PRESENT CONTINUOUS AND PRESENT SIMPLE CONTRAST FOR PRE-INTERMEDIATE STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Advertisements

FOR PRE-INTERMEDIATE STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek
PRESENT CONTINUOUS FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
PRESENT SIMPLE FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Pavlína Hůrková Datum: Název: VY 22_INOVACE_1.2.3.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Present simple Present continuous
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_43.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_11.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Present Tenses Mgr. Žaneta Janečková Anglický jazyk Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Present Tenses.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_69 NázevPresent simple - questions Téma hodinyTvoření otázek v přítomném.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Přítomné časy – 7.ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_AJ_19 TÉMA:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: Present Simple Tense Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
(a) little, (a) few málo, trochu vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What did you do yesterday?
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Listening 2 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What are you doing now?
Present Tenses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ Přítomný čas průběhový popisuje děj,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
PRESENT CONTINUOUS aneb přítomný čas průběhový
VY_32_ Present simple - negative Project 1
Present simple and present continuous
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu) GRAMMAR – TEST 3
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola Městec Králové
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
REVISION OF TENSES Anotace: Materiál je určen žáků 8
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Přítomný čas prostý a průběhový.
Dále si procvičí nejčastější situace, při kterých se časy používají
Present tenses Mgr. Lucia Púčková VY_32_Inovace_19 PL-3
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

PRESENT CONTINUOUS AND PRESENT SIMPLE CONTRAST FOR PRE-INTERMEDIATE STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek

Content Introduction Introduction Present simple grammar Present simple grammar Use Use Present continuous grammar Present continuous grammar Use Use Contrast Contrast Exercises Exercises

Introduction This DUM was created as a support material for pre-intermediate students This DUM was created as a support material for pre-intermediate students It sums up the uses, grammar and provides extra exercises It sums up the uses, grammar and provides extra exercises

Present simple affirmative and negative I You Westart They at He Shestarts It I You Wedon't They start He Shedoesn't It Present simple questions and Yes/No questions I you dowe When theystart? he doesshe it Doyouhave a camera? they he Doesshelike Chenese food? it Short answers : Yes, I do. No, he doesn‘t

Spelling of the third person singular Uvětšiny slov přidáváme –s. wear – _____, speak – ______, live – ______ Go Go ado jsou jiná. Pripojují Pripojují –es. go – ______, do - _______ Pokud Pokud sloveso končí na –s, -sh, -ch, -ch, pridáváme –es. finish – _______, watch – _______ Pokud Pokud sloveso končí na souhlásku a –y, yse mění na –ies. fly – _______, study – _______ sloveso končí na samohlásku a –y, yse nemění. play – _______ Have Have je nepravidelné nepravidelné – have –______

Spelling of the third person singular U většiny slov přidáváme –s. U většiny slov přidáváme –s. wear – wears, speak – speaks, live – lives Go a do jsou jiná. Pripojují –es. Go a do jsou jiná. Pripojují –es. go – goes, do - does Pokud sloveso končí na –s, -sh, -ch, pridáváme –es. Pokud sloveso končí na –s, -sh, -ch, pridáváme –es. finish – finishes, watch – watches Pokud sloveso končí na souhlásku a –y, y se mění na –ies. Pokud sloveso končí na souhlásku a –y, y se mění na –ies. fly – flies, study – studies Pokud sloveso končí na samohlásku a –y, y se nemění. Pokud sloveso končí na samohlásku a –y, y se nemění. play – plays Have je nepravidelné – have –has. Have je nepravidelné – have –has.

