VNITŘNÍ ÚSTROJÍ 3. ROČNÍK

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hra riskuj pro opakování znalostí.
Advertisements

VNITŘNÍ ÚSTROJÍ Prvouka 3.ročník. VNITŘNÍ ÚSTROJÍ Prvouka 3.ročník.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Lidský organismus - Trávicí ústrojí
další štěpení látek a vstřebávání živin do krve
MĚKKÝŠI 2) mlži 3) hlavonožci ZNAKY: žijí ve vodě i na souši
Opakování - člověk VY_3/2_INOVACE_115_Opakování – člověk1
Řád: Šelmy Pes domácí: nezatažitelné drápy
Přírodopis pro žáky 8 . Ročníků
SAVCI Savci mají kostru. Řadíme je mezi obratlovce.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČLOVĚK
RYBY Přírodopis 7. ročník.
orgány a Orgánové soustavy v lidském těle
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola a Mateřská škola Vraclav, okres Ústí nad Orlicí Vraclav 52, e:mail: Tel.: www: zsvraclav.cz Č íslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
ČLOVĚK – VNITŘNÍ ORGÁNY, KOSTRA A SVALY
SMYSLOVÉ ORGÁNY 3. ročník
25.1 Člověk a jeho zdraví – ČLOVĚK VNITŘNÍ ORGÁNY
VY_III/2_INOVACE_109_Trávicí soustava Trávicí a močová soustava Miroslav Kaňok.
TRÁVICÍ ÚSTROJÍ.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vnitřní a vnější stavba těl savců
Vnitřní ústrojí Uvnitř těla jsou vnitřní ústrojí, která zajišťují všechny životní projevy člověka. Část vnitřních ústrojí je uložena v horní dutině tělní.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Člověk 1.díl Za předpokladu použití psacích potřeb.
Trávicí soustava Význam: -příjem potravy – trávení – zisk živin pro organismus – vyloučení odpadu z těla Části trávicí soustavy: dutina ústní, jazyk, zuby,
Vnitřní ústrojí psa domácího
Vnitřní ústrojí psa domácího
Lidské tělo I. ( kostra, soustava svalová, dýchací, oběhová )
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Lidské tělo II. ( soustava trávicí, vylučovací, kožní, nervová )
SOUSTAVA DÝCHACÍ Dýchací soustava sdružuje orgány, které obstarávají výměnu plynů mezi vnějším prostředím a krví. Vdechováním přivádějí do těla kyslík.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Soustavy orgánů - opakování
VYLUČOVACÍ SOUSTAVA.
SAVCI Soustava trávicí Má několik hlavních částí: dutina ústní hltan
Ondřej Zeman, 5.B ZŠ Fryšták
VYLUČOVACÍ SOUSTAVA 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a.
Riskuj Lidské tělo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Monika Dudová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Proč přijímáme potravu?
Ptáci I. Aves.
Člověk. Etapy lidského života Kostra a svaly Orgánové soustavy Zdraví
BIOLOGIE ČLOVĚKA (opakování) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Znáš se? Hráč nebo skupina si vyberou oblast a odpoví na otázku. Za správnou odpověď si body připočítají, pokud odpoví špatně, mají šanci další. Vyhrává.
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název : VY_12_INOVACE_20_Vnitřní ústrojí Téma:
Člověk Korunování krále v Edinburgu ve Skotsku. Homo sapiens - člověk moudrý pohybuje se vzpřímeně dorozumívá se řečí charakteristická je rozumová inteligence.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu VY_32_INOVACE_19_Vnitřní orgány.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Bláhová Eva Název: VY_32_INOVACE_4A_7_Trávicí soustava Téma: 4A_PD5.roč.
SAVCI Výživa mateřské mléko Stálá tělní teplota VY_32_INOVACE_BOHACOVA.BIOTER.04 © Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových Ostrava.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_08_TRÁVICÍ SOUSTAVA
Stavba těla savců.
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_09_PŘÍRODOPIS
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Základní škola a mateřská škola Bukovec
Trávicí soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Orgány lidského těla Přírodověda 5. ročník Zpracovala: Dana Kučerová.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
STAVBA TĚLA ČLOVĚKA VY_32_INOVACE_08
Vylučovací soustava Zajišťuje vylučování nepotřebných a škodlivých látek z těla. Základem vylučovací soustavy jsou ledviny. ledviny močovod močový měchýř.
AUTOR: Blanka Petlánová
ČLOVĚK A JEHO VNITŘNÍ ÚSTROJÍ
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Název: VY_52_INOVACE_PR_17 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
VY_32_INOVACE_06-18 Testové otázky k tématu Vylučovací soustava
Autor: Mgr. Karolina Pátková
Název sady materiálů: Člověk a zdraví
Transkript prezentace:

VNITŘNÍ ÚSTROJÍ 3. ROČNÍK Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Zdenou Kabešovou VNITŘNÍ ÚSTROJÍ 3. ROČNÍK

NERVOVÉ ÚSTROJÍ: Řídícím systémem našeho těla je nervové ústrojí. Mozek spojený s míchou prochází páteří. Pomocí nervových vláken přicházejí do mozku a míchy informace ze všech částí našeho těla. Nervové ústrojí nás spojuje s okolním světem.

Centrem nervového ústrojí je mozek. Je uložený v lebce. LEBKA A MOZEK: Centrem nervového ústrojí je mozek. Je uložený v lebce. V mozku máme uloženo všechno, co jsme se naučili a poznali.

KREVNÍ OBĚH: Srdce rozvádí tepnami okysličenou krev do celého těla, ke všem orgánům. Ty si odebírají z krve potřebný kyslík a naopak do ní předávají kysličník uhličitý. Žilami se odkysličená krev vrací zpět do plic. Krev je nejcennější kapalina. V lidském těle ji obíhá něco víc než 5 litrů.

Srdce uložené v hrudníku: Srdce zajišťuje nepřetržitý průtok krve celým tělem. Srdce uložené v hrudníku: Základem krevního oběhu je srdce, které pracuje jako pumpa.

SRDCE A PLÍCE:

DÝCHACÍ ÚSTROJÍ: Při dýchání vstupuje vzduch do těla nosními otvory. Přes hrtan a průdušnici se vzduch dostává do průdušek a odtud do plic.

TRÁVICÍ ÚSTROJÍ: V ústech se potrava zuby Slinné žlázy TRÁVICÍ ÚSTROJÍ: V ústech se potrava zuby rozmělní a promísí se slinami. Jícnem projde do žaludku, odtud do dvanácterníku. Pokračuje do 1. části tenkého střeva, tady je přívod žluči ze žlučníku, potom jde trávení a vstřebávání do celé délky tenkého střeva. Zbytky potravy se posunou až do tlustého střeva a zbytky odejdou jako stolice konečníkem z těla ven.

VYLUČOVACÍ ÚSTROJÍ: Ledviny odebírají z krve škodlivé látky, krev se v nich filtruje. Z tekutin a škodlivých odpadů se tvoří moč. Močovými cestami ( močovody) putuje moč do močového měchýře, odtud odchází močovou trubicí z těla ven. Člověk dokáže žít i s jednou ledvinou, lékaři mohou nemocného člověka zachránit transplantací orgánu.

SVALY A ŠLACHY: Svaly jsou důležité pro pohyb těla. Ke kostem jsou připojeny šlachami. Tím, jak se smršťují a natahují, pohybují kostmi v klubech. Některé svaly ovládat nedokážeme ( hladké – související s vnitřními orgány).

Bez svalů bychom nedokázali udělat žádný pohyb, ani mrknutí víčka okem.

Správně přiřaďte: Plíce Řídí činnost celé těla Mozek a mícha Zbytky se v něm zahušťují, konečníkem odchází Žaludek Potrava se v něm promísí se Srdce a cévy Zabezpečují dýchání Ledviny a močový měchýř Z krve odebírají tekutiny Tenké střevo Pracuje jako pumpa Tlusté střevo Probíhá v něm štěpení látek

Správně přiřaďte název k obrázku: Mozek a mícha Srdce a cévy Plíce Žaludek Tlusté střevo Tenké střevo Ledviny a močový měchýř

Použitá literatura, obrázky: www.anatomie-lidskeho-tela.e-blog.cz/ www.wikipedie.cz Učebnice Prvouka pro 3. ročník 2. díl - Alter Učebnice Prvouka 3 druhý díl - Alter