Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dnes bude Všeználek vypravovat o českých zemích v pravěku.
Advertisements

Mladší doba kamenná Doba bronzová Doba železná
Evropské vlajky 5. ročník
projekt v rámci Operačního programu Hlavní události českých dějin I.
ČESKÉ ZEMĚ V PRAVĚKU.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Všeználek dnes bude vypravovat o prvních obyvatelích naší země.
NEJSTARŠÍ OSÍDLENÍ NAŠÍ VLASTI
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Vlastivěda - dějepisná část (4. a 5. ročník) Název a číslo učebního.
Středověk, gotický sloh
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
RENESANCE 4.ročník Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Rudolf II. VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST 4. ročník - vlastivěda
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Evropa – vegetace 5. ročník
Sámova říše, Velkomoravská říše
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zlomky – 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Matematika - 7. ročník Sčítání celých čísel
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zaokrouhlování – 5. ročník
Početní výkony s desetinnými čísly - 1
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Početní výkony s desetinnými čísly - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítáme dvojciferná čísla Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Určování druhé mocniny a odmocniny
Dělení se zbytkem 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková
Anotace Žáci si během prezentace opakují a upevňují znalosti tématického celku PRAVĚK. Autor Mgr. Lenka Cílková Datum vytvoření září 2011 Ročník IV. Vzdělávací.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Opakování č. 1 Vlastivěda 4. ročník
Pravěk.
Pravěk Vlastivěda – 4. ročník
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
První Slované na našem území Sámův kmenový svaz
Jednotky hmotnosti 5. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_15_Keltové a Germáni na našem území
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Pravěk v českých zemích Mgr. Iveta Vališková
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Mnichovická 62, Kolín V,
Anotace: Seznámení se s životem v pravěku.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
České země v pravěku Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s nejstaršími dějinami ČR – s pravěkem.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
České země v době kamenné
Transkript prezentace:

Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Pravěk 4. ročník

Pravěk

Pravěk Doba kamenná Starší doba kamenná Dlouhé období od vzniku člověka až po vznik prvních států nazýváme obdobím pravěku. Toto období dělíme podle materiálu, ze kterého si člověk zhotovoval svoje nástroje. Doba kamenná Starší doba kamenná Doba bronzová Mladší doba kamenná Doba železná

Starší doba kamenná člověk - lovec a sběratel - žije v jeskyních nebo v jednoduchých chýších (větve, kůže, kosti) - vytváří menší (rodové) tlupy

- jediný nástroj – opracovaný kámen – pěstní klín - převratný objev – oheň - dorozumívají posunky, později jednoduchá řeč - pohřbívali zemřelé – hroby s dary

Mladší doba kamenná Člověk – doba prvních zemědělců - začali obdělávat pole – kácení a vypalování lesů - nářadí dřevo a kámen - chov zvířat pro mléko a maso - výměnný obchod - hlína - keramika

Doba bronzová Objev slitiny – BRONZU výroba šperků, zemědělských nástrojů i zbraní.

Doba železná Bronz postupně nahrazuje železo, které má lepší vlastnosti než bronz (není křehké).

Keltové Přišli na naše území kolem roku 400 před naším letopočtem Keltský kmen Bójové = Bohemia Keltové vynikali bojovností, byli zruční stavitelé a řemeslníci. Znali např. sklo, keramický kruh Zdatní obchodníci – používali mince Stavěli sídliště opevněná mohutnými hradbami = oppida

Slované Přicházejí na naše území v 5. století n.l. (stěhování národů) Pastevci a zemědělci Příbytky stavěli ze dřeva, proutí a rákosu Praslovanština Náboženství pohanské – uctívali více bohů

Pravěk - vlastivěda 4. ročník ZŠ Použitý software: držitel licence – ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. Windows XP Professional PowerPoint Vlastivěda – M. Bloudková a kol. – SPN Vlastivěda – I. Stříbrná – Nová škola Vlastivěda – M. Hronek – Prodos Obrazy ze starších českých dějin – J.Harna a kol. - Alter Obrázky z internetu Autor: Mgr. Iva Hořejší ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. (www.zsrozmital.cz)