Use of the present simple Přítomný čas prostý označuje zvyky a obvyklé rutinní činnosti Přítomný čas prostý označuje zvyky a obvyklé rutinní činnosti Přítomný čas prostý užíváme pro trvale platné skutečnosti /fakta Přítomný čas prostý užíváme pro trvale platné skutečnosti /fakta Přítomný čas prostý užíváme také pro skutečnosti, které trvají dlouhou dobu Přítomný čas prostý užíváme také pro skutečnosti, které trvají dlouhou dobu Přítomný čas prostý užíváme při pravidelně se opakujících Přítomný čas prostý užíváme při pravidelně se opakujícíchčinností/dějů Často používáme přítomný čas prostý ve spojení s příslovci jako jsou : never, sometimes, often, usually a always Často používáme přítomný čas prostý ve spojení s příslovci jako jsou : never, sometimes, often, usually a always

Present continuous affirmative and negative Iam He Sheis It (not) goingoutside We Youare They amI ishe/she/it Where wegoing areyou they Yes/No questionsshort answers Are you having a good time?Yes, we are. Is my English getting better?Yey, it is. Are they having a party?No, they aren‘t

Spelling of the verb U většiny sloves pouze přidáme –ing U většiny sloves pouze přidáme –ing wear –_____, go – _____, cook – _____ Pokud sloveso končí na –e, vynecháme –e. Pokud sloveso končí na –e, vynecháme –e. write – _____, smile – ______, take – _____ Jednoslabičné slovo s jednou samohláskou končící na souhlásku – zdvojujeme tuto souhlásku Jednoslabičné slovo s jednou samohláskou končící na souhlásku – zdvojujeme tuto souhlásku sit – _____, get – ______, run - ______

Spelling of the verb U většiny sloves pouze přidáme –ing U většiny sloves pouze přidáme –ing wear – wearing, go – going, cook – cooking Pokud sloveso končí na –e, vynecháme –e. Pokud sloveso končí na –e, vynecháme –e. write – writing, smile – smiling, take – taking Jednoslabičné slovo s jednou samohláskou končící na souhlásku – zdvojujeme tuto souhlásku Jednoslabičné slovo s jednou samohláskou končící na souhlásku – zdvojujeme tuto souhlásku sit – sitting, get – getting, run - running

Use - použití Přítomný čas průběhový používáme při popisu něčeho, co se děje právě „teď“ Přítomný čas průběhový používáme při popisu něčeho, co se děje právě „teď“ Přítomný čas průběhový používáme při popisu věcí dějících se dočasně – ne nezbytně v době promluvy Přítomný čas průběhový používáme při popisu věcí dějících se dočasně – ne nezbytně v době promluvy Přítomný čas průběhový má i „přesah“ do blízké budoucnosti – Arrangements in the future – Přítomný čas průběhový má i „přesah“ do blízké budoucnosti – Arrangements in the future – jde o činnosti nebo děje, na kterých jsme se s někým domluvili, může jit i o plány jednotlivce. jde o činnosti nebo děje, na kterých jsme se s někým domluvili, může jit i o plány jednotlivce. V tomto kontextu používáme časová určení jako je: this evening, tomorrow afternoon, next sunday…. Přítomný čas průběhový používáme při popisu obrázků Přítomný čas průběhový používáme při popisu obrázků Určitá slovesa nejsou používána v průběhovém čase: Určitá slovesa nejsou používána v průběhovém čase: believe, hate, like, love, need, know, prefer, want

Contrast of the tenses Compare the right and wrong sentences: Compare the right and wrong sentences: Hans comes from Germany. X Hans is coming from germany. It‘s a great party. Everyone is havig fun. X It‘s a great party. Everyone has fun. Některá slovesa popisují stav, ne aktivitu a proto jsou většinou používána s přítomnýcm časem prostým Některá slovesa popisují stav, ne aktivitu a proto jsou většinou používána s přítomnýcm časem prostým I like Coke. X I am liking Coke I know what you mean. X I‘m knowing what you mean. Další podobná slovesa: think, agree, understand, love

Present continuous Things happening around the time of speaking, the action is not complete. I am doing Past now future The water is boiling. Can you turn it off? Listern to those people. What language are they speaking. Let‘s go out. It isn‘t raining now. I‘m busy. What are you doing? I‘m getting hungry. Let‘s go and eat. Kate wants to work in italy, so she‘s learning Italian. The population of the orld is increasing very fast. Present simple Things in general or thing that happen repeatedly. I do Past now future Water boils at 100 degrees Celsius. Excuse me, do you speak english? It doesn‘t rain very much in summer. What do you usually do at weekends. I always get hungry in the afternoon. Most people learn to swim when they are children. Every day the population of the world increases by about 200,000 people.

