKÉ LÁTKY + KYSLÍK
Glukóza C H O Dýchání a přeměny glukózy Autor: Ing. Jiřina Ovčarová.
Dýchání rostlin Dýchání = respirace = soubor katabolických reakcí, které slouží k uvolnění energie potřebné např. pro syntetické pochody, příjem živin,
Fotosyntéza Vznik glukózy Autor: Ing. Jiřina Ovčarová.
Základní části buňky a jejich hlavní význam
Opakování pro 6. ročník s ježkem Čendou
Název šablony: Inovace v přírodopisu52/P01/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: PLANETA ZEMĚ A VZNIK.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Biochemické děje Předmět: Chemie.
JAK POZOROVAT EKOSYSTÉM
VZTAHY MEZI ORGANISMY POTRAVNÍ VZTAHY.
Výživa rostlin - fotosyntéza
SACHARIDY.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se vznikem a tříděním sacharidů,
Projevy života Život je jeden z nejsložitějších přírodních dějů, které probíhají v organismech. Hlavní projevy života: PŘÍJEM POTRAVY VYLUČOVÁNÍ DÝCHÁNÍ.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
FOTOSYNTÉZA – JEDINEČNÝ DĚJ
FYZIOLOGIE BUŇKY PŘÍJEM A VÝDEJ LÁTEK.
Přechod rostlin na souš
Rostlinná buňka Mgr. Helena Roubalová
Přírodní látky Mgr. Lenka Fasorová.
Biochemie Úvod do biochemie.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Projevy.
Název Vodní režim rostlin 1 Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.02 Anotace: Prezentace seznamuje s nejdůležitějším jevem na Zemi. Vzdělávací oblast: Organismy se schopností fotosyntézy Autor:
Glukosa a její vznik.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
PROJEVY ŽIVOTA.
Sacharidy glycidy karbohydráty, uhlohydráty, uhlovodany
LES ŘASY.
Tělní tekutiny a krev Školení trenérů licence A Fakulta tělesné kultury UP Olomouc Biomedicínské předměty Doc. MUDr. Pavel Stejskal, CSc.
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
BUNĚČNÁ STAVBA ŽIVÝCH ORGANISMŮ
Základní struktura živých organismů
Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková
Živočichové rybníka a jeho okolí
Co jsme již poznali.
Fotosyntéza a dýchání Fotosyntéza Dýchání
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Autor: Mgr. Jana Střížková Vzdělávací obor/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / PŘÍRODOPIS / PŘEHLED ORGANISMŮ Druh učebního materiálu: PREZENTACE Metodický.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Metabolismus Tematická oblast: Rostliny Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
 AUTOR: Ing. Tereza Kovalská  NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Projevy života  ROČNÍK: 6. ročník ZŠ  VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Člověk a příroda  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Přírodopis.
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů.
Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů a řemesel Švehlovy střední školy polytechnické Prostějov registrační číslo CZ.1.07/1.1.26/
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o fotosyntéze. Klíčová slova: fotosyntéza,
Uvolňování energie pro život Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
Základní znaky a rozmanitost života Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
METABOLISMUS ROSTLIN OD MARTINA JAROŠE. FOTOSYNTÉZA Zachycuje sluneční energii a z oxidu uhličitého vyrábí organickou sloučeninu (sacharid) a jako vedlejší.
Fotosyntéza.
Projevy života, třídění organismů
3. Autotrofní a heterotrofní organismy
Rostliny.
VY_32_INOVACE_531 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Získávání energie pro život
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
ROSTLINY - ŘASY Přírodopis VI..
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Dýchání všechny organismy dýchají stejně (ve dne i v noci)
Les 2. hodina Řasy LES – složitý ekosystém = společenstvo různých organizmů a jejich neživé prostředí Organismy z prostředí potřebují: světlo + teplo.
DÝCHÁNÍ, FOTOSYNTÉZA TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Autor: Zuzana Veselíková
Živé organismy.
Příjem a výdej látek v eukaryotních buňkách
Transkript prezentace:

Výživa buňky

Jak je označována často buňka ? 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Obsah: Látková výměna Příjem látek Fagocytóza Výživa rostlinné buňky Výživa živočišné buňky

Látková výměna Příjem látek Zpracování látek Uvolňování látek

Příjem látek Jaká je funkce cytoplazmatické membrány?

Průchod látek Volně malé molekuly: voda, kyslík, oxid uhličitý Pomocí přenašeče bez energie cukry Pomocí přenašeče za dodání energie - velké molekuly

Fagocytóza

Výživa rostlinné buňky Autotrofní Organické látky vznikají z vody, oxidu uhličitého a sluneční energie fotosyntézou

Výživa živočišné buňky Heterotrofní Živočichové nejsou schopni sami vytvořit organické látky, přijímají je jako potravu