Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/01.0040 Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hvjkbhkj Název EMPL 02 Kyslík a oxidy Název sady EM BUL_CHE_16 Vzdělávací obor Chemie Vzdělávací oblast Člověk a příroda, Informační a komunikační technologie.
Advertisements

Terénní testy a jednoduché funkční zkoušky
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektrokardiogram a zátěž výukové ilustrace pro fyzioterapeuty
Přírodní vědy aktivně a interaktivně
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
ZÁTĚŽOVÉ VYŠETŘENÍ Robergs a Roberts – EXERCISE PHYSIOLOGY.
Hvjkbhkj Název EMPL 01 Vodík a halogenidy Název sady EM BUL_CHE_15 Vzdělávací obor Chemie Vzdělávací oblast Člověk a příroda, Informační a komunikační.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Člověk a příroda Přírodopis Biologie člověka Oběhová soustava – námaha a tepová frekvence VY_52_INOVACE_30 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Úvod do studia. Historie fyziologie
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
P ŘÍRODNÍ VĚDY AKTIVNĚ A INTERAKTIVNĚ Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
PŘÍRODNÍ VĚDY AKTIVNĚ A INTERAKTIVNĚ
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
P ŘÍRODNÍ VĚDY AKTIVNĚ A INTERAKTIVNĚ Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském.
Přírodní vědy aktivně a interaktivně
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Přírodní vědy aktivně a interaktivně
Přírodní vědy aktivně a interaktivně
Fyziologie zátěže CHR-test
P ŘÍRODNÍ VĚDY AKTIVNĚ A INTERAKTIVNĚ Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském.
P ŘÍRODNÍ VĚDY AKTIVNĚ A INTERAKTIVNĚ Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Přírodní vědy aktivně a interaktivně
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Název EMBenzen Název sady EM BUL_CHE_12 Vzdělávací obor Chemie Vzdělávací oblast Člověk a příroda, Informační a komunikační technologie Autor Mgr. Iveta.
PŘÍRODNÍ VĚDY AKTIVNĚ A INTERAKTIVNĚ Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském.
© Tom Vespa. Měkota Je to soubor předpokladů provádět aktivitu: a) určitou nižší intenzitou co nejdéle b) stanovenou dobu (vzdálenost) co nejvyšší intenzitou.
P ŘÍRODNÍ VĚDY AKTIVNĚ A INTERAKTIVNĚ Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Přírodní vědy aktivně a interaktivně
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Terénní testy a jednoduché funkční zkoušky
METABOLISMUS.
MUDr.Kateřina Kapounková
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Přírodní vědy aktivně a interaktivně
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_21_19 Název materiáluMetodický.
Metodická komise OSÚ-ZL Cvičitel lyžování © 2010.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_65 Jméno autora: Mgr. Roman.
PLAVÁNÍ V KONDIČNÍCH PROGRAMECH Lekce č. 26 Irena Čechovská Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky.
Didaktika TV Efektivita vyučovací jednotky Libor Bouda.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
VY_32_INOVACE_119_Fyzika_měření_času
Monitoring a diagnostika kvantity a kvality pohybové aktivity
Fyziologie zátěže úvodní hodina
Přírodní vědy aktivně a interaktivně
Přírodní vědy aktivně a interaktivně
Transkript prezentace:

Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová škola stavební, Havířov, příspěvková organizace PŘÍRODNÍ VĚDY AKTIVNĚ A INTERAKTIVNĚ Název EMJednoduché funkční zkoušky Název sady EM OKR_BIO_10 Vzdělávací obor Biologie Vzdělávací oblast Člověk a příroda, Informační a komunikační technologie Autor Mgr. Jiří Okrouhlý Ph.D. Ročník 1. Anotace Test mluvení, Ruffierova zkouška, Step-test

Jednoduché funkční zkoušky Mgr. Jiří Okrouhlý Ph.D.

Terénní testy a jednoduché funkční zkoušky 1.Test mluvení 2.Ruffierova zkouška 3.Step-test

„Test mluvení“ (Croteau et al.) - doporučená intenzita rekreační a léčebné pohybové aktivity pod ANP - blíží se úrovni „anaerobního prahu“ = INTENZITA ZÁTĚŽE, při níž přestáváme být schopni souvislé řeči

StupeňSlovní hodnota 6 7VELMI VELMI LEHKÁ 8 9VELMI LEHKÁ 10 11LEHKÁ 12 13PONĚKUD NAMÁHAVÁ 14 15NAMÁHAVÁ 16 17VELMI NAMÁHAVÁ 18 19VELMI VELMI NAMÁHAVÁ 20 Borgova škála pociťování zátěže (1962) Problém:? velice subjektivní

Ruffierova zkouška 1] měření klidové SF (15 s)– skutečná SF klid !!! [SF1] 2] 30 dřepů za 30 sekund (např. použít metronom) 3] bezprostředně se posadíme a měříme SF (15 s) [SF2] 4] měření SF po 1 minutě od ukončení testu (15 s) [SF3] index zdatnosti = (SF1+SF2+SF3) x

Ruffierova zkouška Hodnocení Index zdatnostizdatnost < 0výborná 0,1–5dobrá 5,1–10průměrná 10,1–15podprůměrná >15,1nedostatečná Test není vhodný pro starší osoby a osoby s nemoci dolních končetin, kloubů atd.

Step-test Založen na principu poklesu po-zátěžové SF Řada modifikací: Astrand-Ryhming step-test protokol, Queen’s College step-test protokol, Chester’s step test protokol Potřebujeme: - bedýnku (židli, lavičku) - stopky - metronom - monitor SF

Chester’s step-test protokol 1] bedýnka: 50 cm ♂, 40 ♀, 30 děti 2] trvání: 5 minut, pokud možno 3] frekvence: 30 výstupů/min 4] pohyb: výměna nohou na bedýnce, kde vždy jedna zůstává 5] bezprostředně po ukončení se posadit 6] měření SF během zotavení: - v čase 1 min (SF1), 2 min (SF2), 3 min (SF3) po zátěži

Chester’s step-test protokol Fitness index = Doba vystupování (s) x 100 (SF1+SF2+SF3) x 2 Hodnocení Index zdatnostiZdatnost <90podprůměrný 90–110průměrný >110nadprůměrný

Děkuji za pozornost!!!

Referenční seznam 1.Silbernagl, S., & Despopoulos, A. (1988/1993). Atlas fyziologie člověka (E. Trávničková et al., Trans.). Praha: Grada. 2.Máček, M., & Máčková, J. (1997). Fyziologie tělesných cvičení. Brno: Masarykova univerzita. 3.Havlíčková, L. et al. (1991). Fyziologie tělesné zátěže. Praha: Univerzita Karlova 4.Hamar, D., & Lipková, J. (2001). Fyziológia telesných cvičení. Bratislava: Univerzita Komenského. 5.Placheta, Z., et al. (2001). Zátěžové vyšetření a pohybová léčba. Brno: Masarykova univerzita.