Present continuous We use continuous for temporary situation. I am doing Past now future I‘m living with some friends until I find a place of my own. A: You‘re working hard today. B: Yes, I have a lot to do. Present simple We use simple for permanent situation. I do Past now future My parents live in London. They have lived there all their lives. John isn‘t lazy. He works hard most of the time.

Exercises Are the underlined verbs right or wrong? Correct them where necessary. 1 Water boils at 100 degrees Celsius._______________________ 2 The water boils. Can you turn it off?_______________________ 3 Look! That man tries to open the door of your car._______________________ 4 Can you hear those people? What do they talk about?_______________________ 5 The moon goes round the earth in about 27 days._______________________ 6 I must go now. It gets late._______________________ 7 I usually go to school by car._______________________ 8 Hurry up! It‘s time to leave. OK, I come._______________________ 9 I hear you‘ve got a new job. How do you get on?_______________________ 10 Paul is never late. He‘s always getting to work on time._______________________ 11 They don‘t get on well. They‘re always arguing._______________________

Exercises Are the underlined verbs right or wrong? Correct them where necessary. 1 Water boils at 100 degrees Celsius.________OK____________ 2 The water boils. Can you turn it off?____is boiling____________ 3 Look! That man tries to open the door of your car. _____is trying____________ 4 Can you hear those people? What do they talk about? _are they talking__________ 5 The moon goes round the earth in about 27 days. _______OK_____________ 6 I must go now. It gets late. _______It‘s getting________ 7 I usually go to school by car. ________OK____________ 8 Hurry up! It‘s time to leave. OK, I come. _______I‘m coming_______ 9 I hear you‘ve got a new job. How do you get on? ___are you gettig__________ 10 Paul is never late. He‘s always getting to work on time. ______He always gets______ 11 They don‘t get on well. They‘re always arguing. ______OK_______________

Exercises Choose the correct form: 1 I go/‘m gioing to work now. Goodbye! 2 I read/‘m reading a book about astrology. 3 I read/‘m reading lots of books every year. 4 We go/‘re going to a party on Saturday. 5 Nurses look/are loking after people in hospital. 6 Annie comes/‘s coming from ireland. 7 She comes/‘s coming for dinner this evening. 8 I speak/‘m speaking four languages. 9 Do you want/Are you wanting to go out tonight?

Exercises Choose the correct form: 1 I go/‘m gioing to work now. Goodbye! 2 I read/‘m reading a book about astrology. 3 I read/‘m reading lots of books every year. 4 We go/‘re going to a party on Saturday. 5 Nurses look/are loking after people in hospital. 6 Annie comes/‘s coming from ireland. 7 She comes/‘s coming for dinner this evening. 8 I speak/‘m speaking four languages. 9 Do you want/Are you wanting to go out tonight?

Zdroje Murphy, R. English Grammar In Use. 3.ed. Italy : Cambridge University Press, ISBN s. 6, 7. Falla. T., Davies, P., A. Maturita Solutions Pre-Intermediate Student‘s Book, China : Oxford University Press ISBN s. 104, 105. Falla. T., Davies, P. A., Maturita Solutions Pre-Intermediate Workbook, China : Oxford University Press ISBN s Soars, L., Soars, J. New Headway English Course. 3. ed. China : Oxford University Press, ISBN-13: s Soars, L., Soars, J. New Headway English Course Elementary Workbook. 3. ed China : Oxford University Press s. 51.

Zdroje Falla. T., Davies, P., A. Maturita Solutions Elementary Student‘s Book, China : Oxford University Press, s Falla. T., Davies, P., A. Maturita Solutions Elemantary Workbook, China : Oxford University Press, ISBN s. 110.