Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P6 _ 1. 6 Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Rostlinná pletiva II. Typ:DUM - kombinovaný Předmět: Biologie.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Laboratorní a terénní cvičení
Advertisements

Praktická cvičení z botaniky
A jak je to u živočichů? (tkáně)
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II.
Aktivita č.4: Biologie pod mikroskopem
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P4_2.11 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Tabulkový kalkulátor-funkce, adresy Typ: DUM.
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.15 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. PowerPoint - animace Typ: DUM - kombinovaný.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Práce se Slovníkem spisovné češtiny
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.5 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Databáze - dotazy Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Mikroskopie.
Mikroskopické pozorování buněk cibule
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_2.17 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Rastrová grafika-hromadné úpravy Typ: DUM -
Základní postupy v biologii
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.7 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor – matematické výrazy Typ: DUM.
ROSTLINNÁ PLETIVA Krytosemenné rostliny mají na povrchu těla KRYCÍ PLETIVA = ty chrání vnitřek rostliny před vysycháním U nadzemních částí rostliny krycí.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Rostlinná pletiva I.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P9 _ 1.9 TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ Metabolické procesy trávicí soustavy TYP: DUM výkladový.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P4_2.3 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Tabulkový kalkulátor-databázové funkce Typ:
O buňce a mikroskopování, vnější a vnitřní stavba rostlin
PowerPoint – šablony, záhlaví
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.16 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. PowerPoint - Album Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
TÉMATICKÁ OBLAST:Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.6 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Databáze - formulář Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Pozorování rostlinných buněk a jejich struktur
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.17 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě OS WIN 7, 1. část Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT.
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Laboratorní práce č. 2 Jehličnany Mgr. Helena Roubalová
Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_145 Jméno autora: Mgr. Tomáš FULÍN Třída/ročník: PS2 / 2.ročník Datum vytvoření: Vzdělávací oblast:Matematika.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.3 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Vektorová grafika – hladiny Typ: DUM - kombinovaný.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.6 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor-hromadná korespondence Typ: DUM.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.18 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě OS WIN 7, 2. část Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.2 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Vektorová grafika – objekty (spojení, kopírování)
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_2.16 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Rastrová grafika-vylepšit Typ: DUM - kombinovaný.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.11 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě PC SÍTĚ, TOPOLOGIE Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT,
Dýchací soustava Mgr. Šárka Dohnalová Číslo šablony: III/2
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.11 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. HTML - odkazy, obrázky Typ: DUM - kombinovaný.
Tematická oblast: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Tematická oblast: laboratorní a terénní cvičení
2. Laboratorní cvičení.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.20 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Operační systém sítě Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _646 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Průduchy v pokožce listů
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník: 8. Datum vytvoření:Únor.
Laboratorní práce č. 3 List
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Rostlinná pletiva – I. část Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/6 Šablona: III/2.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková 3. Laboratorní práce Cvičení k dýchací a oběhové soustavě.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 52 Sada: Př 7/18 Předmět: přírodopis Ročník: 7.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
3. Laboratorní práce Pokožka listu s průduchy
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Představení části přírodověda
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Anatomie rostlinných orgánů
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P6 _ 1. 6 Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Rostlinná pletiva II. Typ:DUM - kombinovaný Předmět: Biologie Ročník: 3. r. (6leté), 2. r. (4leté) Zpracováno v rámci projektu EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Zpracovatel: Mgr. Šárka Dohnalová Gymnázium, Třinec, příspěvková organizace Datum vytvoření: listopad 2013

METODICKÝ LIST Studenti a učitel donesou rostlinný materiál. Před započetím práce učitel pomoci prezentace připomene základní stavbu rostlinné eukaryotické buňky. Na obrázcích učitel ukáže části, které budou studenti mikroskopovat. Učitel zopakuje základní pravidla mikroskopování. Studenti a učitel donesou rostlinný materiál. V rámci laboratorních cvičení se žáci seznámí s několika typy rostlinných pletiv. Na obrázcích učitel ukáže části, které budou studenti mikroskopovat. Učitel zopakuje základní pravidla mikroskopování. Pro zápis použijeme předepsaný protokol.

Protokol č. Téma: Pletiva II. Jméno:Datum: Pomůcky: mikroskop s příslušenstvím, plod - hruška, hluchavka pitulník, zápalky. Úloha: č.1. – 3. Závěr:

Doplň - teoretický základ ke cvičení: Pletiva jsou……………………………….. Sklerenchym……………………………….. Kolenchym………………………………….. Plazmodesmy………………………………. Funkce plazmodesmů………………………

Úloha č.1 Pozorování sklerenchymu v dužině hrušky.

Postup č.1 Pomůcky: malvice hruška, vlašský ořech. Provedeme příčný řez plodu hrušky. Řežeme žiletkou tenké příčné řezy. Z nejtenčích řezů zhotovíme nativní preparát. Mikroskopujeme při nejmenším zvětšení. Zakreslíme a popíšeme 3- 4buňky.

Úloha č.2 Pozorování plazmodezmů v zápalce.

Postup č.2 Pomůcky: zápalka. Zhotovíme příčné nebo podélné řezy zápalkou. Řežeme žiletkou tenké řezy. Z nejtenčích řezů zhotovíme nativní preparát. Mikroskopujeme tečky a dvojtečky plazmodezmů při nejmenším zvětšení. Zakreslíme a popíšeme 3- 4buňky.

Úloha č.3 Pozorování kolenchymu v řapíku listu.

Postup č.3 Pomůcky: hluchavka pitulník. Zhotovíme příčný řez z řapíku listu. Řežeme žiletkou tenké příčné řezy. Z nejtenčích řezů zhotovíme nativní preparát. Mikroskopujeme při nejmenším zvětšení. Zakreslíme a popíšeme 3- 4buňky.

Odpověz na otázky. Jakou funkci má sklerenchym a kolenchym? Kde ještě najdeš ve stavbě rostlin sklerenchym a kde kolenchym? Funkce plazmodezmů je:

Závěr: Možnosti: charakteristika,práce se mi podařila, nepodařila,co bych mohla zlepšit.

Použitá literatura. Vlastní zdroje.