Shoda přísudku s podmětem Podmět rodu ženského

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koncovky podstatných jmen
Advertisements

Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Evropské vlajky 5. ročník
Doplněk Český jazyk 7. ročník ZŠ
Přívlastek Český jazyk 6. ročník ZŠ
Matematika - 7. ročník Celá čísla - souhrn
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika Poměr 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Shoda přísudku s podmětem Podmět rodu mužského neživotného Český jazyk 5. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek objemu
Jaký podmět je ve větě? Český jazyk 5. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
Procenta 1 - úvod Matematika 7. ročník
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 2.ročník ZŠ Zábavná matematika
Český jazyk – 3. ročník ZŠ „Podstatná jména“
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Shoda přísudku s podmětem Podmět rodu středního Český jazyk 5. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Matematika - 7. ročník Sčítání celých čísel
Převody jednotek hmotnosti - 1 Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zaokrouhlování – 5. ročník
Početní výkony s desetinnými čísly - 1
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Početní výkony s desetinnými čísly - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítáme dvojciferná čísla Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Určování druhé mocniny a odmocniny
Dělení se zbytkem 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
K daným podstatným jménům doplň vhodná příčestí minulá: váhy babičky kočky budky kopretiny košile žáby vázy rostly visely kvákaly vážily si povídaly se.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Vzory podstatných jmen ( rod mužský, ženský, střední )
Slovní druhy Český jazyk – 5. ročník
Skloňování podstatných jmen rodu středního
Jednotky hmotnosti 5. ročník
Jarní květiny Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Shoda podmětu s přísudkem
Shoda přísudku s podmětem - 1
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Transkript prezentace:

Shoda přísudku s podmětem Podmět rodu ženského Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Shoda přísudku s podmětem Podmět rodu ženského Český jazyk 5. ročník ZŠ

Doplň i/y Žirafy natahoval_ krky. Želvy nehybně ležel_. Lvice pobíhal_ v kleci. Opice skákal_ z větve na větev. V akvariu plaval_ rybičky.

Doplň i/y : Řešení Žirafy natahovaly krky. Želvy nehybně ležely. Lvice pobíhaly v kleci. Opice skákaly z větve na větev. V akvariu plavaly rybičky.

Je – li podmět v množném čísle rodu ženského, má příčestí minulé y Pamatuj!! Je – li podmět v množném čísle rodu ženského, má příčestí minulé y

K daným podst. jménům přiřaď vhodná příčestí minulá včely louky lampy hvězdy kočky žáby ryby jabloně se rozsvítily mňoukaly plavaly bzučely kvákaly rozkvetly se zelenaly zářily

K daným podst. jménům přiřaď vhodná příčestí minulá: Řešení včely louky lampy hvězdy kočky žáby ryby jabloně bzučely se zelenaly se rozsvítily zářily mňoukaly kvákaly plavaly rozkvetly

Popletené věty oprav a napiš do školního sešitu. Kuchařky tančily. Žáby bzučely. Ryby houkaly. Tanečnice vařily. Včely kuňkaly. Kozy mňoukaly. Kočky mečely. Sovy plavaly.

Popletené věty oprav a napiš do školního sešitu. Řešení Kuchařky vařily. Žáby kuňkaly. Ryby plavaly. Tanečnice tančily. Včely bzučely. Kozy mečely. Kočky mňoukaly. Sovy houkaly.

Vyber vhodná slovesa k podst. jm. řeky kopřivy záclony houby dívky pušky mlhy lampy růže sovy

Podmět rodu středního a ženského - shrnutí Na louce rozkvetl_ pampelišky. Na jabloni se usadil_ sýkorky. Hejna vran se vznášel_ nad polem. Z hnízda vykukoval_ čapí mláďata. Děti sbíral_ na pasece maliny. Do hor vedl_ kamenité cesty. Na okraji rybníka koncertoval_ žáby. Na obzoru se objevil_ dopravní letadla.

Podmět rodu středního a ženského – shrnutí: Řešení Na louce rozkvetly pampelišky. Na jabloni se usadily sýkorky. Hejna vran se vznášela nad polem. Z hnízda vykukovala čapí mláďata. Děti sbíraly na pasece maliny. Do hor vedly kamenité cesty. Na okraji rybníka koncertovaly žáby. Na obzoru se objevila dopravní letadla.

Podmět rodu středního a ženského - shrnutí Děti radostně vítal_ babičku. Některé vesnice ležel_ až u lesa. Všechna setkání byl_ pro nás zajímavá. Knihy byl_ pečlivě vyrovnán_ do pozic. Upečené buchty voněl_ po celém domě. Děti chtěl_ pomáhat při úklidu. Lampy na ulicích se rozzářil_. Ulice ztichl_.

Podmět rodu středního a ženského – shrnutí: Řešení Děti radostně vítaly babičku. Některé vesnice ležely až u lesa. Všechna setkání byla pro nás zajímavá. Knihy byly pečlivě vyrovnány do pozic. Upečené buchty voněly po celém domě. Děti chtěly pomáhat při úklidu. Lampy na ulicích se rozzářily. Ulice ztichly.

Zahraj si na učitele. Oprav a oznámkuj tento text. Pole byly připraveny na zimu. V údolí se objevili ranní mlhy. Stezky se vinuly do kopce. V aleji voněly lípy. Nad horami se stahovaly mračna. V lese se popásaly srny. Medvíďata dováděli s medvědicí. Děti užasle hleděli na první sníh. Rána byly chladná. Sněhové vločky tiše poletovaly.

Zahraj si na učitele. Oprav a oznámkuj tento text. Řešení Pole byla připravena na zimu. V údolí se objevily ranní mlhy. Stezky se vinuly do kopce. V aleji voněly lípy. Nad horami se stahovala mračna. V lese se popásaly srny. Medvíďata dováděla s medvědicí. Děti užasle hleděly na první sníh. Rána byla chladná. Sněhové vločky tiše poletovaly.

Shoda přísudku s podmětem Podmět rodu ženského 5. ročník ZŠ Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional obrázky z internetu Autor: Mgr. Květa Jeníčková ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)