Participe passé Francouzský jazyk Autor: Mgr. Lucie Bergerová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PASSÉ COMPOSÉ (MINULÝ ČAS SLOŽENÝ)
Advertisements

singulier pluriel me, m’ nous te, t ’ vous le, l’ la, l’ en les
Emploi du passé composé et de l´imparfait
LES VERBES AU PRÉSENT PŘÍTOMNÝ ČAS
Jeux des mots Francouzština Autor: Mgr. Dagmar Mynářová
Expressions avec le verbe ÊTRE Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj.
CONDITIONNEL PRÉSENT PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB
VY_32_INOVACE_B3 IMPARFAIT MINULÝ ČAS.
Article partitif – dělivý člen
Marta Bříštělová.  cause  conséquence  opposition.
Négation Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Pays francophones Francouzština Autor: Mgr. Dagmar Mynářová
Expressions familières Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských.
Interjections Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Le verbe.
Expressions avec le verbe AVOIR Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj.
FUTUR PROCHE Ester Maternová.
Logement - révision Francouzština Autor: Mgr. Dagmar Mynářová
Nepravidelná slovesa (rozšíření IV). lire (číst) Je lis Tu lis Il lit Elle lit Nous lisons Vous lisez Ils lisent Elles lisent.
Ester Maternová. L´article définiLELALES L´article indéfiniUNUNEDES L´article contractéDUDE LADES AUA LAAUX.
Passé composé Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Sur la route Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Převody jednotek objemu
Převody jednotek délky
Ester Maternová Le verbe auxiliaire avoir/ être avec le participe passé AVOIR+PARTICIPE PASSÉ ETRE Ex. J´ai parlé.
Qui / Que Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Poser une question Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Article partitif Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Publicité Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Interdictions Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Subjonctif_2 Fj_4_178_subjonctif2. 2 Comment créer le subjonctif au pluriel On conjugue le verbe au présent Nous parl ons On ajoute ces terminaisons –
Inscriptions Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Panneaux Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Tri des déchets Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Réalisation: Lenka Manová
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Au restaurant Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
FAMILLE COI, APPELER, QUI, QUE, FEMIIN, IL…? VOIR, ECRIRE…
Magasins Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Subjonctif présent Francouzština Autor: Mgr. Dagmar Mynářová
Tout et autres indéfinis. Tout 1)pronom (samostatné užití) 2)adjectif (spolu s podstatným jménem) 3)adverbe („úplně“)
EXERCICES LEXICAUX 1C. Page 32 / ex. 1: Vous n’avez pas eu l’idée de téléphoner? Idée = myšlenka, představa, nápad, ponětí, mínění, pomyšlení, názor…
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy J´ai besoin de la technologie Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Evropská obchodní akademie, Děčín I, Komenského náměstí 2, příspěvková organizace IČ tel Reg.č. projektuCZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je fais la cuisine, je vais au resto Autor: Mgr.
Alimentation en France et en République tchèque Le dîner – les cafés – produits laitiers.
1 Národní evropské charakteristiky - Entropa – konverzace, diskuze Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiáluVY_32_INOVACE_mix2_scj01 Označení.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Štěpánka Satoriová Název materiálu:
Comment les jeunes passent-ils leur temps libre en République Tchèque?/Jak tráví volný čas mládež v České republice? Rédactrices/Vytvořily: Cécile Saffroy,
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je suis individuel Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je suis au travail Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
P ROJET COMMUN SUR L ’ ALIMENTATION EN R ÉPUBLIQUE T CHÈQUE ET EN F RANCE ( – )
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Cinéma – konverzace, diskuze Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu VY_32_INOVACE_mix2_scj0 2 Označení materiálu scj0 2 _ cinema _konverzace.pptx.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je tiens le dialogue Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Téma: Les boissons VY_32_INOVACE_292.
Les homophones Tematická oblast Slovní zásoba Datum vytvoření Ročník
Komplexní čísla - absolutní hodnota
Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
EXERCICES LEXICAUX 1C.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Le subjonctif présent.
Transkript prezentace:

Participe passé Francouzský jazyk Autor: Mgr. Lucie Bergerová Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/34.0488 Francouzský jazyk Participe passé Autor: Mgr. Lucie Bergerová

EMPLOI 27. července 2013 PASSÉ COMPOSÉ => J'ai mangé PLUS-QUE-PARFAIT => J'avais mangé FUTUR ANTERIEUR => J'aurai mangé CONDITIONNEL PASSÉ => J'aurais mangé SUBJONCTIF PASSÉ => J'aie mangé ... 27. července 2013

FORMATION LES VERBES EN „-ER“ ==> LES PARTICIPES EN „É“ Manger ==> mangé Regarder ==> regardé LES VERBES EN „-IR“ ==> LES PARTICIPES EN „I“ Finir ==> fini Choisir ==> choisi 27. července 2013

FORMATION LES PARTICIPES EN „IS“ Prendre ==> pris Mettre ==> mis LES PARTICIPES EN „IT“ Dire ==> dit Écrire ==> écrit Conduire ==> conduit 27. července 2013

FORMATION LES PARTICIPES EN „U“ Lire ==> lu entendre ==> entendu Voir ==> vu attendre ==> attendu Boire ==> bu répondre ==> répondu Perdre ==> perdu Vouloir ==> voulu Devoir ==> dû courir ==> couru Pouvoir ==> pu connaître ==> connu Savoir ==> su disparaître ==> disparu Plaire, pleuvoir ==> plu Croire ==> cru recevoir ==> reçu Falloir ==> fallu venir ==> venu Vivre ==> vécu 27. července 2013

FORMATION LES VERBES IRRÉGULIERS Faire ==> fait ouvrir ==> ouvert Être ==> été découvrir ==> découvert Avoir ==> eu offrir ==> offert Souffrir ==> souffert Peindre ==> peint Craindre ==> craint 27. července 2013

FAITES LES EXERCICES EN LIGNE: http://www.appuifle.net/pcact9.htm http://www.tinglado.net/?id=tiscali 27. července 2013

Použité zdroje http://www.tinglado.net/?id=tiscali http://www.appuifle.net/pcact9.htm GREGOIRE, M. a O. THIEVENAZ. Grammaire progresive (intermédiaire). Paříž: CLÉ INTERNATIONAL, 2003. ISBN 2090338482. BOULARES, M. a J.-L. FREROT. Grammaire progresive (avancé). Paříž: CLÉ INTERNATIONAL, 1997. ISBN 2090338628. PECHEUR, J. a J. GIRARDET. Campus 1. Paříž: CLÉ international, 2002. ISBN 9782090333084. CRIDLIG, J.-M. a J. GIRARDET. Panorama 1. Paříž: CLÉ international, 2004. ISBN 2090334665. CRIDLIG, J.-M. a J. GIRARDET. Panorama 2. Paříž: CLÉ international, 2004. ISBN 2090334681. 27. července 2013